Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva har du truffet?

Uheldig/heldig

over 17 år siden

Uheldig/heldig

Her om dagen traff jeg en kjørende bil når jeg spilte en runde. Hadde ca. 50 meter igjen til flagget og tok frem 56 graders wedgen min. Perfekt lengde for meg. Men så toppet jeg ballen noe skikkelig, og den forsvant over greenen. Rett bak går det en liten vei forbi, og akkurat da kom det en bil kjørende (kunne ikke se den når jeg slo pga busker). Et øyeblikk håpet jeg at den skulle gå rett foran bilen, men plutselig sa det pang. Ballen gikk i frontruta på bilen.
Utrolig nok ble det ikke noe merke, og både jeg og sjåføren pustet lettet ut.

Har noen andre truffet noe liknende eller ting som man ikke bør treffe?

booster

over 17 år siden

booster

har snittet en bil når eg sto på driving rangen på bjørnefjorden gk. dårleg sikring der..

Judy

over 17 år siden

Judy

Traff oppvaskkummen til en dame som sto og vasket opp i et at husene til venstre for hull 18 på Drøbak. Lå langt ute til venstre etter å truffet nettet rett etter et elendig utslag. Skulle kompensere med et fantastisk slag med 3w, traff da et tre langs venstre side, ballen suste i 90 grader rett til venstre og traff klokkerent midt på kjøkkenvinduet. Det fikk et fint, lite hull, ballen la seg altså pent i oppvaskkummen til damen.
Få sekunder senere kom hun stormende ut, og var slett ikke blid. Selv var jeg ikke spesielt tøff i trynet akkurat da, og jeg godtok å betale for vinduet på flekken.

Dag

over 17 år siden

Dag

Ikke jeg, men har opplevd at medspillers ball på tee, klar til utslag, ble truffet og slått vekk av ball fra paralell fairway!

Ingen fore, gjett om vi skvatt!!

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Truffet frontruta på en buss.
Snap-hooket inn på freewayen i Australia så det smalt i sida på en bil (han kom aldri tilbake).
Høy hook landet på en annen freeway og spratt inn på tennisbanen.
Truffet en and i Asker.
Truffet en kar midt i leggen 150 meter unna (stor kul på leggen).
Truffet en ballautomat.
Truffet en robåt (ingen i den).
Også sneiet jeg en ørn en gang i Harstad. DET hadde blitt en fin eagle det.

Golf er gøy!

..

over 17 år siden

..

Jeg har truffet en kar midt med en (toppet drive) i leggen, au.... Har også slått gjennom et vindu i en hytte og landet på frokostbordet til familien som heldigvis satt i stuen, det var flaut...
Har vel også hatt et par shanks opp i gjennom årene som har sneiet både folk og biler.
Jeg dessverre ikke truffet daglig leder i klubben min ennå.

var

over 17 år siden

var

var 2 cm unna å treffe en bil ved molde golfklubb sin range.. bra range men veldig kort

Yngve

over 17 år siden

Yngve

nå for tiden treffer jeg ingen mennesker, og faktisk ingen fairway heller.
jeg treffer stort sett roughen og vannet, og det er vel en trygg egenskap.....

tams

over 17 år siden

tams

Har truffet en rød vannhinder pinne med 3'er jernet, så den kom tilbake og snidded ansiktet til kameraten min.

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Har truffet en stein 30 m inne i et vannhinder/roughen med det resultat at ballen hoppet inn på fairway igjen. I tillegg har jeg truffet en utedo på ei hytte ved banen, - håper ingen satt der da. Utenom det treffer jeg mange hyggelige mennesker, og ellers ganske sjelden.

Slice King

over 17 år siden

Slice King

Har truffet OG KNUST en vindusrute i 3dje etasje ca 200m unna som sto HELT PARALLELLT med slagretningen etter en megaslice med driveren. Heldigvis var det i et næringsbygg og det var søndag så ingen var tilstede......
Har også laget en dyp bulk i panseret på en kjørende BMW 735i som hadde forvillet seg inn på en grusvei som gikk over banen.
Men den flaueste opplevelsen var når jeg etter en hook med 3-wooden knuste plasttaket over uterestauranten på en bane i Frankrike.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Har truffet fugl, kanin, bil og hus - like moro hver gang.

Beste biltreffen jeg har vært med på var under NM i Stavanger for 25 år siden (eller noe sånt)(jeg var caddy - ikke deltager). Erik Dønnestad - blant favorittene den gang shanket slaget sitt rett ut på parkeringsplassen ved hull 1. Helt rolig så han ballen fly, hørte smellet så på publikum og sa med stor ro "det der må ha vært en Opel", før han spilte ny ball straight down the fairway...

PålAN

over 17 år siden

PålAN

traff en canadagås på to meters hold på andreslaget på 17. på Bogstad, nakken knakk tvert. Gikk først og brøytet vei, men innen jeg hadde tatt stance, hadde de menget seg sammen igjen. Etter å ha repetert det der 3-4 ganger, ga jeg f., lukket igjen øya og håpet det beste. Hørte en rar gurgling, og så en fugl som spratt en gang og ble liggende stille.

Av en eller annen merkelig grunn trodde jeg det ville være en god ide å ta med slaktet opp til klubbhuset og gi det til kjøkkenet, men det var bryllupsfest på terrassen, så fjærkreet måtte smugles inn i søplesekk. Man aner ikke hvor tung en slik fuggel er...

Kan ikke huske scoren på 17. og 18., merkelig...

Hurra

over 17 år siden

Hurra

Treffer fairway stadig oftere...

fujigeir

over 17 år siden

fujigeir

18. hull på Tyrifjord i dag. Får knalltreff fra rough, ballen flyr over green og treffer taket på klubbhuset!
Til alt overmål spretter den tilbake på banen og jeg logger ut med 2 poeng...
Hull 12 på Drøbak, megaslice på utslag treffer IKKE vollen men midt på hovedveien - Hørte ingen bremselyd eller bilhorn...

Jeg bare ler...

over 17 år siden

Jeg bare ler...

Dette var meget artig lesning. Humrer ennå.
Og disse folka skal jeg spille SG turnering med! Søk dekning overalt.

Til fujigeir: Hadde jeg bare sett ballen, skulle jeg ropt Fore, og det var jaggu et slag jeg sent vil glemme. :-)

Nå bare gleder jeg meg til nye historier i forumet, og artige treff.

bob

over 17 år siden

bob

Jeg traff hullet en gang - på første slaget og da var det mange rundt meg som lo kan dere tro.... hahahahaha

What?

over 17 år siden

What?

Traff en kenguru i siden med en drive. Slo driven en (god) del lavere enn det som var intensjonen, og ballen smalt inn i "hoften" på en svær bamse av en kenguru som sto og gresset mitt i fairway ca 100 meter fremme. Fryktet for livet mitt i noen tideler etter det, da den kunne kommet bort og hoppet meg ihjel lett som bare det, men den flyttet seg bare et par meter til høyre og gresset videre.

Var likevel temmelig nervøs da jeg gikk frem for å slå andreslaget...

ustabil

over 17 år siden

ustabil

Har truffet et svømmebasseng ved et av hullene på penha longha i Portugal for en del år siden, var med en viss spenning jeg gikk oppover fairway for å putte på min ball nr 2. Ellers så har jeg drivet inn i et par garasjer langs Onsøy GK opp gjennom tiden samt veggen på huset ved hull 15 på Arendal og Omegn (men det er jeg vel ikke alene om vil jeg tro).

veggiss

over 17 år siden

veggiss

på hull 18 på himmerland new course slicet jeg utslaget inn på tennisbanen, var to ungutter som spilte der, men traff dem heldigvis ikke.

Furyk

over 17 år siden

Furyk

Har slått inn i drivingrange-overbygget med en kraftig slice på hull 9 på Nes. Var heldigvis ingen som sto der...

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Hull 12 Drøbak for ett par år siden, laang fryktelig slice forsvant over vollen, over veien, over småskogen og jeg tror den trilla inn døra på Rema....

Linkie

over 17 år siden

Linkie

Hvilket ansvar har man egentlig for de ballene man spiller? Er klubbene forsikret?

Ture

over 17 år siden

Ture

I dag traff jeg en peg midt i fairway. Det spesielle var at den balanserte fint på peggen.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Ture: hehe...rart hvordan det der kan skje av og til ;)

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

Superslice hull 4 på Hauger rett i en ku, snudde seg og beita videre.
42 spretter inne på verandaen til ei dame på Oliva Nova(Spania),
hun slang noen gloser, vi lo og jeg fikk ikke poeng..

Har også testa det pegtrikset, bra det ikke er i hodet til noen.

Golf

over 17 år siden

Golf

Riky Erickson, deg skal jeg se på Øya.

Sutre

over 17 år siden

Sutre

Har slått andreslaget på 18. på Los Narjanjos inn i proshopen. Trodde det var motvind, så var det medvind (stod med hodet mot vinden og ryggen til hullet når jeg tenkte) og galt jern. Ballen gikk over green spratt en gang på veien og hoppet rolig inn i proshopen. Resultatet var en gratis protime......

Hull 15

over 17 år siden

Hull 15

Mitt beste slag var da jeg via to trær traff Gunder i ryggen på hull 10 på Miklagard :)

hc

over 17 år siden

hc

- Toppet en 60 grader en gang vi trente bak en barneskole. Gikk gjennom vinduet og alarmen gikk......

- En drive på hull 7 på Don Cayo Golf nær Alicante slicet ut over noen balkonger og landet rett i en lunsjbuffet hos noen dansker.. Fikk applaus når jeg travet nedover fairway.

- En drive på Alicante Golf gikk over noen hus. Hvor den landet vet jeg faktisk ikke men det var noen fæle lyder bak husene..... (Samme runde drivet medspilleren min rett i frontruta på en Buggy.... GUTTA PÅ TUR!!!

- Hadde ett nierjern inn på hull 9, Real De Faula. Jeg så feil og knasket avgårde ett 6-jern. Var smånervøs når jeg så ballen treffe asfalten for så å sprette inn på treningsgreenen. PUH...

M05

over 17 år siden

M05

En harepus på vei ut av hulen sin...

Den var ganske svimmel når vi passerte den, men den pustet så jeg lot den ligge. ;-)

PS! Jeg fant aldri ballen.

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

Til Golf.
Det skal du..
The baby ghost say's drag your chain away

WiBo

over 17 år siden

WiBo

La Quinta ved Malaga. Fikk selskap av et medlem i klubben som hadde egen cart. Etter et par hull hvor jeg og min kamerat hadde demonstrert et par slicer presterer mannen å stille seg skrått foran til høyre for meg når jeg ligger i lett rough til høyre i fairway. Jeg stiller opp og slår, med det resultat at jeg selvfølgelig slicer seriøst. Mannen rekker såvidt å senke hodet noen centimeter før ballen smeller i frontruta på carten hans ------ på INNSIDEN! Jeg spiller IKKE ferdig hullet, til det er jeg for skjelven. Trenger jeg å si at mannen IKKE stoppet carten foran oss når vi skulle slå på resten av runden.......

jonag

over 17 år siden

jonag

Spilte en sen kveld på hjembanen på siste hull der restauranten ligger bak greenen. Bladet en SW, så den dro lavt avgårde og jeg bare ventet på lyden. Det er panoramavinduer og terasse.... Heldigvis var lyden ball mot treverk og ikke smeltet sand....

Au

over 17 år siden

Au

Har truffet meg selv i kjeven etter spill foran en trerot. Vondt.
Har truffet meg selv i høyre testikkel etter slag foran rot. Veldig vondt, men utrolig morsomt for spillekameraten som lå flat og lo.
Tar heretter konsekvent dropp hvis en rot er i nærheten.

Toppet en ball inn på uterestauranten på Himmerland da jeg var fersk, flaut som fanken.

Ojojoj

over 17 år siden

Ojojoj

Traff ei nydelig dame i dag!!!!!

SuperLavHandicaper

over 17 år siden

SuperLavHandicaper

Traff min far mitt på skinka under Lag-nm på larvik i fjord! carry mitt på skinka med driver! et stort blåmerke og et par vonde dager!

har også truffet hullet hullet på første forsøk to ganger:D

Stoon

over 17 år siden

Stoon

Fikk en gang kommentaren "du treffer ikke en låvevegg engang!!" Dette motbeviste jeg på hull 6 på Lommedalen. Ballen gikk langt, og way out til høyre og rett i låveveggen ...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her