Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solnør golf i Ålesund.

Daly

over 18 år siden

Daly

Lurer på om noen har spillt denne banen og har noen erfaringer?

tl

over 18 år siden

tl

Liker den ikke, men igjen så spilte jeg dårlig på den banen

Klaus

over 18 år siden

Klaus

Siden dette er min hjemmebane bør jeg kunne svare på det meste...

Banen er en typisk skogs/åpen bane. Den er svært kupert og det er viktig å kunne slå rett, men ikke nødvendigvis så langt.

I år er banen for øyeblikket litt våt og noe trege greener. Mange sier at banen ligner litt på Meland, selv om den er noe lettere og selvsagt ikke holder helt samme standard.

Jeg tror de aller fleste vil finne Solnør som en grei bane og ha prøvd!!!

Daly

over 18 år siden

Daly

Takk,Klaus.Skal spille turnering der neste helg og værvarselet er oppløftende.Skal slå kort,men ikke så rett..

Nydeli

over 18 år siden

Nydeli

Solnør er en veldig veldig fin golfbane, mange krevende golfhull og vansklige greeneer.

Bedre enn mange tror

Apsolutt verdt et besøk:)

Bobby

over 18 år siden

Bobby

Banen er fin den:)

Klaus

over 18 år siden

Klaus

Nå som turneringen er ferdig....

Hvordan synes du banen var????

Været var i alle fall pent!!!!!!!!!

Daly

over 18 år siden

Daly

Været var glimrende og banen var ok den.Hull 10 og 16 velger jeg å ikke kommentere,men resten var ok.Vanskelig å score bra,men hvis man er i møre,bør man ta turen.Hvis man er ute etter å finne baller,er det bare å trave skogen rundt banen.Tipper det ligger igjen tusenvis av baller etter helgen;)

hull10

over 18 år siden

hull10

hull 10 og 16 er hull som bør kommenteres, du må spille smart og GOD golf for å gå en god score der. :)

Flotte hull synest jeg

sobrius

over 18 år siden

sobrius

Hull 10 er klart det dårligste golfhullet jeg har spilt. Dersom banen er tørr finnes det kun ett alternativ, nemlig å legge seg opp for innspill på 190-200 meter. Alle andre utslag vil garantert forsvinne ut i intet på nedsiden... Spilte banen i samme turnering som Daly og hadde 3 perfekte utslag som alle ble liggende i røffen på nedsiden med furua i spill. Det hele topper seg med en green som ikke er motaklig for direkte treff.

Hull 16 er "greit nok" dersom du drawer rundt grana med et 4 eller 5 jern og samtidig "ber" om at ballen blir liggende....

Begge hull har for mye av tilfeldigheter i seg i forhold til det å spille god golf.

pissed

over 18 år siden

pissed

har prestert det kunststykket og ligge på hull 10 på 3 slag og gå av på 7! lite som minner om golf ved dette hullet ...alt renner ned til venstre ....

jon bonde

over 18 år siden

jon bonde

Hull 16 var jo et helt ok hull. Man må jo ikke slå en draw rundt grana. Slå et jern til svingen og du har 130-160 opp til green. Helt ok.. Men 10'ern var fullstendig krise. De burde heller laget et par 3 hull der med tee oppe ved 200-merket, og bygd ut greenen litt så kunne det blitt et spennende hull i stedet for bingoen det er nå. Ellers en ok bane i flotte omgivelser, og hyggelig betjening!

Herregud

over 18 år siden

Herregud

om du er en god golfspiller klarer du par på hull 10 og 16 lett

mhm

over 18 år siden

mhm

sobrius : Det du sier er HELT på jordet, du kan lett ha et innspill på 150 meter i STERK nedover bakke om du slår et greit utslag med litt draw i.

Har du gk eller?

Daly

over 18 år siden

Daly

Hull 10 er og blir et elendig golfhull.Lander du på greenen,er ballen lost i bakkant.Lander du foran greenen,ligger du i røffen utenfor greenen.HmH har tydelighvis aldri spillt banen og bør holde kjeft.

sobrius

over 18 år siden

sobrius

Enig med Daly! Hadde en prat med styreformannen om dette hullet, og slik jeg forstod det var hull 10 allerede bygget om en gang... Planer (eller ønsker) finnes for å bygge det om en gang til (økonomisk spørsmål)

Godt forslag "Jon Bonde" - Dette, som hull 15, kunne blitt et spennende par 3 hull.

mhm - Skulle ønske meg gk innimellom, men har 7 i spillehandicap...

Mhm

over 18 år siden

Mhm

Er faktisk medlem og har spilt hullet over 1000 ganger så kjeften kan du holde sjæl

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her