Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Atlungstad

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Er banen åpnet med 18 hull og hvordan er forholdene og layout.Har veldig lyst til å reise og prøve banen.

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Layout-messig er banen en Golfbane med stor G. Forholdene er sikkert som andre baner som åpner litt tidligere enn gresset skulle ønske tipper jeg (var der og kikket i begynnelsen av juni...). Om de har (eller får) orden på gresset sitt er dette en knallbane!

Cantona

over 18 år siden

Cantona

Dette blir en Topp 10-bane i Norge når klippehøyden kan senkes. Litt høye fairways og greener nå. Men døm den ikke ut fra dette. Hullene nede ved Mjøsa, spesielt nr 8 som har vann fra tee til green, må bare spilles. Alle 18 har åpnet.

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Enig med deg i at hullene ved bredden av Mjøsa er billedskjønne, men det er nok først på back-nine golfen virkelig begynner. Der har Mr. Thomas (arkitekten bak baner som feks The Belfry og San Roque) virkelig lagd en strategisk bane som tester evnen til å plassere slagene på rett sted. Trær, onduleringer på greener og fairways, vann og bunkere er virkelig gjennomtenkte deler av utfordringen. Lykke til Atlungstad!

Niblick

over 18 år siden

Niblick

It is not Dave Thomas that has designed the course it is his son Paul Thomas who has done the detail design. It is the Dave Thomas company that Paul works for.

Some might even say that Paul is even better than his Dad.

From what I have seen and heard it will be a very good course in a few years time.

jadda

over 18 år siden

jadda

Banen har åpnet med 18 hull ja. Den er en meget god bane, les layout. Dog er den ny og har ikke satt seg enda, heller ikke klipt helt ned. Men den er virkelig en opplevelse å spille! Første ni er åpne med tøff rough for tiden. Enkelte dager er det mye vind i spill på de første ni som gjør banenen til noe helt annet en når det er vindstille. Hullene med Mjøsa i spill er utrolig pene og fine. De siste ni er er mer park/skog og trangere, her må du kjenne dine slag med rett plasering. God kombinasjon som gjør hele banen spennende. Den er lett og gå, har bra lengde og store greener med store onduleringer. Disse blir mer i spill når hastigheten på greene øker. Pakk bilen og reis opp, vel verdt turen. Denne banen kommer vi til å høre mye om i årene fremover! Kun en time pluss fra Oslo.

HJ Borgen

over 18 år siden

HJ Borgen

Mystisk. Noen sier at Miklagard ligger 40 min fra Oslo og nå er Atlungstad 1 time pluss fra Oslo. Selv bruker jeg 1 time og 10 min fra Miklagard til Stange (rett før Atlungstad).

I følge gulesider er det 12,4 mil og 1 t 24 min.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Mr Borgen, de som anslår tiden er kule karer med raske biler, radarvarsler og forbikjøringslisens..... 1 t. + til Hamar er uansett sprekt. Mener å huske at vi ikke brukte mye mindre enn det med helikopter....

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Må kjøre fort ,rangen der er ikke ferdig har jeg hørt så jeg må varme opp før jeg reiser!!Vi tar en Mulligan.Tar en tur iløpet av noen dager og kommer tilbake med en liten baneanalyse, takk for svar.

Giraffen

over 18 år siden

Giraffen

Range finner du på Hamar, ca 15 min unna. Går greit det så langt.

???

over 18 år siden

???

Pussig at det er så mange personer som ikke kan klokka. Muligens Jadda jobber i ett eiendomsfirma. De kan heller ikke klokka.
Avstandene har lett for å bli kortere og kortere. Pussig.
Spesielt avstanden til flyplasser og tettstedene. Dumt!

jadda

over 18 år siden

jadda

Ok da, så tar det litt lenger tid. Jeg kjører strekningen ofte. Kjører du uten kø (dvs rush ut av Oslo) bruker jeg 1 time og 25 minutter fra Oslo sentrum til banen. Er det kø/rush tar det selvfølgelig lengre tid - alt opp til ett par timer. Påske og jul kanskje 2,5 time, men da er banen stengt:) Kjør en lørdag morgen eller søndag morgen, ingen trafikk. Beklager til alle dere tidtakere og detaljorienterte, jeg legger meg flat. Send meg adressen så kan jeg sende en skriftlig unnskyldning. Jeg kunne jo begynt diskusjonen om hva som er definisjonen av en time pluss...i min ører kan det fint være 1t og 25m. Hvis noen betviler så ta en tlf til headpro Pär S, han har på forsommeren kjørt strekningen daglig, mulig han har det ned på sekundet for de som er interessert. Tiden er ikke basert på grisekjøring, 120 km't t.o.m. Gardermoen, 100 km't til Stange og sånn passe derfra og ned.

Dra og spill banen og slutt og gnag!

jadda

over 18 år siden

jadda

Sykt bra norsk i den siste linja der, jeg er stolt! Ha en god dag alle mann!

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Kjørte strekningen sist lørdag - på fartsgrensen hele tiden og null trafikk. ca. 2t..... Banen skal få sette seg før jeg radbrekker den.......Med Haga og Mikla innen 30 min er det ingen grunn til å kjøre til Hamar for en slik bane....

Niblick

over 18 år siden

Niblick

Hen Bogan,

Is Haga better than Atlungstad? Or are they the same so it just isn't worth the trip?

jadda

over 18 år siden

jadda

Hen Bogan: Har du kjørt via Kongsvinger eller? banen har ikke satt seg, det sier seg selv når den åpnet siste ni for 2 uker siden. Men d er en fin opplevelse å gå den, og i forhold til en del andre ny åpnede baner så holder den god kvalitet. Men d er min personlige mening. Til info så er ikke dette min hjemmeklubb. Rough'n er tøff og alt for seig på første ni, dette fordi det er for mye gressvekst mellom de gule strådene. sånn blir det en stund. Greenene er tette, harde og fine men trege pga klippehøyde. siste ni har lav Rough ennå da den ikke er sluppet opp. Til deg rett over så kan den ikke sammenlignes med Miklagaard selvfølgelig, den er alt for ung til det.

Men Hen Bogan - slutt med løgn, det er ikke mulig å bruke 2 timer fra Oslo sentrum til banen på to timer i fartsgrensen uten kø! Da må du kjøpe deg ny klokke eller sjekke speedometeret ditt din tulling!! Og bor du i Asker så ja, men da må du si det. Ref. innlegg lenger opp i tråden, Gule Sider estimerer 1 time og 24 min hele veien til Hamar. Den tar hensyn til fart.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Kjører på en time ,er inga tante heller.Vet hvor fotoboksene står hver eneste en !10 mil 100 kmt i snitt =en time .Skulle gå det kanskje,det finner vi ut.

Niblick

over 18 år siden

Niblick

jadda,

The golf course is not in Hamar...

I just punched in Oslo to Sandvikaveien 22 (address of the golf course) on www.viamichelin.com and it came back 1 hour and 50 minutes.

So it looks like 2 hours is pretty much right.

??

over 18 år siden

??

Da kan den umulig ta raskeste vei...

jadda

over 18 år siden

jadda

Niblick:

Stemmer det, banen er ikke på Hamar, men litt sør for Hamar. Men fordi det er litt kroglete å komme dit, så blir det samme avstand i tid. Uansett så har jeg kjørt strekningen mange ganger siste 11 år og jeg bruker ca halvannen time. Skal kjøre i dag, ring meg så kan du sitte på så ser du selv:)

Her er link fra Gule Sider. Trondheimsveien - Sandvikaveien:
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startId=a_1900267&imgt=MAP&stopId=a_233326

Ivrig

over 18 år siden

Ivrig

Autoroute 2006 fikk frem 127,7 km fra trafikkmaskinen, ved bispekaia til Atlungstad golfklubb. Estimert kjøretid 1 t og 37 minutter. Med raskeste vei.

jadda

over 18 år siden

jadda

Det tar uansett ikke 2 timer!! Men halvannen. Hva f... skulle jeg tjene på å ljuge om det. For 3 år siden skrev jeg et innlegg her inne som var helt nøytralt, husker jeg ikke feil så var det om noe helt elementert. Den gangen møtte jeg også en haug med kverulanter som ikke klarte å være enige i noe som helst, heller ikke stole på fakta. Mistenker at det er flere her inne som sitter oppe på Gaustad og bare kjeder seg med å spy ut idiotiske ting på det forumet her. Kjør og sjekk selv! Hadde jeg brukt to timer så hadde jeg vel skrevet to timer. Men det tar kun halvannen time. Snakk om å bite på limpinnen selv, klarer jo ikke å holde meg unna å svare. Mistenker at dette blir siste innlegg på noen år igjen. Men har du ikke kjørt stekket så drit i å ha så mye meninger om det. Spill gjerne Mikla og Haga til du dauer, men har du lyst på noe annet i hverdagen så syntes jeg personlig at Atlungstad kan være et alternativ for forandringen sin skyld, på lik linje som at jeg personlig syntes det er kjempefint og ta en runde på Moss og Rygge, ekke værre en det. Mulig det er noen her som lider av hemorider, nå kjenner ikke jeg til det. Men mulig at det blir sykt vondt i rompa hvis du sitter i bilen i 1 time 31 minutter kontra 1 time og 29. Bryr meg ikke heller.

Jeg er på første tee i morgen rundt kl 09 hvis noen er interessert forøvrig, jeg er ganske hyggelig og spille golf sammen med:) Men vil ikke høre et pip om reisetid!

Gule sider...

over 18 år siden

Gule sider...

1 t og 25 minutter fra Rådhuset til Atlungstad.
For øvrig ingen grunn til å hisse seg opp, jadda, - selv om det blir en avsporing av debatten som får mest oppmerksomhet. Men nå vet vi alle sånn omtrent hvor lang tid det tar og kjøre fra Oslo til Atlungstad. Et sted mellom 1 og 2 timer, avhengig av hvor fort man kjører. (Og hastigheten avhenger igjen av en rekke andre faktorer!)

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Nå skal jeg snart opp og spille denne banen.Men det viktigste nå er blitt hvor lang tid det tar å komme dit .Jeg skal ta tida stol på det!Men jeg regner fra bygrensa og ikke bispekaia eller rådhuset,okey.

jadda

over 18 år siden

jadda

Litt blidere her i dag. Her er noen fakta fra gårsdagens tur til Atlungstad. Kjørte forøvrig fra Oslo kl 15:40 nullet ut kjørecomputeren ved Økern, kjørte via Ulvensplitten og videre ut på E6. Fredag er rush dag spes på den tiden,samtidig så er det ferie og litt mindre biler generellt. Mye biler, men god flyt, kun stopp ved Gardermoen, og merklig nok ved Nebbenes, samt Espa. Svingte av til Hamar, på Midtsranda 1 time og 28 minutter senere:) Ikke galt på en fredag!

Men nok om det. Gary og Niblick: Banen spes første ni er som jeg har beskrevet tidligere. Når det gjelder siste ni så er det flotte hull, les design. Men vær forbredt, det er langt gress både på fairway og greener, og lengre en hva jeg håpet desverre. Fairways er heller ikke spes tette i veksten. Mulig at de ikke klipper hver dag, men jeg kan gi en rapport etter en runde i morgen for å se om det er noe endring. Det er jo for å få en fin bane på et senere tidspunkt. Men det er greit og være forbredt før dere evt. reiser. Når det gjelder rough på siste ni så er denne klippet skikkelig ned da den ikke var klar for å vokse opp ennå.

Ha en god opplevelse hvis dere reiser!

ole gregert terjesen

over 18 år siden

ole gregert terjesen

Hvor finner man hjemmesiden til denne banen med beskrivelser osv. ?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

http://www.atlungstadgolf.com/

lars

over 18 år siden

lars

Et greit utsagn fra norges mest lovende spiller.. http://www.vgb.no/15528

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Ok,Jeg har spilt banen og her er min rapport.Først kommer reisetid sonm er det viktigste her i verden.Campingvogner og andre forstyrene elementer hvar absolutt tilstede.Passerte Mikla etter 11 minutter gidder ikke kjøre gris .Uansett vi bruker 1time og 20 minutter opp til banen.Så en liten banerapport.Første ni har en fantastisk layout.Da jeg spilte banen Hvar fairwaier og greener for høyt klippet .Mangelfullt merket på avstandsmarkering.Tøffe greenområder,noen dype bunkereRough er også ikke satt i den forstand man forventer alt forsvinner i mangel på referansepunkter.Hull åtte er et spesiellt flott hull hvor man står ute i mjøsa og slår langs bredden og inn og allt som trengs er en karry på hundre meter dette hullet kan utvikles og bli en killer utfordring.for folk med lavere hasndikap.Siste ni jeg fikik smake pisken.Det er en fordel å kunne bannen blinde hull og til dels lange hull.Dette er en bane med design for moderne golf .Gul tee på over 6000 meter.De har brukt alle penger på arkitekt og banedesign ,resten lider og trenger hjelp infrastruktur og serviceområder må komme på banen ,dravingrange! er ikke tilstede .Når det er sagt banen har potensiale til og bvli en norsk topp 10 bane .Velkommen flott.

Bonden

over 18 år siden

Bonden

Til Gary:
Drivingrangen er under bygging, men står vel neppe klar før til våren. Infrastruktur, serviceområder, klubbhus, osv. kommer også. Dette avhenger dels av økonomi og dels av at selve banen har vært prioritert tidsmessig.
Hva banen angår forventer jeg som medlem at avstandsmarkering, mer markert rough, bedre greener osv. kommer etterhvert. Er strengt tatt ikke så bekymret for det ennå.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Som sagt jeg skjønner tegninga ,banen blir knallbra og resten vil komme.Jeg vil samtidig beklage en del dårlige formuleringer og skrivefeil i mitt forige innlegg,da promillen var absolutt medvirkene.Når det er sagt,jeg tror nå att banen kan bli en topp 5 bane i Norge i løpet av få år om dere steller banen godt.Husk en god greenkeeper er gull.!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her