Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spille med fremmede i ballen.

Carl-Henrik

over 17 år siden

Carl-Henrik

Er det bare meg, eller er dere enige i at det er særdeles irriterende å måtte spille en runde med vilt fremmede?

Jeg trives mye bedre med å spille alene med kameraten min enn å se på folk som hakker seg fremover på hvert hull. De siste gangene har vi faktisk valgt å booke en firerball for så å avbestille de to siste "personene" pga sykdom e.l. rett før tee-time.

Carl-Henrik

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Høres ut som en av våre utsøkte, bemidlede venner fra OGK ;)

Etikette-brudd...

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

For dumt!!!

Stian

over 17 år siden

Stian

Jeg hater også å spille med fremmede. Jeg og mine bekjente pleier som regel å likvidere ukjente i flighten etter ettpar hull, og dumper de i skogen.

Som tar meg automatisk til neste punkt, jeg har endel gode golfsett tilsalgs.

Men fra spøk til alvor, håper klubber finner ut av schemen deres og tar de nødvendige tiltak

What?

over 17 år siden

What?

Jeg syns det er utrolig moro å være den fremmede i ballen. Jeg spiller også alltid ekstremt dårlig med vilje for å irritere de jeg spiller med.

Mye morsommere enn å spille med kameratene mine.

Ture

over 17 år siden

Ture

Jeg spiller gjerne med fremmede og på fremmede baner både i Norge og verdens største land (utlandet) DEt går bra 99 av 100 ganger. Den 100. gangen møter jeg en Carl-Henrik!

Henric Carlsen

over 17 år siden

Henric Carlsen

Jeg er så drittlei alle de gørre medlemmene (bare oldiser og blærer) på hjemmeklubben min at jeg elsker å spille med fremmede. Når jeg går på golfbox for å booke starttid sjekker jeg alltid om det er plass i en ball med gjestespillere og setter meg opp der dersom de har et anstendig handicap (<15).
Kan være enig med trådstarter at det ikke alltid er så morro å spille med høyhandicappede hackespetter enten man kjenner dem eller ikke.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

helt ærlig så virker denne Carl-Henrik noe oppdiktet.
klassisk at han bruker et skikkelig Båkksta-navn og skriver det han gjør.

typisk noe jeg selv ville gjort i bakfylla på en søndag.. hahaha...

dessverre, så er det jo umulig å vite, for Carl-Henrikene finnes jo de også...

Heisann Montebello..

Ture

over 17 år siden

Ture

Henrik Carlsen alias Carl Henrik - problemstillingen du her tar opp på en humoristisk måte eksisterer men i begrense grad. Det virker som etablerte spillere bryr seg mindre sammenlignet med spillere med noe jålete hcp. De er avhengig av å spille med sine likesinnede så slipper de å forklare hvorfor de hakker rundt banen til tross for hcp under 15. JEg vet at man i noen klubber bevist matcher juniorer med proer som agerer ulike type spillepartnere slik at de skal være maksimalt forberedt når de konkurerer mot C-K og H-C. Golfspillere finnes i alle fasonger og i alle mentale tilstander. Ikke minst med ulike tilleggshandicap. Sistnevnte kategori møter man nesten utelukkende i sosiale runder.

Flyer

over 17 år siden

Flyer

Det er ganske glissent på flere baner om dagen, og det skyldes nok ikke kun det dårlige sommerværet.
Mange av de som tok grønt kort for noen år siden praktiserer ikke sporten. Det er selvfølgelig mange årsaker til det, men flere jeg kjenner kom i gang med spillet fordi de nettopp ikke trivdes med å spille med fremmede da de ikke følte seg gode nok.

Jeg spiller ofte på Ålborg golfbane i Danmark.
Der har de lagt opp systemet slik at dersom du forhåndbestiller tid, så har andre anledning til å legge seg inn i "flighten" din. Men når det er ballrenne, aksepteres det fullt ut at man går ut to to selv om det er flere baller i rennen.
Kanskje en måte å får dlere GK-spillere i gang med spillet, og på den andre siden det er jo hyggelig å gå en runde alene med konen - synes nå jeg da.

Ture

over 17 år siden

Ture

Viktig poeng dette Flyer. Vi må gjøre mer for å få med de grønne ut. Torsdagsgolfen er i gang i enkelte klubber. Fadderrunder er også en god ordning. Etablerte spillere tar med nye ut for avmystifisere det hele. Gi de hjelp til å etablere rutiner på banen. Sette de inn i tanker du selv har på banen som etablert spiller. Hvilke vurderinger gjør du på tee. Køllevalg. Risk-reward tanker. pre-shot rutiner osv.

Nybegynner

over 17 år siden

Nybegynner

Jeg begynte med golf for litt over 1 mnd siden. Golf er den værste basillen som fins, totalt avhengig. Håper jeg fortsetter i mange år fremover. I klubben min er alle velkommen i flighten, ser vi noen som spiller alene så blir den personen alltid spurt om de vil være med. Dette har gjort meg til en bedre spiller og mer int i SPORTEN. Har nå hvitt kort og 30.8 i hcp. Greit at Carl-Henrik spiller sammen med en kompis men du burde også spille med GK spillere og de med høyt hcp, sånn at interessen for sporten blir ivaretatt. Artig å møte nye mennesker

hahaha

over 17 år siden

hahaha

Carl Henrik!!! hahahaha,, tenk og gå ut og si no sånn på nett.. må være oogk

Litt for mye nybegynner?

over 17 år siden

Litt for mye nybegynner?

Har opplevd flere ganger at nybegynnere eller de som er ferske i sporten ikke vil spille med meg fordi jeg er såpass mye bedre enn dem. De får prestasjonsangst og klarer knapt å treffe ballen når det er deres tur. Dessverre ser ikke alle fordelen med å spille med bedre spillere der de forhåpentligvis kunne plukke opp en del tips!

Jeg har ingen problemer med å spille med fremmede, men det er selvsagt mest morsomt dersom de er på omtrent samme nivå slik at man kan konkurrere litt på slag!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her