Trippel
Og hvilke er alle disse blinde utslagene?
12 er blindt, (ligner på Miklagard nr 11) men nr 12 har stort landingsområde uten noen overraskelser. 13 er også blindt, men ut over det er det såvidt jeg kan skjønne ikke noen blinde utslag, med mindre du spiller meget dristig taktisk: F. eks går for green på 5. eller 17., eller du synes det er viktig å ha et innspill på 52 m isteden for 105m på 16. hullet?
Forresten: Hull 3 kan betraktes som blindt fra hvit, men på grunn av trerekken på begge sider er det ikke noe problem å "se" retningen på hullet, og ingen overraskelser her heller.
Til dette med lengder: Enig i at mange baner kunne merket bedre, men etter at jeg kjøpte meg en lasermåler har jeg fått endel overraskelser. Jeg har beregnet meg frem så godt jeg kan ut i fra lengder som står f. eks på lokk o.l, og så har jeg sjekket med laseren, og jeg kan fortelle at det er lett å bomme med 10% ut i fra banens merking. Dette gjelder alle baner jeg har spilt. Feilen kommer av f. eks vinkler inn mot hullet, flaggplassering, doglegs osv. Så mitt råd er: Kjøp lasermåler!! Det går også fortere!