Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark og greene?

JEC

over 18 år siden

JEC

Spilte Holtsmark for første gang idag.
Kjempebra design, skulle nesten ikke tro at vi var i Norge.
Men,- og det kan kanskje noen her inne svare på:
Hvorfor er greenene så "lodne"?
Er det tregeste jeg noen gang har spilt på.
Skyldes det alt nedbør de siste uker, slik at de har latt være å klippe?

Dit skal jeg uansett dra flere ganger før den store dagen, 8.sept.

Henke

over 18 år siden

Henke

...og hva slags gress er det på greenene der? Samme som Grønmo?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

greenene på holtsmark er ekstremt trege nå, jeg aner ikke hvorfor de ikke klipper dem. det har ikke regnet spesielt mye de siste dagene, så det kan umulig være grunnen. utrolig frustrerende at spilleopplevelsen på en så flott bane blir ødelagt av at de ikke klipper den...

Gjør det noe da ??

over 18 år siden

Gjør det noe da ??

Golf er jo den desidert treigeste "sporten" som finnes, treige spillere, treige ledere, så da er det ok med treige greener også.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Selv om det ikke har regna votter&glansbilder de siste par dagene så kan det være at grunnforholdene - grunnet juni/juli - likevel ikke tåler all verdens maskiner oppå greenene.

Holtsmark var en morsom opplevelse i starten av juli, men null rull i spillefeltet og treeeege greener, samt litt mangelfull avstandsmarkering etter min smak gjorde sitt til at score ikke ble all verden.

Skal tilbake!!

HM

over 18 år siden

HM

Spilte Holtsmark i dag. Greenene var trege, men de hadde heldigvis samme hastighet på alle. Neppe noe problem med for våte greener. De bruker lette singleklippere så det er ikke problemet. De burde klare å klippe dem mye mer ned. Ellers er banen fin.

Og ang greener. Det gikk en kar i ballen foran oss som ikke kunne løfte beina. Det var oppsubbede greener på samtlige 18. Også bør golfere skjerpe reparering av nedslagsmerker. De var det mange av.

Megaslice

over 18 år siden

Megaslice

Spilte Holtsmark i dag, og fikk 100.- i rabatt på greenfee pga jobbing med greenene. Håper det ikke tar lang tid før de er i akseptable igjen, for slik de så ut i dag var elendige! Det er veldig synd at de ikke klarer å få til greenen, for lay-out'en på banen er kjempebra. Og heller ikke fairwayene er det noe å utsette på. Men greenene......

Ture

over 18 år siden

Ture

Rom ble ikke bygget på en dag! Det tar tid å sette en bane i blomst. Holtlsmark er ikke i puberteten ennå. Designet er herlig. Måtte banen bli tenåring snart slik at det blir litt hårvekst!

ØB

over 18 år siden

ØB

Det jeg har hørt er at de klipte greene litt for hardt på vårparten og har fått smellen for dette i sommer! Sånn kan det gånår jaget etter raske greener blir for stort...

veggiss

over 18 år siden

veggiss

tipper de sikter inn formtoppen på greenene til scangolfturneringen jeg ;)

over 18 år siden

Klart innlegg fra Kongsberg, de har jo erfaring med lodne treige greener. Endelig fikk de en bane å sammenligne seg med........

hobbybonde

over 18 år siden

hobbybonde

ØB beklager, men det kan umulig være problemet. Grasveksten har ikke vært så god på mange mange år som i år. I tillegg slapp man soppen i vår.

Baner som ikke har gode greener og fairwayer på Østlandet i år bør kanskje forta betydelige endringer de nærmeste årene. (Drenering, skifte grassort, endre gjødslingsprogrammet, bedre dressering etc. etc.)
Dessverre er det flere baner som ikke tåler nedbøren og måtte stenge i sommer. Sørlandet var spesielt utsatt, men de banene som måtte stenge på Østlandet er utsatt.

Alban

over 18 år siden

Alban

Forundrer meg ikke at det var noen fra Kongsberg som stakk frem hodet og forsvarte elendigheten.
Jeg er hverken botaniker eller bonde, men jeg er innom de fleste golfbanene i 2-3 timer radius fra Oslo minst en gang per år, og ser at noen har gode/raske greener og noen har dårlige/mindre raske greener. Er ganske sikker på at problemet er mest kunnskapene til greenkeeper, mens økonomi spiller mindre rolle.
Har også fulgt med noen år, og har lagt merke til at gode greenkeepere som har skiftet klubb ofte tar med seg de gode greenene og omvendt når det gjelder dårlige greenkeepere. Dette har ingenting med banenes økonomi å gjøre.
Når det gjelder Holtsmark så er den banen så fersk at de bør få et år til på seg (men ikke mer). Hadde jeg vært hjemmehørende i Kongsberg så ville jeg aldri våget å åpne munnen når det var snakk om greener.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hva er det for slags ting å si?
at man er medlem på Kongsberg har vel ingenting med saken å gjøre?
er man eksludert fra taleretten fordi Kongsberg har trege greener?

usaklige angrep som er helt uberettiget. Man kan ikke legge skylden på medlemmene på Kongsberg for noe som er greenkeepers ansvar.... latterlig

ØB

over 18 år siden

ØB

Kjære BØ og Alban:

Tusen takk for saklige og konstruktive innlegg fra to anonyme debattanter, det står vanvittig mye respekt av!

Hvis dere leser innlegget en gang til kan jeg ikke si at jeg forsvarer Holtsmark, jeg forteller årsaken til problemene ut i fra hva jeg har hørt!

Og at medlemmer på Kongsberg ikke burde uttale seg om greener var jo en fantastisk ide! Vi spiller jo tross alt kun vår egen bane og ikke som deg Alban, som nærmest er som globertrotter å regne da du spiller de fleste baner rundt Oslo hvert år!

Ha en fortsatt hyggelig dag!

Donald

over 18 år siden

Donald

Spilte Holtsmark i helgen. Greenene er fortsatt ikke på den standarden som banen fortjener , men de er på gang.. og banen er vel verdt å spille. Fairwayene er også skikkelig i siget , men ballplassering er fortsatt nødvendig.

Totalt sett er det en fin golfopplevelse å spille Holtsmark nå og det er en flott skogsbane med design av høy klasse. Prisen på 500.- fortjener den først når greener og fairwyer er helt opp til "speed" , men det er naturlig at greenfee ligger i den dyre enden av markedet. Kongsberg er nok bedre "value".
Så får debattantene her inne diskutere hvor på lista Holtsmark skal ligge, men det er i hvertfall et faktum at vi har et par titalls gode baner i Norge nå og en håndfull av virkelig klasse

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Holtsmark kan bli Norges beste golfbane dersom driftsmidler ala Mikla kommer på plass. Foreløpig gjør de 14 polakkene så godt de kan. Det tar 3 - 5 år før denne banen er ferdig med normale sesonger og driftsbudsjetter. Designet er kanskje det beste i Norge. Til tross for at kvaliteten på greener og fairways ikke er i nærheten ennå er Holsmark en bra golfopplevelse.

Pøh...

over 18 år siden

Pøh...

Holtsmark er en døgnflue. Spill den nå mens den er på sitt beste.

Skeptisk

over 18 år siden

Skeptisk

Jeg håper ikke Pøh... har rett, men jeg frykter litt det han sier jeg også.

Det mye som mangler før Holtsmark er på det nivået de har ambisjoner om å være. Greit at banedesignet er fantastisk etter norsk standard, men det er så mye som mangler på å løfte totalopplevelsen opp til et anstendig nivå. Mangelen på klubbhus har vært nevnt av flere, men kan trekkes frem igjen. Det blir aldri skikkelig stas på Holtsmark før brakkene forsvinner og man får et klubbhus med anstendige fasiliteter. Benker og markeringer ved utslagssteder har vært etterlyst av mange forumbrukere, og helt sikkert enda flere Holtsmarkspillere, men har fortsatt ikke kommet opp. Jeg kan skjønne at det økonomiske løftet så må til for å bygge klubbhus er stort, men å få opp info og benker er ikke store investeringen.

Så lenge fasilitetene er i den stand de er i dag tar ikke brukerne seg skikkelig i nakken og det er veldig magne golfferskinger blant brukerne. Selvsagt bra at nye golfere trives på Holtsmark, men "Golf for alle" konseptet medfører seg ikke bare positive ting. Det er et alt for høyt antall ureparerte nedslagsmerker og det ropes "fore!" med en hyppighet som overgår alt jeg har vært borti noen andre steder.

Holtsmark må rett og slett skjerpe seg og stramme opp både seg selv, sine medlemmer og sine brukere. Potensialet er enormt, statusen er veldig midt på treet..

Jeg er selv medlem på Holtsmark og ønsker selvsagt at klubben og banen skal utvikle seg videre i positiv retning, men per i dag er jeg skeptisk.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Enig i det Skeptisk. På den annen side: når banen først ligger der og historien er slik den er, er det fint at de som nå driver anlegget oppmuntres til å drive etter næring føre tæring prinsippet. Stein på stein - ting tar tid. Særlig med begrensede midler. Dersom fler ser potesialet lykkes de kanskje med både å skaffe tilstrekkelig medlemsmasse og fornuftige langsiktige sponsorer / støttespiller. Dersom Holtsmark gror igjen er det en tragedie. Jeg går sjelden med et stort smil om munnen på en bane med dårlig fairwais og halvdårlige greener. Det gjør jeg når jeg besøker Holtsmark. Kun hull 13 bærer preg av å være et transporthull (litt kjedelig). (selfølgelig bare pirk i den store sammenheng. Her kan det sikker gjøres noe når ovennevnte er på plass. Kanskje noen sandkasser i enden av fairway. Eller kanskje en slem rough er nok. (ikke så pent /moro) Fordelen som inkluders imedlemskapet med sterkt redusert greenfee på mikla er kanskje grunn nok til å melde seg inn!

Donald

over 18 år siden

Donald

Enig i mye. Benker og avstandsmarkeringer o.l. kan bli bedre uten at det koster for mye. Ellers bør de prioritere banen.
Klubbhus er viktig men dyrt og golfen spilles ikke der. Vent med dette til økonomien er sterk og forutsigbar.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det som bekymrer meg er pengeprioriteringen og da tenker jeg spesielt på at det ble brukt masse tid og penger på 3d-baneguiden før merking og benker og basis tingene var på plass. Banen var på tidspunktet før denne guiden kom allerede blitt svært populær, og jeg tror at reklameeffekten denne hadde var minimal.

Skeptisk

over 18 år siden

Skeptisk

3D baneguiden er bare tull. Helt enig med Solskinnsgolferen i at prioriteringene ikke alltid er like gode. Holtsmark prøver og prøver, men det er foreløpig litt for mye feiling på veien. Få opp markereringer og benker! Kan ikke skjønne at det er så vanskelig!

veggiss

over 18 år siden

veggiss

noe som hadde gjort seg på hull 13 for å gjøre det litt mer spennende er å legge inn to fairwaybunkere der. en i dumpa og en i "gressbunkeren" akkurat i svingen.

ellers er jeg enig med de fleste her, men synes også at banen bør prioriteres før et klubbhus kommer på plass.

Janec

over 18 år siden

Janec

Er det noen som har vært der de siste uker?
Håper greenene blir raskere enn tidligere i sommer, ellers blir det vel også et tema og unnskyldig etter turnering.
Lykke til Holtsmark med rulling og klipping.....

Shaft

over 18 år siden

Shaft

Spilte Holtsmark både lørdag og søndag og greenene er på ingen måte raskere enn tidligere i år. Flere av dem bærer preg av mye bruk med masse spike-marks og nedslagssår. Virker som mange av brukerne er sløve, eller uvitende, vedrørende bruk av greengaffel. Heldigvis fokuserte de på greengafler denne helgen og vi ble i alle fall kontrollert før utsalg begge dager.

Det er fortsatt gøy på Holtsmark, men banen ser ikke bare pen ut om dagen, dessverre.

Typisk Holtsmarkmedlem

over 18 år siden

Typisk Holtsmarkmedlem

Dårlig vedlikehold fra medlemmene er veld ikke værre enn man kan forvente på Holtsmark.
Medlemsprisene henvender seg til spillere som spiller mindre enn 8-10 runder i året, og da får man ikke annet enn nybegynnere og oppsop fra andre klubber. (Ikke bli sint, det finnes helt sikkert unntak). De som spiller så lite gir gjerne blaffen i både regler, etikette og egen kapasitet. Da blir det nedslagsmerker, dårlig rakede bunkere, søppel slengt her og der, og sakte spill.
God bedring

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Typisk Holtsmarkmedlem sier: Dårlig vedlikehold fra medlemmene er veld ikke værre enn man kan forvente på Holtsmark.
Dette er ikke noe som begrenser seg til Holtsmark er jeg redd. Nedslagsmerker, dårlig rakede bunkere, søppel slengt her og der, er noe jeg har opplevd på de aller fleste baner jeg har spilt på. Ikke bare i år men også tidligere. Selv på Miklagard, hvor prisnivået tilsier at både medlemmer og gjestespillere burde være interessert i å holde banen i god stand, har jeg opplevd dette. Problemet er at det heller ikke er en ensartet type spillere som synder heller. Her syndes det over en lav sko fra gammel og ung, høy eller lavhandicaper. Kanskje det gjenspeiler noe av holdningene i samfunnet ellers? Er liksom ikke mitt problem...

Shaft

over 18 år siden

Shaft

Dessverre har du rett, "Typisk Holtsmarkmedlem". Vi måtte gå gjennom 4 - fire- fulle flighter på søndag på grunn av utrolig tregt spill. "Golf for alle"-konseptet er skummelt med tanke på banens rykte og fremtid. Det totale fravær av ansvarsfølelse, klubbtilhørighet og stolthet, blandet med null fokus på golfetikette, på toppen av tidligere påpekte mangler som manglende klubbhus og avstandsmarkeringer/benker gjør dessverre Holtsmarkopplevelsen mye dårligere enn den fortjener å være. Banen har et kjempepotensiale, håper at ledelsen/eierne snart tar ansvar for videreutvikling av dette.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Det tar tid å oppdra medlemsmassen og gjestespillere. Det krever at man har fokus på oppgavene som må til for å forhindre sakte spill. Ledelsen på Holtsmark tar helt sikkert klagene alvorlig. Få gidder trampe rundt på runder som tar fem timer og mer. JEg tror også at flere kategorier spillere vil trekkes til Holtsmark så snart de får orden på gresset der ute.

Foooore

over 18 år siden

Foooore

Høres mer ut som et folkeskikk-problem enn hvilken klubb man "tilhører".

Og ift vedlikehold har mange spillere mer enn nok med å få med seg køllene og seg selv rundt, de klarer ikke tenke på så veldig mye annet, såsom nedslagsmerker, raking i bunkere, bruk av søppelkasser etc etc.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Ja da, har selfølgelgig mye med erfaring å gjøre. Er det slik som det påstås over at mange ferskinger trekkes til konseptet trenger disse erfaring for å få op spillehastighet. Spillehastighet har en del å gjøre med spillestyrke men ikke bare. Gode rutiner på banen kan du ha med relativt høyt handicap.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Eksempelet makt mht vedlikehold

Det er mange som med rette irriterer seg over tingenes tilstand. Her er noen forslag til hva vi kan gjøre utenom å klage:

1. Alltid lete etter et nedslagsmerke å reparere (selv om vi ikke laget et). Helst reparere minst 2 på hver green. Og trykke ned spikemerker.
2. Rake i en utstelt bunker når vi passerer, selv om vi ikke havnet der
3. Plukke opp søppel og ta det med og legge det i neste søplekasse
4. Plukke opp brukne tee'er og kaste dem i nenvte søplekasse
5. Legge på plass divots når vi finner dem, selv om de ikke er våre egne (og ikke alt for gamle).
6. Minne våre medspillere om at vi må få opp farten når det er en stund siden vi har sett ballen foran.

... så får vi se om det vil ha en smitteeffekt.

Shaft

over 18 år siden

Shaft

Veldig godt forslag, Dilter. Jeg skal iverksette dette i mine flighter fra og med morgendagens runde. Og jeg oppfordrer selvsagt alle andre golfere til å gjøre det samme, uansett bane, HCP og primadonnanykker...

Ikke i år

over 18 år siden

Ikke i år

Spilte Holtsmark på søndag med tanke på evt deltagelse i Scangolf. Har ikke opplevd makan til dårlige greener siden jeg spilte noen av golf-jordene til prosjektklubbene midt på 90-tallet. Green-gresset er langt og pistrete og vokser i striper med naken jord mellom. Kommer ikke til å kaste bort enda en dag på denne banen. Oppfordrer Scangolf til å flytte turneringen til en annen bane. Holtsmark står ikke i stil til greenfee de forlanger.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Det blir litt kjedelig å kjøre 60 + 60 mil hvis det er så dårlig som noen påstår ... kanskje Turnerings ledelsen bør ta en befarings runde ??

Ray

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Vurderer å ta en befaringsrunde på fredag, så skal jeg komme med en tilbakemelding jeg også i så fall.

pyton

over 18 år siden

pyton

Nå får det være nok med useriøse dumme innspill og påstander.
Når jeg leser innlegget til "ikke i år" bekrefter det nok en gang at man kan beskylde mindreårige å optre i dette fora.
Jeg er ikke medlem i Holtsmark men har spilt 7 ganger i august og slik vedkommende beskriver tilstanden må han bare ha en hensikt, å skade Holtsmark.
Greenene er ikke topp det er riktig men de er blitt vesentlig bedre bare den siste uke.
Fortsett med slike uttalelser så tipper jeg at ingen gidder å ta i mot dette fora til noen turnering i fremtiden.
Jeg håper du med dine uttalelser holder deg langt vekk fra turneringen da du ikke er en verdig deltager.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Spilte sist uke, greenene var da som "vanlig" helt grei speed på de fleste (med unntak av 14, 17 og 18) litt hopping blir det jo siden det er rimelig stor trafikk (og litt lemfeldig omgang med greengaffel og endel subbere (mange som hadde hatt godt av å lese innlegget til Dilter)
Er nok ikke så dårlig som man skal ha det til:)

Diktator

over 18 år siden

Diktator

Verdig deltager eller ikke. Her er det vel deltageren som ikke synest turneringen var verd å være med på. Litt barnslig å slå tilbake med så sure oppstøt som det "pyton" gjør. Det er vel opp til den enkelte om han vil delta eller ikke, og ingen bør få slengt dritt etter seg hvis de ikke vil være med på en turnering. At greenene har blitt "bedre enn forrige uke" har vi hørt i hele sommer, men bra er de ikke. Noen stiller større krav til en golfbane enn andre (særlig Mikla-gjengen) og har man ikke lyst å spille en bane så er det helt greit, eller...???

HM

over 18 år siden

HM

Jeg har spilt Holtsmark 4 ganger i august. Greenene er ikke topp, men de er rimelig jevne og har samme hastighet på alle. Det som mangler er litt nedklipping.
Det vil uansett ikke være greenene som ødelegger for noens resultat, og banen er verdt et besøk.
Og, på tross av mitt nick; jeg er ikke medlem der.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg nå en gang medlem der, men føler ikke spesielt eierskap til banen (dette gjør meg mer troverdig :)). Gikk der med 3 Miklamedlemmer på søndag og de var positivt overrasket. Først og fremst skyldes nok dette ekstremt lave forventninger etter all dritten som banen har fått her, men spilleflaten er helt ok. Den er ikke som på Mikla, men den kan sammenlignes med f.eks. Bærum.

Tja...

over 18 år siden

Tja...

Alle har helt sikkert rett.
Smak og behag kan som alle vet ikke diskuteres.
Jeg legger merke til at noen er sterke i sin kritikk mens andre prøver å dempe over samtidig som de medgir at tingene ikke er så bra.
Det holder for meg. Kanskje spiller jeg Holtsmark et annet år...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Alle har faktisk ikke rett, "Ikke i år" er faktisk helt på tur. Banen er i fin stand dersom man sammenligner med de fleste banene i oslo-området.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Ok. Seriøs vurdering av Holtsmark. Gikk der på søndag sammen med en eller annen lokal helt (hehe), og som Sunny sier så var ihvertfall jeg positivt overrasket. Først og fremst på grunn av ekstremt lave forventninger.

Jeg hadde hørt at det var så mye gress på teeboksene at jeg måtte fokusere på ballen straks jeg hadde pegget opp, hvis ikke risikerte jeg å ikke finne den igjen. Det var ihvertfall overdrevet :-)

Teesteder: Helt greit klipt, litt oppslått selvfølgelig, men det er nok plass å ta av til å flytte dem hver dag.

Fairwayer: Stort sett var de fine, spesielt på frontnine. Et par-tre hull hadde dårlig gressvekst, og var vertikalskjært (tror jeg det heter) uten at det hadde hjulpet foreløpig.

Greener: Midt på treet. Personlig likte jeg å putte på dem, da hastigheten var rimelig jevn på alle. De var verken utpreget trege eller raske. Det virker som om de øverste millimeterne av overflaten er mykere enn vanlig, fordi det blir veldig lett opprevne spikesmerker der. Dette kan selvfølgelig påvirke ballretningen, uten at det plagde meg nevneverdig. (Her var imidlertid meningene i flighten delt.)

Helhetsinntrykk:
Det er en flott bane med mange flotte hull. Rent visuelt synes jeg den er en blanding mellom Kongsberg og Rena, dog er det en personlig vurdering. Jeg savner konturene mellom fairwayer, semirough og rough, men det er vel et spørsmål om økonomi og ressurser. Spesielt synes jeg par3-hullene er vellykkede.

Personlig hadde jeg en særdeles svart dag på banen, uten at det var banens skyld. Jeg fant ihvertfall ut at det - på mange hull - er vanskelig å vite om ballen er fucked eller i spill hvis man er utenfor fairwayene, og baneguiden var IKKE til hjelp.

Jeg gleder meg til å spille Scangolf-turneringen der. Min anbefaling til deltakerne er å prøve å få gått en runde før turneringen, min anbefaling til turneringsledelsen er at de vurderer ballplassering på fairway. Det er ikke så ofte det er nødvendig, men det blir ihvertfall mer likt for alle på den måten.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Og det er forøvrig ikke snakk om smak og behag. Om banen er i god eller dårlig stand er et objektivt konstaterbart fakta (i alle fall nesten).

Giraffen

over 18 år siden

Giraffen

Enig med Gunnar Bull GT den nye, ikke så mye å klage på under runden vår. Litt kjipe fairwayer på deler av back, men mye sand/hard jord og vertikalskjert.

Greenene var greie, litt preg av spikesmerker rundt hullene, men for min del så merket jeg ikke det på puttinga.

Måsemann

over 18 år siden

Måsemann

Solskinnsgolferen: Det er snakk om hva man er vant til :) Banen er i helt grei tilstand, men fairwayene på back er ikke bra.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Som jeg har sagt tidligere så synes jeg at det å ligge i fairway er oppskrytt, jeg har derfor ikke noe særlig grunnlag for å uttale meg om kvaliteten på fairway da jeg stort sett ligger i roughen, som forøvrig er tett og fin... :)

Oppsummering

over 18 år siden

Oppsummering

Banen er OK, men helt ræva.
De fleste norske baner er best andre året.
Holtsmark blir neppe et blinkskudd.
Jeg stiller ikke på Scangolf.

nøytral

over 18 år siden

nøytral

Jeg må si at jeg er rystet over siste innlegg hvor han kategorisk og demonstartivt går ut og sier at han ikke stiller på Scangolf.
Jeg trodde dette var en turnering som var satt i stand av oppegående mennesker på dette fora hvor inntektene skal støtte kreftsyke barn. Uansett hva den ene eller andre måtte mene om Holtsmark så er det det faktum at de stiller banen til disposisjon for en flott sak og derfor burde også de som mener så mye på dette fora gjøre akkurat det samme.
For min egen del er det totalt irrelevant hvilken bane en slik turnering går på da jeg tror og håper at de fleste brenner for saken og ikke banen.

Hm..

over 18 år siden

Hm..

Dessuten er ikke Holtsmark SÅ elendig som flere skal ha det til her. Ja den er ikke i ypperste stand om dagen, men forholdene er like for alle, greenene er ikke de raskeste, men absolutt ingen potetåker. Folk er så opptatt av å klage at det virker som de glemmer å glede seg over golfen.

Holtsmark er en ung bane med et kjempepotensiale og jeg krysser alt for at utviklingen fortsetter i riktig retning.

ernst

over 18 år siden

ernst

Spilte banen i dag, og greenene var faktisk veldig bra. Relativt raske og jevne og fine! Har ikke spilt der på 2 uker, og det var stor forandring i kvaliteten. Puttet 3 meter forbi på hull 1 pga erfaringer tidligere i år ift hastighet. God stopp i de også. Fairwayene på de siste 3-4 hullene har sine problemer, men dette får man leve med i år.. Vil si at helhetsinntrykket gikk opp flere hakk i dag!

Rocketman

over 18 år siden

Rocketman

Det var kult å høre !!

Gleder meg til turneringen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her