Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer Henrik B ?

Tatt bort av HB?

over 18 år siden

Tatt bort av HB?

Raste ned noe så voldsomt på listen idag.(fredag) og missa cutten.
Og uten en eneste kommentar i forumet!

Har alle mistet sansen for Henrik?
Ble det for mye jalla på bloggen?

Jeg tror det siste.Han har mistet fokus på det han engang var god på.
Bare slå en golfball..like lett som det var før.

Resultatene teller

over 18 år siden

Resultatene teller

Blogger har nok ikke noe med dette å gjøre, men svake prestasjoner over lang tid gjør at ingen har forventninger til HB, ingen blir heller skuffet om det går dårlig.

Skulle det derimot snu og han finner veien til toppen, ja da er alt glemt og han er alles kjeledegge igjen. Sånn er det bare.

snappy

over 18 år siden

snappy

Vi venter på Marius Thorp... Han er en golf spiller.. Björnstad må få et bra team rundt seg om han skal spille bra golf igjen. Det samme gjelder de andre Norske Proffene i dag. Tror det er for mye stress rundt bestilling av reiser osv. En golf spiller skal ikke tenkle på annet en å slå den forbanna golf ballen godt, score lavt, finne vinner fölelsen osv.

Thorp er fin der... Han sier at det ikke er noen som slår ballen så mye bedre en han i verden... Hvorfor skulle han si det?... Hvorfor ikke sier jeg da... Fin type

Høh...

over 18 år siden

Høh...

"Bjørnstad må få et bedre team rundt seg !!??"
Bjørnstad må få orden på seg sjøl, det er tross alt han som skal spille.

snappy

over 18 år siden

snappy

Nettopp... Ser ikke ut til at han klarer å få orden på seg selv, så et nytt team burde kunne hjelpe...

Høh...

over 18 år siden

Høh...

Det tror jeg ikke. En idrettsutøver som har falt av lasset må komme seg tilbake på egenhånd. Å ha et stort team betalt av andre fører bare til en stor forpliktelse som igjen fører til stress som ender i bare rot.
Bjørnstad må forsvinne tilbake til hammer og spiker og forberede seg i ro og fred. Mannen takler ikke press og forventninger.
Toget har gått langt forbi stasjonen til Bjørnstad når det gjelder kvalifisering via NWT. Eneste mulighet er Q-school. Men der er tydeligvis mange strutser med huet i sanden rundt Bjørnstad. Bare å jage videre så blir det bare 80-runder på Q-school, og DA er Bjørnstad ferdig for godt.

Henke

over 18 år siden

Henke

Kan noen nevne utøvere i andre idretter enn golf, som reiser rundt på egen hånd i verdens tøffeste konkurranse-serie? Booker hoteller, bor alene, betaler trener og hjelpemannskap selv?

Og der "supporterne" faktisk mener det er til beste for dem selv? Skulle vi sendt en individuell utøver som Andreas Thorkildsen alene rundt på Golden League-stevner, og be ham dra VISA'n hvis han trengte hjelp til noe underveis, og surmule litt hver gang kastarmen ikke fungerte, fordi han har drassa rundt på bagasjen selv?

Det er for trangt i toppen til at man kan holde på sånn. De beste i verden jobber hardest, med best hjelp. Golf-Norge må innse at de trenger hjelp fra andre, mer etablerte idretter, for treningskultur og toppsatsing.

Larson

over 18 år siden

Larson

Er du ranket etter de første 500 i nesten enhver inidviduell idrett må du regne med å gjøre det meste selv.
Det hadde Torkildsen måttet gjøre også om han ikke hadde vært i verdenseliten. Heldigvis er det noe lettere å finansiere satsingen i golf i forhold til andre idretter. Når du er god nok har du råd til å få praktisk hjelp.
Inntil da , må Henrik og mange andre regne med å dra visakortet selv....

Bob

over 18 år siden

Bob

Selvfølgelig jobber de beste i verden under de beste forholdene og med de beste hjelperene som kan kjøpes for penger og med alle problemer løst så langt det er mulig.......

De har selv tjent opp økonomi til å gjøre dette ved hjelp av godt spill og riktige avgjørelser og ved å ta i mot den hjelpa de får når det har vært nødvendig.. Ved å spille godt og få gode plasseringer så har de aller beste råd til å ta privatfly rundt om og holde en høy profil basert på at de presterer når det er nødvendig.

Hadde HB hatt det som trengtes for å holde på så hadde dette ikke vært ett problem for ham nå. Han har bare ikke det som skal til for å spille bra i 4 runder i løpet av en helg.

Det hadde nok vært en stor fordel å være litt mere jordnær enn HB har vært og innse at man har behov for at venner og kjente som stoler på en og en man kan kan stole. Slik som HB oppførte seg når han snuste på toppen i caddisaken så var det ikke særlig overbevisende og jeg regner med at de andre lar ham seile videre på egenhånd.

De øvrige norske spillerene har allerede hjelp fra toppidrettsenteret og andre og er i ett system - vel og merke dersom de selv ønsker det og er dyktige nok til å få den satsingen.....

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Må si jeg blir helt oppgitt over utsagn type:

"Han har bare ikke det som skal til for å spille bra i 4 runder i løpet av en helg."

Han har potensiale og han har spillet. Det har bl.a. DWC bekreftet - og han vet hva han snakker om (trener flere spillere i verdenstoppen).
Problemet - i alle fall slik det virker som - er at det koker i toppen litt for ofte. Det jeg savner fra HBs side er et tegn på at han jobber bevisst med dette, og da mener jeg idrettspsykologi, golfspesifikt, og ikke generell mental trening. Jeg håper inderlig at han tar kontakt med Vision54, bob rotella eller noen andre som jobber med golfere på toppnivå snart ...

Bob

over 18 år siden

Bob

Kan jo ikke si at du motbeviser utsagnet med det du sier, BP.

Når HB gang på gang spiller to og tre runder helt i verdenstoppen, men bortsett fra kvalifiseringen for 2 år siden nesten ikke har spillt 4 påfølgende runder slik som 4 påfølgende runder skal spilles for å tjene penger på Touren så kan man vel ikke si at det er overbevisende psyke ute og går.

Problemer er jo som du sier å kontrollere psyken helt inn 4 runder og der er vi jo enige, svensken sier at 90 % av spillet sitter mellom øra og der tror jeg han har rett. Dette bør han jo se selv og ta de grepene som er nødvendig, jeg tviler stort på at å engasjere klarsynte og begynne å oppdage blomster er rette veien å gå - heller ikke å legge seg ut med de som kan bli viktige støttespillere i fremtiden- jeg kan ikke se den store forskjellen på ditt og mitt innlegg bortsett fra at vi ikke bruker de samme ordene, men meningene er relativt like......

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

:-)

En liten, vesentlig forskjell er det; du mener han bør pakke sammen hvis han ikke klarer det slik ståa er nå, mens jeg mener at NGF bør jobbe målbevisst på å overbevise ham om å jobbe med en idrettspsykolog - som kan vise til resultater med golfere i verdenstoppen, og om HB finner tonen med naturligvis.

Det vi alle er enige om er at det i lengden ikke nytter å skalle hodet i veggen ;-)

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Så nettopp avslutningen av Canadien open i reprise fra i går ,med vijay igjen helt i toppen da en ting slo meg.I Norge snakker vi om psykologer,miljø,støttapparat,managere,penger, reiser osv.Det blir bare for mye mas,det baller på seg og blir til en del av problemet.Da Vijay reiste ut iverden for å utvikle sin store lidenskap,jobbet han som pro ien liten klubb i sverige og som dørvakt i scottland for å nevne noe .Det den karen har fått til er bare imponerene.Moralen er:When the going gets tough the tough get going.Vi begynner i andre enden med støtteapparat og fasiliteter som i vårt samfunn forøvrig er preget av.Ved litt motgang faller vi sammen og skriker om hjelp,da skal vi slutte da,Vijay ville tenkt nei nå må jeg bare trene enda mere.Han har gått den lange veien og har derfor grunnlaget og styrken som skall til.
Nå kan det jo til vår nasjons forsvar legges til att Vijay slapp den værste sprengkulda under oppveksten der nede på Fiji.

Høh...

over 18 år siden

Høh...

Svar til Larson. De fleste individuelle idrettsutøvere reiser rundt alene på konkurranser bortsett fra VM, OL og andre store mesterskap.
Å booke reiser og hoteller er da ingen heksekunst lenger i 2007. Heller ikke vanskelig å legge køllene i bilen og kjøre til golfbanen for å trene.
Men jeg husker godt uttalelsene til HB den første tiden på turen: Han var overveldet av servicen og tilbedelsen han møtte fra alle der han ferdes på touren. Nå er dette borte og hverdagen tilbake, noe som HB ikke ser ut til å takle. I øyeblikket virrer han rundt i desperasjon uten plan og mening med godt betalte støttespillere som nyter tilværelsen.

Og til dere som diskuterer potensialet til HB: Resultatene lyver ikke, -end of discussion.

Larson

over 18 år siden

Larson

Ikke sant.
Gjennom Team Norway,NGF, heltidscaddie , gode sponsorer etc.. så har Henrik et støtteapparat og økonomisk fundament knapt noen på Nationwide er i nærheten av.
Han har da heller ikke klaget særlig på dette, men mer at han blir ensom og lei... Om man ikke finner gleden ved å spille profesjonell golf så er det lite å gjøre med. Problemet til Henrik er at han blir lei trening og reising - endrer ikke det seg vil resultatene utebli og han bør finne andre ting å drive med. Han har et stort talent , men mangler evnen til å ta vare på og utvikle talentet.
Håper jeg tar feil og at han kommer grusomt tilbake!

over 18 år siden

Når jeg leser disse innleggene får jeg intrykket av at mange av dere mener HB gjør en unormalt dårlig jobb på golfbanen. Det virker som om det forventes at HB skal være en av verdens beste spillere.

Det er en forsvinnende liten del som hevder seg i toppen, og at HB skal være en av disse er svært lite sansynlig. Det å sammenligne Bjørnstad med andre spillere i verdenstoppen er bare tull.

Golfen er full av spillere som har hevdet seg en liten periode for så å forvinne helt, det er faktisk det som er det vanlige, superstjere blir du hvis du klarer å holde deg på toppen over lengre tid. De fleste spillerne vinner aldri en PGA tour turnering. På Nationwide er veldig mange av spillerne tidligere PGA-tour spillere som har fallt litt tilbake. De aller fleste kommer aldri tilbake.

Så at HB sliter med å holde seg flytende i verdens nest beste golf tour er da ingen overaskelse. Jeg håper at han klarer seg, men sansynligheten for at han skal gjøre det er ganske liten, det er mange sultene spilllere som offrer ALT for å komme seg videre.

Larson

over 18 år siden

Larson

Delvis enig.
Bjørnstad har et talent som har bragt ham et stykke, og han har vært og burde være langt høyere på rankingen enn han er i dag.
Diskusjonen går vel på om han får utnyttet sine muligheter på golfbanen. Ut fra hans talent og muligheter må vi kunne si at årets innsats tilsier at Henrik har gjort en dårlig gjort i år..

Kato

over 18 år siden

Kato

Ikke helt på topp i dag heller gitt...

gringo

over 18 år siden

gringo

Men derimot en sterk runde idag på -4, ser ut til at han klarer cuten. Da gjenstår det bare helgen, men med utgangspunkt på cutgrensa bør vel ikke presset være så stort, og muligheter for å spille seg et stykke oppover. Satser på en plass i top 20 denne helgen !

Adam

over 18 år siden

Adam

Ta ikke cuten for gitt...

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

...og der var Henrik ute... ;-((

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her