Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baneguiden i Hakadal er endelig klar:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Nå har vi endelig fått baneguide i Hakadal. I tillegg er greenene delt opp i tre soner merket med farge ala Hauger.

Nå skulle det i teorien bli lettere for besøkende å score godt :-)

Hyggelig om noen av dere forteller hva dere synes om guiden hvis dere er oppi der og herjer.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Spilte banen i går for første gang. En baneguide vil være til stor hjelp. Sjeldent mange blinde utslag (hull 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 15, 17). Syntes banen var morsom, men designet på hull 6 var ikke så bra i mine øyne. Drive (3-wood) midt i fairway trillet nesten ut i vannhinder. Ellers så var forholdene ganske bra. Litt harde greener og merkbart forskjell på hastigheten på front og back.

Virket som om mange gikk ut på back, noe som førte til kødannelse - ikke særlig morsomt da front gikk veldig glatt og fint.

Alt i alt en positiv opplevelse og hull 18 var flott.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Hei Maverick:-)

Du spilte antageligvis rett før guiden kom. Den dukket opp i løpet av fredagen.

Hadde du sett den ville du vært klar over avstanden til vannet på hull 6 og forbi.
Slår du langt, gå forbi, eller legg deg opp før. Risk vs reward.

Vi har et lite problem med ulydige aksjonærer som går ut på back uten å si ifra. Vi jobber med saken og jeg skal si ifra ,nok en gang, til rette vedkommende.

Ellers tar du i litt vel mye angående blinde hull.
Hull 1 er blindt for langtslående fra gul, ikke fra hvit med mindre du slår like langt som meg da he he:-)

3 ,5, 6, 8 ,9 ,10, 13, 15 har noen små blindsoner.
På 3, 5 , 6, og 9 er disse blindsonene utenfor fairway.
8 er blindt i 50m fra ca 240 - 290m fra gul.
På 13 er det bare og rusle 20/30 meter til venstre mot dame tee så ser du hele fairwayen.
Og 15, vel går du i retning av greenen der er du i beste fall overambisiøs....

17 er blindt fra 225m.

Med mindre banen bygges på tildels flat grunn, vil det nesten alltid være enkelte steder av noen hull hvor du ikke ser om det er folk eller ikke.

Slik er det på mange baner i Norge.

Slik jeg ser det er et hull blindt hvis du ikke ser landingsområdet ditt i fairway. F.eks hull 3 på Hauger.

At en liten del av den ikke synes er vanligvis ikke et problem.

I tillegg er det viktig at spillere husker å sette baggen sin synlig for de som er bak under leting.

Dette glemmer folk stadig vekk i hele golf norge.

Uansett, nå har vi guide med flyfoto bilder av hullene der viktige avstander er plottet inn. Dermed blir det langt lettere for førstegangs besøkende.

Hyggelig at du fikk en positiv opplevelse, og jeg håper du ikke mistet alt for mange baller i vannet på hull 18 he he:-)

blind

over 18 år siden

blind

Moro å lese at fulland nok en gang tilbakeviser påstander om blinde utslag på Hakadal. En helt grei bane som absolutt kan bli bra med tiden nå den får satt seg. Likte designen på de hullene som med tiden skal bli hovedbanen godt. Utfordrende 17 og 18. Flott sistehull. Jeg slet med at chippene mine bare rullet av harde og ikke spesielt tettvokste greener, spesielt på front nine. Opplevde dette som svært vanskelig og annerledes fra andre baner. Kanskje fulland har noen tips for å holde greenene også?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Første gang vi har fått kritikk for at spillere ruller av green når de chiper :-)

Det tar jeg som et godt tegn. Jeg synes greenene er veldig bra jeg.
De ble dresset på onsdag/eller tordag. Blir nok meget raske og fine til junior Tutta challenge.

Og jeg tror nok at jeg skal holde meg langt unna vedlikeholdet på greenene....

veggiss

over 18 år siden

veggiss

du bidrar jo litt til vedligkeholdet uansett da simen, du treffer dem jo aldri mener jeg :P

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg spiller slik alle aksjonærer burde:

Bom på greenen slik at du ikke lager nedslagsmerker. Deretter chipper du inn og berger par eller bogey. Funker som bare det :-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

evt chip i for birdie ;)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Eller eagle ;-)

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Jeg er relativt lav (170) så hull som er blinde for meg er kanskje ikke det for lengere personer. Når jeg snakker om blinde hull her, er det utslag først og fremst jeg mener. Hull 1 så jeg ikke nedslaget (midt i fairway). Hull 3 var blindt for nedslag. Hull 5 er rett nok par 3, men uten baneguide var det ikke godt å vite hva som var der oppe ved greenen. Hull 6 var blindt og lander man midt i fw triller den i beste fall ut i rughen. På hull 10 slo jeg over bunker på høyere side og traff nesten ballen forran som jeg ikke så (selvf. noen som hadde hoppet innpå på back). På hull 15 slo jeg over bunker på venstre side og hadde ikke fått med meg bunkeren rett bak. Heldigvis lå ballen min forbi denne også, men blindt utslag var det. Hull 17 er blindt fra bjerka.

Med baneguiden på plass, vil opplevelsen for de som spiller banen for første gang bli enda bedre. Jeg glemte å skryte av personalet. Trivelige folk i proshop, café og green-keeper.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Er selv i andre enden av skalaen (192), og ser nok litt lenger enn deg.

Enig i at hull en er blindt fra gul (fra hvit hvis du carrer 270+)

Skjønner fortsatt ikke hvordan du får 3 til å bli blindt, igjen med mindre du slår 270+ i carry. Da kan folk bli borte for deg til høyre ned mot vannet.

6 er ikke blindt i fairway, men on du slicer ut høyre i roughen ser du ikke landingen.

På 10 ser jeg folket hele veien til greenen, men det er kanskje fordi jeg er høy?

Enig om 15, men skal du først gå mot bunkeren bør du spille til venstre for den neste gang. Slår du presist da tar du vannet før green ut av spill. For mye draw/hook og ballen er borte i tykk rough.

Derfor spiller den store hopen til høyre av bunkerene i fairway.
Der er det ikke blindt.

Hull 17 er blindt fra kulen bak bjørka. På ca 225m vil du ikke se om det er noen foran deg lenger. Jeg ser igjen kanskje litt lenger enn deg der.

Uansett, vi skal få opp en bjelle der en vakker dag.

Så det kommer litt ann på hvordan du spiller hullene, og fra hvilken tee om det er "blinde" eller ikke.

Nå som guiden er der blir det uansett mye lettere for førstegangs besøkende.
Nå kan de jo se hele hullet i fugleperspektiv, med avstander ,før slagene sine.

Forøvrig, takk for tilbakemeldingen din ,skal nevne rosen din til personalet, da blir de glade :-)

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Da er Hakadal forsøkt. Mye gjester i dag? Greengaffel gikk varm. Jeg tok flere på hver eneste green. En del stygge tørre flekker også. Siste 9 begynner å ligne på golfbane. Teestedene kunne vært bedre også her. Morsom bane som jeg garantert spiller igjen. Håper dere steller pent men så har dere en kjempe bane om tre til fem år. (ting ta tid - særlig i naturen) Klokke på 17 er en god ide.

TAH

over 18 år siden

TAH

Spilte selv denne banen for første gang i uka som var og det var utvilsomt en positiv opplevelse. Fin bane i fine omgivelselser og hyggelige folk. Baneguiden var nyttig, men jeg var ikke avhengig av den da vi spilte med 2 medlemmer. Ser dog ikke helt potensiale for noe mesterskapsbane, men dem er det vel ikke mange av i dette landet.

Jeg kommer garantert tilbake!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Fint at dere hadde en fin dag på banen og takk for hyggelige tilbakemelding:-)

Passauf takk for gaffel dugnaden, hadde bare alle vært som deg....:-)

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Det var da så lite Simen. Ung klubb og bane - som sagt ting tar tid. Også runden. Ikke det største problemet i dag , fint vær og greit med litt tid for rekognosering som førstegangsspiller - men de jeg gikk sammen med hadde erfaring med seks timers runder. De mente det var pga at firer baller med gk spillere ble sluppet utpå. Masse hyggelige mennesker i Hakadal. Dere gjør sikkert noe riktig der oppe! Keep up the good work!

TAH

over 18 år siden

TAH

De jeg spilte sammen med (far og sønn) sa også at det ikke var uvanlig med 6 timersrunder, men at de nå hadde kommet igang med en marshall-tjeneste som hadde fungert utmerket. De kunne også fortelle at Simen Fulland klarer når green med 4jern på hull 12, 252 meter. Om dette stemmer er det imponerende Simen!

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

He he , det stemmer det. Bruker stort sett 3 eller 4 jern der hvis jeg går for green.

Eventuelt en kosedrive i motvind.

Tipper du gikk sammen med jostein (sønnen ) og johnny (faren).
2 ivrige og meget hyggelige medlemmer:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her