Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Acer

Tore

over 17 år siden

Tore

Noen som kan fortelle meg noe om merket acer? Selges inne på nordicagolf.no

veggiss

over 17 år siden

veggiss

klonekøller av god kvalitet.

jmjgolf

over 17 år siden

jmjgolf

Acer kan også kjøpes i Norge hos www.jmjgolf.no
Nesten korrekt som veggiss sier her. Køller av bra kvalitet men det er IKKE klonekøller. Det er mange år siden Acer 'kopierte' andre merker. De har egne designere/produktutviklere og kommer med nye køller hvert år slik alle andre kølleprodusenter gjør. Det kan også sees på kvaliteten på skaft og grep som leveres - True Temper og Golf Pride er det sammme som brukes på PGA-touren.
Også det samme som leveres på Ping, Callaway osv men de har fått satt på sitt eget navn/merke spesielt på grepene.
Når det gjelder produksjon av jerna så skjer på på de samme fabrikkene i Kina og Taiwan som de andre kjente merkene og med samme kvalitetskontroll.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hent deg inn da jmjgolf. du kan ikke si at acer ikke lager klonekøller? kjøpte akkurat et sett med xp905 til dama, og de er kliss like callawayene de er kopiert fra (husker ikke i farten om det er x20 eller big bertha). det er ikke noe i veien med at det er kloner, men kall en spade for en spade og ikke nekt for det...

jmjgolf

over 17 år siden

jmjgolf

Det er korrekt at Acer XP905 er nokså lik Callaway x-18. Nok ingen tilfeldighet - men slik er det jo innen all industri. Se bare innen dataindustrien. Også her tar konkurenten etter når en leverandør utvikler noe som kundene liker.
Kan bare referere til hva vår leverandør sier:

All our designs go through a multi step process that includes CAD (Computer Aided Design), testing of numerous prototypes, robotic testing, CT and COR testing and finally the most important of all: the golf course. We have been designing best selling custom made golf clubs for over 26 years!

Kopiering er ulovlig og vi har tiltro til at ett stort amerikansk firma ikke tar sjansen på å havne i tvist/rettsak med f.eks Callaway.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

så lenge de ikke markedsfører køllene som callaway og bryter noen patenter så kan de designe køllehodene akkurat slik de vil. det er ingen ting som forbyr dem i å kopiere designet til f.eks. callaway. dette foregår over en lav sko. jeg har et sett med tom wishon 550c jern, og når jeg var på fornebu og så på raven sitt sett med smidde jern var det ikke lett å se forskjell.

Nåja

over 17 år siden

Nåja

Jeg tror nok Lada ville fått problemer om de designet samme karosseri som Audi. Jeg forstår bare ikke at f.eks Acer klarer å overleve når de kopierer såpass brutalt. Er ikke dette advokatmat?

hey

over 17 år siden

hey

Med det lille unntak av at Acer kølller ruster som et skipsvrak i saltvann. styr unna, langt unna.

jmjgolf

over 17 år siden

jmjgolf

Hey. Regner med at du kan dokumentere Acer-køller med rust.
Vi har ikke fått noen klager fra våre kunder om køller som ruster!
Er det køllehode eller skaft du sikter til?
Glemmer du å tørke køllene etter en regnværsrunde eller har de stående i garasje over vinteren, vil alle køller få overflaterust.
Ikke farlig - men mindre pent å rusle rundt på golfbanen med.
Men det verste som kan skje ved å lå køllene stå fuktig, er korresjon innvendig i skaftene.Dette kan være direkte farlig.

Henke

over 17 år siden

Henke

Hos nordicagolf står det i alle produktbeskrivelsene hvilke køller de skal sammenlignes med. På mine jern sto det at de var direkte sammelignbare med Callaway Fusion. De er også voldsomt like, bare med ekstremt dårlig håndverk hos Acer.

Like fullt: Jeg valgte fine skaft, og er strålende fornøyd så langt. Glimrende jern til en rimelig penge.

Hvis du har over 5 i hcp blir jeg overrasket om det er Acer-jerna dine som forhindrer videre progresjon.

booster

over 17 år siden

booster

jerna skal være nok så bra.. men styr unna woodene og drivene.. dei er ikje noe til stas.. en kompiss kjøpte en acer driver. den eneste den er god på er å lage syk lyd..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her