Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

XXL

XXL

over 17 år siden

XXL

Kjøpte nettopp 4 dusin Nike One Platinium, for 270,- kroner dusinet.

Kanon.

Bønna

over 17 år siden

Bønna

Kjøpte TOPFLITE og ULTRA til 75 kr dusinet!!

stedet var XXL

Stian

over 17 år siden

Stian

Da blir det tur innom XXL etter jobb idag gitt

bonda

over 17 år siden

bonda

Var innom og hørte litt om forskjellen, de ansatte kunne nada og kunne ikke engang fortelle meg hvilken ball som var mykest av de ballene som var inne... XXL-nei takk-jeg støtter heller min lokale pro! noe flere burde gjøre hvis de vil ha tilbudet om pro-shop i nærheten!

XXL

over 17 år siden

XXL

Uansett om dem kan noe eller ikke. Billig er det! Og når jeg allerede vet at det er ballen jeg skal ha, trenger jeg ikke hjelp fra XXL.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Been there, done that
enig med xxl

jaja

over 17 år siden

jaja

alle får kjøpe det de vil

mmb

over 17 år siden

mmb

Hvilken XXL-butikk?

kembo-slice

over 17 år siden

kembo-slice

Kan hende du har vært uheldig med sommervikarer bonda! Jeg har aldri opplevd dårlig kunnskap hos min nærmeste butikk i Sarpsborg!

XXL

over 17 år siden

XXL

jeg kjøpte ballene på XXL Sandvika

Bonda

over 17 år siden

Bonda

Uansett om jeg var uheldig eller ei så synes jeg faktisk at det å spare 5-10 kr pr 3 pakning med nye baller er mindre verdt enn det å ha tillgang til en pro shop med pga utdannede proer som et tilbud i klubben... men det er selvfølgelig lov for enhver å gå til proen sin og få tips om utstyr ol. for så å dra til XXL og kjøpe varen der og spare litt penger! Jeg personlig synes det å støtte proene i landet er verdt litt mer penger... og nei-jeg er ikke fra Bærum og tjener masse, men vet å verdsette og prioritere!

åå

over 17 år siden

åå

kanskje du er en snobb

Ebay

over 17 år siden

Ebay

Hadde heller kjøpt på Ebay. Da sparer man penger og vi snakker ikke 5-10 kr. pr 3 pack. Bare "idioter" handler golfutstyr i Norge nå for tiden med den dollar kursen. (så lenge man vet hva man skal ha da)

Bonda

over 17 år siden

Bonda

åå, er faktisk ganske opptatt av å se bra ut og handler derfor moderne "inn" klær-så ja ser helt sikkert mer snobbette ut enn deg... anyways-prøvde bare å få frem at det er viktig å støttte proen sin, men tydeligvis ingen andre som støtter opp under dette. Gleder meg til den dagen proen i DIN klubb må legge ned pro shop driften og flytte til en klubb der medlemmene er lojale forbrukere. Da er DU hjertlig velkommen til MIN klubb hvor vi fortsatt har dette tilbudet... Eller DU trenger det jo ikke da DU drar på XXL og handler BILLIGE baller og køller så det er jo samme for deg!

asker medlem

over 17 år siden

asker medlem

Det er bare å se på Asker. Vi har hatt en av de beste pro shoper i norge fram til i år. Nå har golflink presset overtatt fra proen og butikken er blant det verste jeg har sett.

haha

over 17 år siden

haha

I proshoppen der jeg spiller selger de ikke stort med baller. Har faktisk bare srixon tror jeg. Skal jeg da bytte over til Srixon for å støtte proen min, eller kan jeg gå å kjøpe de ballene jeg ønsker til den beste prisen?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Støtte proen sin? Hallo? Skal jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke støtter mitt lokale kraftselskap Hafslund også da eller? Proshopene har en fantastisk beliggenhet for å selge golfutstyr. Hvis de ikke hadde priset seg hinsides ut av markedet så kunne de solgt i bøtter og spann. De som ikke klarer konkurransen fra XXL får bare legge inn årene. Ingen tårer grått herfra fordi noen ikke er dyktige nok til å drive butikk. Dere snakker som om det ikke er proshopen som er den profesjonelle part.

Bonda

over 17 år siden

Bonda

Ok-du skjønner sikkert at en proshop ikke har muligheten til å foreta innkjøp i samme kvantum som XXL.. og dermed går glipp av store kvantumsrabatter...? Jeg er i hvertfall avhengig av å kunne få protimer, kjøpe pegger ol før runden min-og når jeg da skal handle køller eller driver vet jeg også at den proen jeg bruker kan fortelle meg hva som passer best til min sving med hensyn til hastighet etc... men som du sier-proer er ikke gode selgere, og grunnen er nok fordi de ikke ønsker å selge deg feil utstyr... Regner med herr solskinn, at med hcp 24 har du ikke tatt så altfor mange protimer og dermed ikke vet hva det kan gjøre for deg? og legg merke til at det er et spm og ikke en påstand:) og jeg må nesten spørre deg om du ikke er interessert i å ha et proshop tilbud på din hjemmeklubb?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

La proen gjøre det han kan best, nemlig drive undervisningsvirksomhet. Ikke la han leke kjøpmann og velte kostnadene over på oss. Jeg har ikke handlet noe i en proshop på 2 år, så nei, jeg har faktisk ikke noe behov for en proshop så lenge prisnivået er så hinsides som det er. Mine erfaringer fra proshop er faktisk de motsatte av dine, jeg føler jeg har blitt forsøkt presset på utstyr som ikke passer godt for meg.

Henke

over 17 år siden

Henke

Hvilke andre idretter forventer å ha en spesialforretning i direkte tilknytning til arenaen?

Til Bonda: Hva om man vet best selv hva som passer sin egen sving? Hva om man er bedre oppdatert enn proen? Er man allikevel forpliktet til å drive veldedighet?

Bonda

over 17 år siden

Bonda

Ok, det er bra og selv vite hva som passer en selv best osv.. men tror du/dere at å kun basere seg på undervisning her i Norge er lønsomt nok til engang å gå i null,0??? Det er desverre et faktum at det proene er utdannet til og er best på ikke er lønsomt nok når mange, ikke alle, tror at de selv vet hvordan en sving ser ut og selvlært er vellært mottoet er i høyeste grad tilstede værende. Flott for de som ikke trenger hjelp til å utvikle seg videre, men for de som benytter seg av det tilbudet vil det lønne seg å støtte sin pro.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Hvorfor ikke rett og slett kjøpe det man trenger der det passer og når det passer og om det passer(økonomi). Trenger jeg en hanske eller baller, pegger og alt annet smårask før jeg skal gå en runde, så kjøper jeg det i proshopen. Er jeg tilfeldigvis innom XXL for å kjøpe meg en badeshorts og slippers( er det i orden å kjøpe det der, eller må det kjøpes i svømmehallen eller på stranda) så kjøper jeg med meg Nike baller på tilbud, men jeg reiser ikke ens ærend land og strand rundt for å benytte meg av et tilbud.
MEN jeg går også til fagfolk når jeg skal ha utstyr, det går ganske sikkert an å prute litt i proshopen, om du handler litt regelmessig, og ikke bare benytter deg av kaffetraketeren.

Stian

over 17 år siden

Stian

På Losby er iallefall pro`ene kontiuerlig på plass på rangen, og ser man på bookinga der så tegner det til god inntjening.

Her går det helt klart på fokusen og å selge seg, noe Losby har gjort en bra jobb med.

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Mye av en pros virksomhet går vel på å selge seg selv; kommunisere med kunder og potensielle kunder, slik at disse muligens ønsker noe mer med golfen enn det de presterer.

Jeg vil ned fra 12 til 5 ila en viss tid, og bruker min pro noenlunde jevnlig for å komme dit.

Kommunikasjon er viktig! Pedagogikk er et fag. Om jeg ikke klarte å skjønne hva min pro prøvde å lære meg, ville jeg heller ikke brukt han.

Og så er det selvsagt en del som har glemt hva pro sa tvert pro er utafor synsfeltet etter en time, dem om det. De kommer tilbake de også, for det hva vel noe han/hun sa om grepet, var det ikke?! Eller??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her