Nye Gunnar Bull GT
Ok. Seriøs vurdering av Holtsmark. Gikk der på søndag sammen med en eller annen lokal helt (hehe), og som Sunny sier så var ihvertfall jeg positivt overrasket. Først og fremst på grunn av ekstremt lave forventninger.
Jeg hadde hørt at det var så mye gress på teeboksene at jeg måtte fokusere på ballen straks jeg hadde pegget opp, hvis ikke risikerte jeg å ikke finne den igjen. Det var ihvertfall overdrevet :-)
Teesteder: Helt greit klipt, litt oppslått selvfølgelig, men det er nok plass å ta av til å flytte dem hver dag.
Fairwayer: Stort sett var de fine, spesielt på frontnine. Et par-tre hull hadde dårlig gressvekst, og var vertikalskjært (tror jeg det heter) uten at det hadde hjulpet foreløpig.
Greener: Midt på treet. Personlig likte jeg å putte på dem, da hastigheten var rimelig jevn på alle. De var verken utpreget trege eller raske. Det virker som om de øverste millimeterne av overflaten er mykere enn vanlig, fordi det blir veldig lett opprevne spikesmerker der. Dette kan selvfølgelig påvirke ballretningen, uten at det plagde meg nevneverdig. (Her var imidlertid meningene i flighten delt.)
Helhetsinntrykk:
Det er en flott bane med mange flotte hull. Rent visuelt synes jeg den er en blanding mellom Kongsberg og Rena, dog er det en personlig vurdering. Jeg savner konturene mellom fairwayer, semirough og rough, men det er vel et spørsmål om økonomi og ressurser. Spesielt synes jeg par3-hullene er vellykkede.
Personlig hadde jeg en særdeles svart dag på banen, uten at det var banens skyld. Jeg fant ihvertfall ut at det - på mange hull - er vanskelig å vite om ballen er fucked eller i spill hvis man er utenfor fairwayene, og baneguiden var IKKE til hjelp.
Jeg gleder meg til å spille Scangolf-turneringen der. Min anbefaling til deltakerne er å prøve å få gått en runde før turneringen, min anbefaling til turneringsledelsen er at de vurderer ballplassering på fairway. Det er ikke så ofte det er nødvendig, men det blir ihvertfall mer likt for alle på den måten.