Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk jentegolf

Jånni Våker

over 17 år siden

Jånni Våker

Må bare lage en ny tråd om hvor dårlig det gror i norsk jentegolf....

Se på NM junior resultatene nå!!! Blir ikke noe ny Tutta ut av disse

Hva bør gjøres?? Ut med Lars og Line?? Inn med hvem??

Noe er skrekkelig galt ihvertall..

The 1 and only smooth talker

over 17 år siden

The 1 and only smooth talker

Den som visste det ville vært en rik mann???

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Det er dessverre ikke vanskelig å være enig med Jånni Våker. Riktignok er forholdene vanskelige i Stavanger, men det er allikevel flere spillere på NGF's lag som ikke leverer resultater som forventet. I tillegg kommer at flere spillere som ikke lenger er juniorer heller ikke har levert så gode resultater som ifjor. Nivået under proffene er langt fra imponerende i år.

At Lars ikke har evnet å få frem godfølelsen/samholdet/lagånden hos spillerne er velkjent, og det er vel bare et tidsspørsmål før han forsvinner. Line berg er såpass fersk og underlagt Lars at hun kan neppe klandres foreløpig.

Hva som skal til for å få spillerne bedre er vanskelig å svare på. I første rekke er det nok i klubbene arbeidet må settes inn, både med hensyn til selve golftreningen, fysisk trening og ikke minst mental trening. Det er imidlertid sørgelig langt frem før vi når et akseptabelt nivå.

Skulle ønske jeg hadde et fasiten.

Var der

over 17 år siden

Var der

Jeg lurer på om noe av dere var på Stavanger? Selv var jeg der og maken til dritt vær på en golfbanen har jeg ikke vært borti....
Så jeg synes vi trygt kan si at det var vanskelige forhold......

Pedro Dimas

over 17 år siden

Pedro Dimas

Jeg liker veldig god ordtaket: "Er du god nok, så er du gammel nok"

Men når jeg ser på resultatene fra Nordisk Mesterskap så stiller jeg spørmålet: Hva er poenget med å sende ut jenter som ikke er gode nok???

Stakkars jenter, kan da ikke være noe gøy å spille +10 i en bestball!?

Mathias

over 17 år siden

Mathias

Line är väl ny för i år! ge henne lite tid
Hon vet va hon gør.

Sure Idioter

over 17 år siden

Sure Idioter

La være å hakke på de beste, det er tross alt best.
Innse også at Norge ikke har klimatiske forhold til å produsere golfspillere. Unge multitalenter i Norge har neppe golf som førsteprioritet når de velger sportsgren.
Tenk om danskene skulle begynne å forlange resultater i verdenstoppen av alpinistene sine, eller at Moldova skulle forvente å bli verdensmestre i fotball.
Er dere ikke fornøyd med de som tross alt er best, så gå ut og få frem andre som er bedre.

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

Synes det egentlig ser ganske bra ut jeg. Gi jentene noen år.
Bare en pike gikk under par på St. Andrews, og disse er vel bedre
enn de fleste som skriver her...

Bob

over 17 år siden

Bob

Dersom disse er de beste vi har, så er det ikke noe problem å sende dem ut så lenge ikke hverken vi eller media starter å rakke ned på de resultatene de får,da blir det ødeleggende. Hadde de reist på bekostning av bedre spillere var det noe annet. Da burde lederne fått klar beskjed.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

NGF bruker stort sett de beste spillerne vi har (bortsett fra til Nordisk), men det kan allikevel stilles spørsmål ved laguttakene. Lars Vangdal har f.eks. åpenbart ingen tillit til June Bolme som kanskje har vært Norges beste amatørspiller i år.

Det er vel neppe noen hemmelighet lenger at damespillerne ikke er særlig fornøyd med landslagsledelsen, og at det ikke bare er ro og harmoni i dame/jenteleiren. Frode Scheie har derfor en stor utfordring foran seg når det gjelder å utvikle jente-/damegolfen videre.

De som tas ut til å representere Norge gjør så godt de kan og bør ikke kritiseres, men det må være svært lite hyggelig for jentene/damene når scoren blir så høy som i Nordisk i Danmark.

Pølsa

over 17 år siden

Pølsa

Skal ærlig innrømme at June Bolme aldri blir noen proff golfer som kan leve av det. Blir vel maks en som Cecilie Lundgreen!!! Jentene har talent, de som blir tatt ut til turneringer. Det var et helvetes drittvær i Stavanger, EM på Bogstad var været heller ikke til å skryte av, likevel kom jentene som nr. 8, og 3 av 4 jenter topp 30, 1 topp 10 individuelt. Selv Annika går over par!!! Til og med Tiger! ERFARIN, ERFARING, ERFARING!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her