Fjosok
Trippel: Dette bunner i såfall i en misforståelse. Da jeg sendte ut "tiggerbrev" til alle norske golfklubber så presenterte jeg meg med mitt navn og klubbtilhørighet. Jeg valgte å informere mest mulig om meg som person for å gi kredibilitet til formålet, og der kom det frem min posisjon på Miklagard, ansettelsesforhold på Radiumhospitalet osv.
Hvis Randaberg har tolket det som at auksjonen er startet av Miklagard så er ikke det korrekt.
Litt historikk:
Auksjonen startet med at jeg i fjor foreslo å legge på en 100-lapp på startavgiften på Scangolf-turneringa og la de gå til kreftsyke barn. Noe det var bred enighet om. Jeg spurte deretter daglig leder på Miklagard om ikke han hadde noen greenfee-billetter som kunne auksjoneres bort, hvorpå han ga 16 billetter til formålet. Jeg improviserte en auksjon på Scangolf-forumet hvor andre klubber også slengte seg med som givere. Billettene ble da kjøpt av Scangolf-forumets debattanter.
I år har Scangolf-gutta bedt meg høflig om ikke å gjøre det på denne måten i frykt for at forumet skal druknes med innsamling og auksjonstråder. Noe jeg respekterer og har full forståelse for, spesielt fordi forumet ikke er designet for slik bruk. Jeg har derfor etter beste evne forsøkt å begrense meg til en tråd hvor jeg informerer om hva som finnes av billetter osv. Auksjonen bærer navnet Scangolf Discutational Charity, fordi planen er at innsamlingen i år som i fjor vil avsluttes under årets Scangolf-turnering.
Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg administrerer ene og alene denne innsamlingen (med åpent innsyn for de som måtte ønske) og all kritikk skal rettes til meg og ikke Scangolf hvor jeg kun er en forum-deltaker.
I år har jeg sett meg nødt til å bruke andre kanaler for å nå ut til de brede masser og har derfor annonsert i golf.no og tipset Golfposten, hvor det ble gjort et intervju tidlig forrige uke.
For meg har det vært en balansegang mellom å gi kreditt til Scangolf og dets deltakere, samtidig som jeg vil klargjøre skillet mellom Scangolf og selve innsamlingen for ikke å belaste Scangolf-skaperne med henvendelser vedrørende saker de ikke har ansvaret for. Å blidgjøre alle i en sånn forbindelse vet jeg er vanskelig og jeg blir ikke overrasket hvis noen mener at både ditt og datt skulle vært gjort annerledes. Ber likevel om at man ikke helt mister gangsynet og faktisk har fokus på det som betyr noe i denne saken-> mest mulig penger til formålet.
med vennlig hilsen
Simen "Fjosok" Myhre
PS. Det er fortsatt mange billetter igjen, og noen godsaker blir selvfølgelig spart til turneringen.