Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Challenge Tour Miklagard (Lexus Open)

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Kan noen norske hevde seg her? Er vel kanskje Brovold som er heteste kandidat for øyeblikket. Aronsen ønsker vel et ord med i laget her også. Peter Kaensche har jo spilt bra tidligere her og kan gjøre det igjen!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Mine norske tips er Brovold, Aronsen og dark horse Thomas Hansen!

JAL-fan

over 17 år siden

JAL-fan

Jan Are er i medgang, tror han blir skarp på Miklagard.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Jeg har tro på Joachim..... Gunder skal være Caddie, og da må det bare bli suksess...

eller hva Skrens?

Donald

over 17 år siden

Donald

Jan Are er ikke med på Miklagard. Han spiller i Sveits. Blir artig å se hva Thorp og andre lovende norske spillere får til.

tertit

over 17 år siden

tertit

Hvor finnes startlista?

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Thorp skal vel ikke være med etter hva jeg kan se! Jeg har også tro på at Joachim kan gjøre det svært bra! Siden han ikke spilte NM så er han nok ekstremt utvilt og sulten på gode scorer!

ok

over 17 år siden

ok

HVa er etternavnet til denne Joachim ?

Lavida

over 17 år siden

Lavida

http://www.europeantour.com/default.sps?pagegid=%7BAEFB93B0%2DEFF5%2D4C05%2DAB0F%2DFD08D947D944%7D&eventid=2007764&infosid=10

norway

over 17 år siden

norway

mikkelsen eller aslaksen.. kanskje smart med etternavn også??

tertit

over 17 år siden

tertit

Takker, Lavida

Facit

over 17 år siden

Facit

Joakim Mikkelsen og Joachim Aslaksen. Der er forskjellen...

Petter F.

over 17 år siden

Petter F.

Joda Skrens (Joachim) du kan nok hevde deg. Sitter nærspillet som vanlig så figurerer du nok på øvre halvdel. Spørs om husbyggingen ikke har tatt vekk fokuset i det siste. Miklagard passer deg nok bra den, og vist gamle Arendalsmedlemmet Gunder kan gi deg endel inside om hans hjemmebane, blir det nok bra. Du går nok under par, men tror ikke det holder til å bli beste norske. Der blir nok Aronsen for sterk. Forsetter Kaensche med 5-6 birdie pr. runde blir han også meget sterk. Lykke til. Men er fortsatt skuffet over at du ikke prioriterte deltakelse i NM høyere.

Henke

over 17 år siden

Henke

Koster det noe å komme inn på banen å se på til helgen?
Og når offentliggjøres tee off-tider?

j.m.

over 17 år siden

j.m.

Det koster ingenting å stikke opp og kikke.
Tee-tider vet jeg ikke...

Donald

over 17 år siden

Donald

Riktig Skrens. Marius er jo i USA....

Hva

over 17 år siden

Hva

med Anders Kristiansen

hasse

over 17 år siden

hasse

Teetimes er lagt ut, http://www.europeantour.com/default.sps?pagegid=%7BAEFB93B0%2DEFF5%2D4C05%2DAB0F%2DFD08D947D944%7D&eventid=2007764&infosid=5&roundno=1

Klippet fra golferen.no,Her er starttidene for hjemmehåpene:

Alexander Sundsten 08.00 fra hull 1.
Are Friestad (am) 08.00 fra hull 10
Christian Søhus 08.10 fra hull 1
Jason Kelly 08.20 fra hull 1
Elias Bertheussen (am) 08.40 fra hull 10
Paul Nilbrink 09.00 fra hull 10
Knut Alexander Schiager 09.20 fra hull 1
Knut Ekjord 09.40 fra hull 1
Anders Kristiansen (am) 10.00 fra hull 10
Christian Aronsen 13.30 fra hull 1
Peter Kansche 13.50 fra hull 1
Lars Petter Brovold 14.00 fra hull 1
Simon S. Riis 14.40 fra hull 1
Kim Kristoffersen 14.50 fra hull 1
Frederik Frank Kollevold (am) 15.00 fra hull 1
Geir Ottar Askvik 14.00 fra hull 10
Joachim Aslaksen 14.00 fra hull 10
Johan Offeigur Gudjonsson 14.00 fra hull 10
Joakim Mikkelsen (am) 14.10 fra hull 10
Dennis den Roover 14.40 fra hull 10
Thomas Hansen 14.40 fra hull 10
Knut Børsheim (am) 15.00 fra hull 10

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

I gang! Ser ut til at det blir høye scorer i dag.

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour=%7bA53E9813-6DF1-44BF-BCEE-84FFC61848B9%7d&lang=1033

705

over 17 år siden

705

Du mener vel lave..

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det har jevnet seg litt ut nå, men fortsatt er flere over enn under par.

Cutten kommer vel kanskje til å gå på par/+1 etter 2 runder?

Jeg vil strekke meg til å si at banen er middels vanskelig satt opp da.

Mulig det er ballplassering etter alt regnet i går og natt til i dag.

JAL i Sveits

over 17 år siden

JAL i Sveits

Noen som vet hva slags merkelig turnering som går i sveits nå? Nesten ikke deltakere jo!! JAL er norges beste for tiden, sliter med å være stabil, men er veldig ofte oppe og lukter på noe bra. Heia!

705

over 17 år siden

705

Kun toppene på CT som får delta (38 beste på rankingen). 200 000 euro totalt i premier, gode penger å ta med videre.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Det er ballplassering.

705

over 17 år siden

705

Ny banerekord av McGeady allerede (66 slag). Spørs om ikke noen vil klare å gå enda lavere. Ingen ting som er bedre en litt fuktig i grunnen og hurtige greener fior disse gutta, samt ballplassering.

Air

over 17 år siden

Air

Er det banerekord når det er ballplassering?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Nope

Snedd

over 17 år siden

Snedd

De fleste norske legger seg langt nede på listene. Får håpe noen av gutta som nå er på vei ut, kan gjøre det bedre!

705

over 17 år siden

705

Morro når det er spillere som kommer langveis fra for å delta:
Bothma, Sør Afrika
Barbetti, Acosta, Rojas, Del Grossa alle Argentina
Tullo, Venezuela

705

over 17 år siden

705

Til Snedd: Du hadde vel ikke trodd at de norske plutselig skulle være med på å prege toppen av listen? Det er kun etpar av de norske som har denne muligheten er jeg redd. Dette er ikke noe vanlig P4 turnering akkurat. Men vi får håpe det beste. Kaensche og Nilbrink, samt Aronsen er de eneste som har prestert noe i nærheten av å kunne komme i toppen her. De fleste andre må bare være glade for å klare cuten, selv om vi har mulighet til å få med endel videre siden det er hele 22 nordmenn til start.

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Neida, 705, jeg hadde ikke trodd det, men man må jo være litt optimist... Kan vel være en og annen slenger som klarer å henge med i toppen i hvert fall etter første dag, også blant dem som egentlig ikke er kvalifisert for dette selskapet. Kanskje en av juniorgutta, eller en av dem som kjenner banen godt. Kan håpe...

Jan M.

over 17 år siden

Jan M.

wow, god start av mr george murray, som startet på back 9. 5 birdies på de 6 første hullene!!

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Men hva pokker har skjedd med norgesmesteren vår? Er han helt utladet? Åtte over etter ni hull hører jo ikke hjemme noe sted.

Adam

over 17 år siden

Adam

Tragisk heter det...

Pedro Dimas

over 17 år siden

Pedro Dimas

Det viser bare hvor stor fordel det var for Lars Petter å spille NM på hjemmebane!!!! Når han kommer ut på skikkelige baner og det står penger på spill faller han rett igjennom.....

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Litt deprimerende. Eneste nordmann som ser ut til å klare å miklagard under par i dag, er en svenske.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Viser bare at de beste er best, og noen er ustabile...
Enig at Brovold og Aronsen har skuffet mye så langt. Ville vel gjerne score lavt på hejmmebane, men banen er vanskelig satt den.
Scorene er blitt ganske høye etter hvert likevel.

Adam

over 17 år siden

Adam

Sjekk Børsheims runde. Litt av hvert... Tror han kommer til å bli en av våre bedre golfere om noen år.

Linkie

over 17 år siden

Linkie

Etter gårdagens rotbløyte, dukket endelig solen frem på Miklagard i dag - og vinden. Det var mange som fikk kjørt seg skikkelig under dagens runde. Banen var i perfekt stand, greenene var som et dansegulv og mange spillere som ikke er vant til slik kvalitet og fart, fikk store putteproblemer. Stimpmeteret viste i dag 11 fot. Det førte til en del høye scorer, men også til en ny banerekord på 66 slag! Irske Michael McGeady behersket vinden og forholdene utmerket, men dessverre blir ikke rekorden gjeldene, da det var ballplassering.
Våre to proffer, Knut Ekjord og Christian Søhus, gikk på henholdsvis 76 og 81 slag. Beste norske spiller etter første dag, er Paul Nilbrink som gikk på 71, én under par. Verd å merke seg, er også amatøren Are Friestad som gikk på par. Sterkt gjort av juniorspilleren! Knut Børsheim var også inne på noe stort. I løpet av 4 hull satte han eagle, birdie, birdie, eagle!
Dagens desidert mest skuffede spiller er trolig den rykende ferske Norgesmesteren, Lars Petter Brovold, som måtte levere en score på 86 slag, 14 over par! I tillegg til problemer med greenene, slet han også med slagene. Det straffer seg på en dag som denne. Brovold har trukket seg etter første runde.
I morgen er det mange nordmenn som må "gå for flaggene" for å klare cuten. Mange tipper at cutgrensen kommer til å gå på rundt +3. I skrivende stund er det 5 norske spillere som ligger på nettopp +3 etter første dag, og slaget dårligere ligger som sagt vår egen Knut Ekjord, samt Christian Aronsen. Spiller de opp mot sitt beste, er nok cutgrensen innenfor deres rekkevidde også. Vi ønsker alle spillere lykke til!
Til slutt kan vi legge til at banen og organiseringen blir skamrost av både spillere og personalet fra European Challenge Tour. Vi retter en stor takk til alle dere frivillige som har gjort, og gjør dette mulig. Vi gleder oss til helgens sluttspill.

Pedro Dimas

over 17 år siden

Pedro Dimas

Hvordan er det mulig å spille 86 på en så strøkent bane kun 4 dager etter at du vinner Kongepokalen og bør være stinn av selvtillit??????

Henke

over 17 år siden

Henke

Jeg tror dette var en typisk dag man kunne "komme skjevt ut". Var oppe og kikket på noen timer, og kan melde at bogey'ene satt svært løst hvis man ikke var i næreheten av flagget "in regulation". Kuling og parkett er en ugrei kombinasjon.

Ikke for å unnskylde fersk norgesmester, men det så ut til at relativt stødige golfspillere jobbet hardt for å redde par idag.

Forøvrig veldig moro å følge spillet så nært på. Anbefales til de som ikke har prøvd slikt.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Nå har jo Brovold trukket seg etter runden i går,så han var vel like misfornøyd selv...eller kanskje han hadde en skade. Uansett var det ingen bra runde

705

over 17 år siden

705

Jeg skal ikke ta fra gleden over å bli norgesmester for Brovold, men han hadde aldri vært i nærheten av et NM gull hvis ikke dette hadde blitt spilt på Onsøy. Samme var tilfelle med Andre Thorsen.
Det var nå Brovold skulle vise seg frem og at NM gullet ga inspirasjon videre, han floppet totalt og viste igjen at han ikke takler motgangen. Jeg håper han kommer tilbake igjen engang.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Aaron på gang i dag, -2 etter 3 hull.

Stian

over 17 år siden

Stian

-3 etter 6 nå

Se på..

over 17 år siden

Se på..

Tenkte kanskje jeg skulle ta meg en tur for å se på, men hvordan er det med parkering der under turneringa? Må en parkere langt unna eller har de plass på parkeringsplassen???

Til Fooooore

over 17 år siden

Til Fooooore

....som tippet Brovold (86!), T. Hansen (89!!) og Aronsen (76). Flere gode tips????? Du skal ha cred for at Aronsen ser ut til å spille seg opp i dag. Keep i t up!!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bedre å være positiv enn negativ, er dog enig i at mine tips ikke satt helt midt i blinken denne gang....

Stian

over 17 år siden

Stian

Se på : Var innom igår for å stå litt på rangen igår(som logisk nok var stengt under turneringen), men var iallefall ingen p-vakter som sendte bort de som ikke hørte hjemme der. Dette var i 1800 tiden

tv

over 17 år siden

tv

vises dette på tv eller på nett? noen som evt link?

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Nå har Kaensche startet bra og -1 etter 9 hull...Børsheim spiller også tydeligvis bra og er -1 etter 6 hull. Og hva driver Aronsen med? trippel på hull 1?? (starta på hull 10) og bogey på hull 3...da var det nok kjørt for han...

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Må si Johan Gudjonsson har spilt over forventning. + 4 etter 2 runder, 2 bak cutten nå nesten uten konkurransetrening i år.
Han har vel bare spillt DNB-Nor NM i år?

Cutten kommer til å bli høyere, så kanskje klarer han den.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Regner med Skrens henger seg på den!

Jan M.

over 17 år siden

Jan M.

For en mengde med birdier han som leder nå, Murray, gjør! Synd for ham at han gjør like mange bogeyer...

Snedd

over 17 år siden

Snedd

Kult å se at friestad virkelig har fått opp dampen! Etter tre bogeys på front har han nå blant annet tre birdies og en eagle på hull 10-15. Han farer oppover på lista! Moro å se av en ung amatør.

Komment

over 17 år siden

Komment

Martin Wiegele 24 hull uten bogey, and counting...

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det ble 26 hull på Wiegle

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

To stk bra juniorprestasjoner så langt, Børsheim på par og Friestad -1.
Kansche skal jo være oppi der på hjemmebane.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Cutten på +3 nå, tror helt sikkert Gudjonsson kommer med i helgen nå.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Bare 8 av de 65 som er foran er under par så langt i dag.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Oppdateringen fra runden i dag er ganske svak. Friestads score viste seg å være feil - og han er nå utenfor cut.

P.t. er det 3 nordmenn innenfor cut. Det er meget svakt.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Ja da var dag 2 unnagjort. Må si forholdene er intet mindre enn tøffe. Jeg hadde ikke mye å stille opp med i denne vinden og parkett-lynraske greener. Har følt jeg har spilt bra selv om scoren tilsier noe annet. Har knapt slått et dårlig slag, men har hatt problemer med å beregne breaker, lengder, vind osv på greenene. Det som er sikkert er at dersom man ligger på oversiden av hullet, så er man nærmest dømt til å 3-putte dersom man ikke treffer hullet. Man setter ballen såvidt igang og den ruller 3-4 meter forbi.

Håper Johan greier cutten for han kjempa bra idag og spilte virkelig god golf. Han gjorde noen pene par-saves og satt noen bra birdier.

Dessverre spiller jeg altfor sjeldent på slike strøkne og raske greener. Med vinden i tillegg så ser jeg jo at dette kunne jeg trenge å trene mye mere på. Gutta på CT spiller nok vanligvis på greener som er i nærheten av disse og har tilpasset seg dem. Da er det værre for oss nordboere fra andre klubber som er vant til forholdsvis trege greener, der man kan stoppe ballen i svak nedoverbakke. Og også fint beregne lengden på chippene.

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Til HenrikFan:
Johan spilte også P4 på Meland men missa cutten der!

thomasa

over 17 år siden

thomasa

Hvor mange får være med å spille i helga?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Er vel T60. 4 må utenfor, så er Johan og Are med.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Scorekortene er litt raskere oppdatert enn leaderboarden.
En kjapp titt på de på +3 og +2 sier at det nå er 2 spillere som avgrenser Johan og Are fra å spille i helgen.

Og så har Nathan MAin fra Østerrike fått Hole in One i dag!

Skrens Petrus

over 17 år siden

Skrens Petrus

Jason Kelly har også fått HIO idag!

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Ser det!

Må være en herlig følelse. Har du snakket med ham?

Eneste røde sifferet han fikk forretsen :) Tøffe forhold!

Ekstremt

over 17 år siden

Ekstremt

Ifølge leaderboard nå kun 4 spillere som greier cuten. Det er da en fullstendig meningsløs turneringsform!! Men men, stor sjanse for lederballen for dem få over streken da.

Ekstremt

over 17 år siden

Ekstremt

Ok, der var grensa tilbake på t56, sikker bare en teknsik feil. Nå begynte jeg å lure hva folket på Miklagard hadde funnet på!

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Kaensche var den eneste norske som holdt stand i dag med par runde,og er T9. Bra det. Hva skjedde med Børsheim i dag? Plutselig 81 runde...helsprekk

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

65-runde på Bothma i dag, var vel ikke ballplassering i dag?

ungene

over 17 år siden

ungene

jo dete var ballplassering i dag også

Emil på tur

over 17 år siden

Emil på tur

Resultaten for norske spillere er ikke akkurat oppløftende.Det er en skam for norsk golfsport når late norske pappagutter trekker seg under turneringen. Skal de hevde seg må de da for skammens skyld fullføre!!!!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tror ikke du klarer å provosere så mye med den Emil, idiotinnlegg er og blir idiotinnlegg.

Kan være hundre årsaker til at spillere trekker seg i en turnering.

ungene

over 17 år siden

ungene

Kim ble dårlig under spillet og brovold har ødelagt hånden sin.

svar

over 17 år siden

svar

Kommer det noe fra denne turneringer på viasat golf? eller sportn?

over 17 år siden

ingen som vet dette??

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det var på SportN i går kveld!

Dr. Troy

over 17 år siden

Dr. Troy

Var på Toyota teetime ja. Som forøvrig er et så fantastisk program at jeg er glad SportN sender det opptil flere ganger i løpet av kvelden, til tross for at de kunne sendt live golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her