Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner NM2007 på Onsøy Golfbane

OKA

over 17 år siden

OKA

Nå er det ikke lenge til NM for damer og herrer starter.

Hvem tror dere vinner?
Jeg tror både Lars P. Brovold og Amalie Valle blir meget sterke på hjemmebane.
Marius Thorp blir også meget sterk.

Hva tror dere ?

Hva tror dere om Onsøy Golfbane?
Har dere spilt der i år?
Banen er meget bra nå men har selvfølgelig blitt litt preget av mye dårlig vær. Men tørker det opp så blir det meget bra.

jooon

over 17 år siden

jooon

Håper, men tror ikke Onsøy er plassen for NM.

OKA

over 17 år siden

OKA

Hvorfor tror du ikke det Joon ?
Vil høre din begrunnelse for det.

Banen er riktig nok noe kort men det har vært arrangert større turneringer på banen tidligere og har fått gode rapporter tilbake.

Lars

over 17 år siden

Lars

Knut Børsheim vinner

joooon

over 17 år siden

joooon

Banen er rett og slett for dårlig designet (Punktum)

OKA

over 17 år siden

OKA

Kanskje det men vil gjerne at du presiserer hva som skulle vært gjort bedre!
Er alltid noe som kan gjøres bedre på de fleste baner men påpek noe som du mener som skal gjøres bedre.

Banen er vanskelig nok for de beste.

Fetisov

over 17 år siden

Fetisov

Det eneste som holder mål på Onsøy er klubbhuset. Resten er ikke bra, men greit nok tatt i betraktning budsjett og topografi. NM burde vært avholdt et annet sted.

simen fulland

over 17 år siden

simen fulland

Til jooooooooooon og fetisov, hvis man skal fly rundt å kritisere andre baner, og det uten å grunngi sitt syn vil jeg kalle deg feig.

Enda værre er det at dere gjør det uten å vise ansikt.

Har dere noe å utsette på Onsøy så ta dere ihvertfall tid til å skrive hva som er kritikkverdig. Det fortjener de som jobber på banen hver dag.

Det holder ikke bare å si at banen er dårlig.......

rac

over 17 år siden

rac

så tilbake til trådens tema; hvem vinner NM 2007.

Kanskje Anders Kristiansen ?? Han virker å ha kapasitet nok!!

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Thorp vinner!

Banen er som regel i topp stand ift spillefelt og greener, utfordrende ift lengde, vann, bunkere og trær.

Så får de som synes at "blinde hull" er det aller aller dummeste i hele verden mene hva de vil.

I tillegg er banen åpen minst 9 måneder i året!

tja

over 17 år siden

tja

thorp burde vinne hvis han ikke skal "øve" mye på "usa" slag som han nevte i en sammenheng..

Adam

over 17 år siden

Adam

Hva mente han med "usa slag"? Når er NM?

tja

over 17 år siden

tja

han sa at han brukte tiden fram mot us amateur til å spille på den måten han må spille der borte, med de slagene som kreves der.. hva nå enn det betyr...?

snappy

over 17 år siden

snappy

Thorp vinner tror jeg..

Banen bärer preg av at den har en del blinde hull... Mange korte, trange og litt merkelige hull. Også kallt Mikke Mus hull.

Kvaliteten har värt bra på banen når jeg har spilt der för...

Det er tull å si at det er bare klubb huset som er bra på Onsöy... Hull 1 & 18 er også bra :)

Blir sikkert en fin turnering... Gleder meg jeg.. Virker som onsöy er flinke å arrangere turneringer... Var bra på P4-Tour i fjor i allefall..

Lykke til alle sammen... Spesielt på hull 15... Upppss

Jånni Våker

over 17 år siden

Jånni Våker

Med "Usa-slag" mener Marius at han må trene mye på å "shape" slagene, dvs. at han må slå mye draw og fade på bestilling! Banen som han skal spille US Amateur på et en tidligere US Open bane som er kjent for utrolig seig ruff og smale fairways! Vi vil nok se et rimelig "hot" 2 jern som skrur seg ut fra Onsøy sine utslagsteder;)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Jeg blir helt slapp av å lese alle som klager på banene som er valgt til spesielle arangementer.

lurer på hvilke baner dere er vant til å spille selv, for det er neimen ingen baner i Norge som kun består av supert designede hull.

akkurat som hulldesign vil ha en effekt på hvorvidt man KAN eller ikke kan arrangere et stort mesterskap.

det er likt for alle, og er kvaliteten på spillefeltet bra, så nekter jeg å tro at gode spillere som deltar i NM vil komme etterpå og si at de tapte fordi designet på banen er så dårlig at de ikke ble motivert til å spille bra.

men, så er jo anonyme scangolfere mye bedre enn de fleste som deltar i NM også da...

doh..

nja

over 17 år siden

nja

ingen hadde klagd hadde nm blitt spilt på losby, miklagard, nøtterøy, holtsmark, bjåvann osv.....

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Syting klarer man nok læll!

Ser det for meg:
Losby - fryktelig hvit sand
Mikla - jorder overalt
Nøtterøy - veldig lang forgreen
Holtsmark - lite markjordbær i røffen
Bjåvann - lite gress i fairway

Så joda, golfere er golfere!

Yngve

over 17 år siden

Yngve

enig Fooore,

losby har jeg ikke spilt, men det er nok av sytere som syter over miklagard og som benekter at dette er en bra bane.
Nøtterøy ville vel fått høre for foregreenene sine, og det er greit nok det. er man ikke kjent på nøtterøy, så kan det være et hinder i planleggingen, men særdeles dårlig grunn til å ikke arrangere NM.
Holtsmark ville selvsagt fått høre så det tordnet fordi greenene er dårlige og fairwayene er loddne.

uansett, så hjelper det ikke hvor man arrangerer, det finnes sutrekopper på vegne av alle banene, og det er gjerne ikke disse som skal spille engang, så det blir bare tullete.
spesiellt når sutrekoppene ikke tør å si meningen sin med fullt navn.

NEI, jeg er ikke for tvangsregistrering på websidene, men jeg siler lett ut de jeg gidder og de jeg ikke gidder å høre på.

Fooore for eksempel, er anonym, men en gjenganger på forumet som har diskutert en masse under ett og samme nick.
da kan man forholde seg til Fooore som en person, selv om jeg ikke aner hans navn.

folk som kaller seg "nja" "haha" "jaja" "tja" etc. er håpløse å forholde seg til, for hvem som helst kan kalle seg det.
kanskje alle i denne tråden er en og samme person til og med...

hehe, liten avsporing, men verdt å ha med alikevel....

herlig med sol og sommer...

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Det er ingen grunn til å legge skylda på banene som faktisk er så generøse å arrangere NM. Forbundet måtte trygle og be Østmarka om å ta Lag-NM, og disse arrangementene går som regel i minus for arrangøren.

Inntil forbundet klarer å lage ordninger som gjør at klubbene får noe igjen for å arrangere NM så er det nok mer eller mindre vilkårlig hvor disse mesterskapene avholdes.

Onsøy kommer helt sikkert til å gjøre sitt ytterste for å lage et best mulig NM med de forutsetningene de har.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hear hear...

???

over 17 år siden

???

Du har rett noen liker mora og noen liker dattera. Antar de fleste 18 hulls banene i Norge kan arrangere NM. Det ville bli svært kjedelig hvis alle NM skulle spilles på noen få baner og kanskje i samme geografiske område.

Dessverre er det ikke status nok for klubbene å være arrangør. Hvorfor?
Enormt mye arbeid for arrngørklubben og takken er ett klapp på skuldra i tillegg til tapte greenfeint. og sure medl. som ikke slipper til. Ngf må finne ordninger som gjør det atraktivt å være arrangør. Økonomisk støtte, "konsulent hjelp" for å kunne gjennomføre det tekniske arrangementet og for å sette banene i best mulig stand. Det kan kanskje få klubbene til å søke om å arrangere framfor å bli tryglet om å ta på seg oppgavene. Velger ngf å gi noe bedre tilbake enn i dag tror jeg det også vil forbedre kvaliteten på arrangementene. Dessuten bør klubbene bruke ett par år på "å bygge opp NM". I dag virker det som om noen ikke er godt nok forbredt - dette til tross for at det har bedret seg med årene.

oka

over 17 år siden

oka

Til ???

Svarer på vegne av Onsøy GK.
Joda..det er status å arrangere NM. Klubben fyller 20 år i år og det å få NM har vært kjempe stort for klubben.
Tapte greenfee inntekter blir det, men likevel får banen mye oppmerksomhet og andre vil kanskje spille banen før/etter turneringen.
Økonomisk støtte fra forbundet er det, men er litt usikker på hvor mye. Ikke nok til å gå i pluss men dette sørger sponsorer etc. for. Onsøy klarer seg bra etter mye "frivillig" jobbing fra funksjonærer, styre og komiteer.
Klubben har også fått konsulent hjelp fra forbundet. Disse har til og med vært med på styremøter etc. og bidrar med mye hjelp.

Enig at klubbene bør få bedre tid på seg til å arrangere NM. De som får tildelt NM er gjerne klubber med f.eks. jubileum etc.
Dette har vært mye jobbing etter at klubben fikk NM og det mese er på plass nå.

Setter mine stemmer på Brovold og Valle som begge er hjemmespillere.

hcp 2,4

over 17 år siden

hcp 2,4

Marius Thorpedo eller Stian Lund:)

705

over 17 år siden

705

Holder en knapp på Christian Aronsen. Når birdiene først begynner å dette i, blir det fort flere.
1. Aronsen
2. Thorp
3. Nilbrink
4. Aslaksen
5. Børsheim
6. Heraas
7. Kristoffersen
8. Brovold
9. Schiager
10. Friestad

Damer (kun topp 3)
1. Valle
2. Martens
3. Bolme

Burre

over 17 år siden

Burre

Mange blinde hull på Onsøy, hmm, da blir det nok Friestad.

haddee

over 17 år siden

haddee

Hadde vert kult om friestad vant, vinne junior nm og nm for herrer ej prestasjon ass

petre

over 17 år siden

petre

Det blir nok Marius, da han er et hakk kvassere. Børsheim kan også være en farlig utfordrer.

705

over 17 år siden

705

Sjeldent at juniorene blir mestere eller topp 5, men time will show. Selvfølgelig med unntak av MT.

Daly

over 17 år siden

Daly

Aronsen vinner med 10 slag foran Thorp.

Liker standarden på Onsøy,men ikke par5 hullene.(18 et unntak).Dogleg etter 200 meter på et par 5 hull er både kjipt og dårlig planlagt.

Å jasså

over 17 år siden

Å jasså

Å, jeg troode snittdrive var 250 + her inne.

Hen Bogan

over 17 år siden

Hen Bogan

Samme hvem som vinner bare han heter Børsheim.

jaha..

over 17 år siden

jaha..

jeg skal vinne!

Pølsa

over 17 år siden

Pølsa

Tror Nilbrink vinner jeg... Litt uortodoks i min satsning der, men når han først spiller bra, blir score skikkelig bra også! Deretter Thorp og Børsheim.

hæ?

over 17 år siden

hæ?

ikke glem stian hansen folkens!!!

705

over 17 år siden

705

Blir nok ikke Nilbrink, han starter ikke. Heller ikke Aronsen eller Kim Kristoffersen. Startfeltet er i det hele tatt meget amputert. Regner med at NGF tar et kraftig oppgjør med sine spillere på ulike team/landslag og legger inn i kontrakten om at de skal spille NM. NM skal være heder og ære, og når de beste ikke stiller fordi det ikke er pengepremier, har vi tatt et steg i feil retning. regner med at ny sportssjef Skeie kommer rimelig raskt på banen her. Dette er pinlig for norsk toppgolf.

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Hva er det som er pinlig med å ikke stille i NM om man faktisk har jobben et annet sted? Spillerne er jo avhengige av å tjene penger på Tourene og ikke konkurrere om diplomer og pokaler. (Mulig de ikke skal spille turneringer heller i helgen, det vet jeg ikke... )

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Interessant å se at samtlige deltakere er kategorisert som "am", inklusive Brovold som vel må stille i favorittskiktet på hjemmebane, som antydet av trådstarter.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Hvis du ser på deltagerlisten er 21 av herrespillerne klassifisert som pro, inkl. Brovold.

Hvis det i tiden rundt NM skal spilles viktige profesjonelle turneringer for noen av spillerne er det greit for meg at de prioriterer de turneringene, som Bamse sier er det der de har jobben sin. Forøvrig sender jo NGF 5 av våre beste juniorjenter til British Girl som starter mandag, og de spiller derfor ikke NM.

Antar Marius er favoritt foran bl.a. Brovold hvis han får spillet til å sitte. På damesiden er det mer åpent, men det hadde ihvertfall vært veldig hyggelig hvis Amalie vant på hjemmebane.

Blade

over 17 år siden

Blade

Marius Thorp vinner NM. Det er vel ikke spennende en gang. Han uttaler selv at han er i sitt livs form, og det holder i lange baner..... Men så er det jo en skikkelig møkkabane de skal spille da, med et par hull som er helt hinsides... Men det er likt for alle og Thorp er best...

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Pepper: På Golfbox er alle fremdeles oppført som 'am' (kl. 16.22).

oka

over 17 år siden

oka

Håper selv på Brovold og Valle.
MEN, gikk ProAm med Marius idag og det var fantastisk artig for en med 12 i hcp. Lærte mye og Marius virket til å være i godt slag.
Slet noe med puttene på litt trege greener men det løser seg.
Regner med Marius tok opp noen tips av meg også. ;)

Ture

over 17 år siden

Ture

Ganske åpent. Target golf hvor dagsform og flyt på green avgjør. Lengde har ikke mye og si på Onsøy. Marius er mentalt på hugget. Da spiller han også bra. For han litt motgang kan han derimot surre litt med sin høyrøstede pep dialog med seg selv. Personlig tror jeg Torpern tar det knepent foran Brovold.

Ikke tilfreds

over 17 år siden

Ikke tilfreds

Bare synd at NM mangler så mange av de beste, inkl. endel av de beste som bare spiller P4. De vilikke ta fri jobb. Hadde det vært P4 med pengepremier, så hadde de samme stilt opp.

Truls

over 17 år siden

Truls

Ser at Brovold leder etter knallrunde på -7 foran Thorp på -4. Må ha vært interessant å følge den ballen. Birdie på 11 av 18 hull - BARE på de 2!

++++

over 17 år siden

++++

utrolig treg live score!!!!

OKA

over 17 år siden

OKA

Til opplysning angående livescore.
Score blir innregistrert etter 3 hull og tastet direkte inn i systemet.
Altså etter hull 3-6-9-12-15-18.

Livescore

over 17 år siden

Livescore

Hvorfor kan ikke Onsøy vise klubbnavn på Livescore? Kan de ikke bruke Golfbox, eller ser de ikke etter hva de leverer?

OKA

over 17 år siden

OKA

Vi skal se på det i morgen om det er mulig å få opp klubbnavn.
Dersom du vet hvordan dette gjøres kan du gjerne skrive det inn her eller sende mail til webmaster@onsoygk.no.

Livescore

over 17 år siden

Livescore

Logg inn på gjeldende turnering.
Trykk på "Livescore" nederst på menyen til venstre.
Hak av for: Vis klubbnavn på leaderboard og resultatlister
Du kan også samtidig hake av for: Offentliggjør endelig resultatliste
Da vises også de som ikke greier cut`n etter cut.
Lykke til.

OKA

over 17 år siden

OKA

Klubbnavn skal nå være ok.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her