Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaft

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!
Jeg lurte litt på skaft ...
Er det bedre å ha lett eller tungt skaft ??
Da tenker jeg på for eks. 50, 60, 70 eller 80 gram skaft.

Jeg tenkte å kjøpe dette skaftet :

VISTA TOUR SERIES graphite SHAFT
FLEX = REGULAR
TIP = .335
Color = Silver
Butt = .600
Weight = 70 gram

Er dette et bra/godt skaft ??, Jeg vet at jeg skal ha Reg.

Jeg takker og bukker for all hjelp !
Ray

hfgh

over 17 år siden

hfgh

sats på et 50 g skaft, funker for de fleste. 80 er altofr tung for del fleste mens 50 fort blir noe lett

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Har lest litt selv ! og går for et med 60g ...

Ole Gregert terjesen

over 17 år siden

Ole Gregert terjesen

Nå har det kommet et nytt 75 gram stål fra True temper leste jeg før ferien. det må da være et spennende alternativ

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Da har jeg kjøpt ! det ble :

FUJIKURA VISTA TOUR SERIES 60 REGULAR Flex .335 tip
FLEX = REGULAR
TIP = .335
Color = Silver
Butt = .600
Weight = 60 gram

Er ikke helt sikker på hva TIP 335 er, men det har kanskje noe med stivheten på hvor hodet blir festet ??
Hodet er et TM superquad TP ... Dette blir bra skal du se !

Bare pass dere i scangolfturneringen ! da jeg også har kjøpt meg en Bushnell 1500 TE. Har jeg lov til å bruke den i den turneringen ??

mvh
Ray

du

over 17 år siden

du

du kan ikke kjøpe deg til seier hehe

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Vet det !, men jeg prøver !

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Amici, jeg har både ny driver og lasermåler, men spiller fortsatt som ei ku, så det hjalp ikke for meg;)
Tror vel planen var at Gundermann skulle snekre sammen en slags baneguide (ok, nå har Holtsmark forsåvidt kommet med en selv, men den er litt skranten liksom), men vet ikke helt hva fremdriften er her.
Vi har målinger til forkant green, så hvis vi er litt gærne så måler vi fra framkant til pinnen på dagen slik at alle får riktig avstand.
Jeg er forsåvidt en svoren tilhenger av laser, men den lille hvite engelen (som forøvrig ikke har noe med Marta å gjøre) på skulderen driver og hvisker "likt for alle":)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Amici Simus,

ikke for å virke pirkete, men hodet til SuperQuad er vel samme i standard som i TP utgaven så vidt meg kjent......

:D

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Du har sikert rett, men det er et litt fett merke på TP utgaven!.
Og så er sweetspotten litt mindre for å gjøre det litt vanskeligere for meg selv !

veggiss

over 17 år siden

veggiss

det er forskjell på standard og tp, og det er hoseldiameteren. den er .335 på tp og .350 på standard. så det tallet du lurte på hva var, det er altså diameteren på skaftet.

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Aha !

Så jeg har kjøpt et skaft som har samme spec som det som vanligvis sitter på en TP utgave ... Dette blir jo bare bedre og bedre !

Men Veggis du som tydligvis har peiling (?) stemmer det at hodene er helt like ( utenom det fete merke ) ??

mvh
Ray

Xo

over 17 år siden

Xo

Takk for sist Ray!
Etter hva jeg har fått fortalt er dette de vesentlige forskjellene:
r7 SuperQuad, Face Angle: closed
r7 SuperQuad TP, Face Angle: Open

r7 SuperQuad, Club Swing Weight: D4 (RE*AX 65)
r7 SuperQuad TP, Club Swing Weight: D3 (RE*AX 65)

Lars Stensrud

veggiss

over 17 år siden

veggiss

svingvekten kan du se bort fra da du har et annet skaft en det som kommer standard. det er som Xo sier åpent køllehode på tp (hvis du sliter med en slice er denne et dårlig kjøp mao).

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hallo Lars!, Long time no see !

Du har et passende nick name, var det ikke det du tapte til meg en gang i gamle dager ?!

Til veggis; Lars slicer, mens jeg hooker så det går bra !
Til Lars; hils alle gamle kjente !

God sommer videre !
Ray

M05

over 17 år siden

M05

Til info:
TIP = .335 er tykkelsen på tippen av skaftet(den du setter ned i hoselene på køllehodet)
Det er derfor viktig at hoselen har samme dimensjon...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Hvorfor skal alle kjøpe så vanskelige drivere.
jeg var nå nær ved å bestille meg en Cobra med forkortet pensjonistskaft, men ble reddet i siste liten av proen min som klarte å slå meg i ansiktet med en våt fisk i siste liten.....

puh....

gleder meg til postmannen kommer med superquadden min....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her