Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

beste kjøp av avstandsmåler?

morten

over 17 år siden

morten

Vurderer å gå til anskaffelse av en avstandsmåler. Har dere erfaringer å dele? Da tenker jeg på, hvilke Hcp bør en ha for å bruke slikt, hvilke merke er best, hva bør en legge i slikt?

byman

over 17 år siden

byman

Sjekk tidligere innlegg i forumet: http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=64995

Kjøpte selv en bushnell pinseeker tournament edition fra GolfstoreHome (en butikk på ebay)
http://www.golfstorehome.com/Catalog.aspx

Den fungerer utmerket. betalte ca 2500 kr. inkl. frakt og mva.

byman

over 17 år siden

byman

ser den har gått opp $100 fra jeg kjøpte den. Betalte $302 + frakt og mva for noen mnd. siden.

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Noen som har testa Wegolf sin løsning, gps kobla mot mobilen?

JanB

over 17 år siden

JanB

Sjekk denne siden og du kan teste det ut. Disse har lang erfaring med WeGolf.
http://www.golfplayer.no/golfplayer/Default.aspx

...

over 17 år siden

...

Kjøp en Pinseeker. Det er det eneste du noengang trenger til avstandsmåling!

GPS har kun en hensikt dersom du vil lagre posisjonen til alle slagene dine, for statistikken sin del....

MCS

over 17 år siden

MCS

Jeg er storfornøyd med min Pinseeker Tournement editon.

Golf er artigere når man vet avstanden.
Det er ikke alltid ballen går den distansen du ønsker!, men du vet da at det var svingen og ikke din egen avstandbedømmelse som sviktet.

Du får også en mer realistisk forhold til hvor langt de ulike køllene går og ikke bare lengde ved optimalt balltreff.
Personlig legger jeg nå mer vekt på carry ved de ulike køllene enn carry + rull.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Noen her som har erfaring med Nikon, f.eks. Nikon Laser Caddy Rangefinder 500 G?

pet

over 17 år siden

pet

Noen som vet hvor det er best å handle fra. Seriøst, sikkert og grei pris?

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Skal teste ut wegolf i ettermiddag, begrensningene er stort sett i antallet - eller mangel på sådanne - "punkter" som er registrert på de ulike baner. Men dette kan man legge inn selv, ihvertfall på sine "faste baner".

Ellers ser det ganske enkelt ut rent bruksmessig.

Moro med duppeditter!

Anders

over 17 år siden

Anders

Jeg bruker wegolf og bluetooth gps i fra holux. Fungerer veldig bra, men jeg er litt usikker på nøyaktigheten. Larvik ble målt opp før Challenge turen i fjor, men allikevel kan det være opp til 12 meter forskjell på hva wegolf og det som står på lokkene på banen. For meg så er ikke akkurat det avgjørende.

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Testa wegolf på Drøbak i går, og på Grønmo i dag. Virker som om avstander er rimelig nøyaktige, men mye er avhengig av hvor mange punkter som er lagt inn pr hull.

På de par-5 hullene var det lagt inn totalt 3punkt, på hull 16 8 punkt. Skal oppdatere dette selv etterhvert.

En pinseeker har helt sikkert større bruksområde/fleksibilitet, og gir dermed mer nytte. Men det var kostnaden da... Foreløpig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her