Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsjø

Hull 15

over 17 år siden

Hull 15

OK bane. Morsomt design, fin variasjon av hullene. Litt for mange blinde utslag etter min smak. Dårlig drenering av fairways. OK greener, trege, men forholdsvis true. Dårlig markering, kun 200, 150 og 100, absolutt ingen lokk eller andre typer markeringer, måtte gjette avstander hele tiden.

je

over 17 år siden

je

ka vil u fram til?

Passauf

over 17 år siden

Passauf

Tomt for baneguider?

Hull 15

over 17 år siden

Hull 15

Det var min vurdering av banen i dag. Trenger ikke nødvendigvis ha en større agenda som mange andre her tydeligvis har

Trippel

over 17 år siden

Trippel

Og hvilke er alle disse blinde utslagene?
12 er blindt, (ligner på Miklagard nr 11) men nr 12 har stort landingsområde uten noen overraskelser. 13 er også blindt, men ut over det er det såvidt jeg kan skjønne ikke noen blinde utslag, med mindre du spiller meget dristig taktisk: F. eks går for green på 5. eller 17., eller du synes det er viktig å ha et innspill på 52 m isteden for 105m på 16. hullet?

Forresten: Hull 3 kan betraktes som blindt fra hvit, men på grunn av trerekken på begge sider er det ikke noe problem å "se" retningen på hullet, og ingen overraskelser her heller.

Til dette med lengder: Enig i at mange baner kunne merket bedre, men etter at jeg kjøpte meg en lasermåler har jeg fått endel overraskelser. Jeg har beregnet meg frem så godt jeg kan ut i fra lengder som står f. eks på lokk o.l, og så har jeg sjekket med laseren, og jeg kan fortelle at det er lett å bomme med 10% ut i fra banens merking. Dette gjelder alle baner jeg har spilt. Feilen kommer av f. eks vinkler inn mot hullet, flaggplassering, doglegs osv. Så mitt råd er: Kjøp lasermåler!! Det går også fortere!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her