Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wood / Hybrid

Guggen

over 17 år siden

Guggen

I bagen i dag, har jeg ingen ting i mellom driver og 3 hybrid, føler at jeg mangler noe i mellom her. Tenker på en 3 wood, noen anbefalinger?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

har en taylormade v-steel 3 wood. den er nydelig, og selv om den nå er 4 år, så selges den enda, så noe må de ha vært fornøyde med når den ble laget... :)

MCS

over 17 år siden

MCS

Kjøp en 17 graders hybrid.
Jeg erstattet 2'er jernet mitt med en 17 grader og er storfornøyd.
Jeg opplever at det er mye lettere å slå med den enn en 3'er wood pga mye kortere skaft.

Etterhvert har den også erstattet 3'er wooden da ejg er mye mer stabil med hybriden

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Har vært inne på samme tanke som TS, men med mer stabilitet med 3-rescue skiller det kun 30-40m mellom den og driver'n, så da trengs ingen supplering på lange slag.

Ekstra wedge eller finne fram 2-jernet fra boden et sted..

haha

over 17 år siden

haha

da driver du kort!

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Joda, 230-250 med drive og 200-220 med 3-rescue.

Det kan jo også være at du selv klasker hybrid/rescue kort.

haha

over 17 år siden

haha

nei, 220 - 2j, 240 - 3w, 260 og oppover med driver..

Fooore

over 17 år siden

Fooore

Ok, jeg lot meg rive med/ned. Jeg spiller mitt spill, du ditt.

Tilbake til saken: hvilke verktøy man har i bagen er verdt å tenke gjennom. Om avstand mellom driver og nest-lengste kølle er høy, bør man kanskje supplere mellom.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Jeg har plukket ut 3-jernet til fordel for en 3-hybrid Ben Hogan, og er eveldig fornøyd med det valget. MEN, på lange par 3 hull 190-200 m oppoverbakke så sliter jeg med å komme inn på første. Det er spesielt et hull jeg har forbannet meg på at jeg skal komme inn på første, og som med golf generelt, det er blitt en besettelse.

MCS

over 17 år siden

MCS

Da vil jeg ihvertfall anbefale en hybrid til.
Min 17 grader, 2-hybrid, har carry på ca 205 (blir mye lenger med rull)
21 graderen, 3-hybrid, som erstatter 3'er jernet har carry på 195 meter.

jaja

over 17 år siden

jaja

har selv en tre wood 3 hybrid og 4 hybrid,driver,5-sw+lw 58grader og putter. Lurer på om noen har et forslag til den 14 køllen? En 5 wood? en fjerde wedge? enda en hybrid? eller er det nok med 13 køller?

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

Bruker ikke tre wood.Har i stedet tm 2 og 3 hybrid 16 og 19 grader.Prioriterer 4 wedger, 2 hybriden er gull på lange innspill og fra tee.Tenker jern og lapper til med mye større selvtilitt en da jeg hadde tre wooden i bagen,lengden er 200+ og mye lettere å slå rett.

jaja

over 17 år siden

jaja

vil du anbefale en wedge 5 wood eller 2 hybrid er ikke aktuelt å kvitte seg med 3 wooden

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

5 wood og 2hybrid gir liten forskjell de utfyller hverandre på lengde,anbefaler 2 hybrid!Du kjenner selv best ditt eget spill, men hva med en gapwedge 52 grader?

jaja

over 17 år siden

jaja

har lw pw sw har ikke prøvd stort med gw så vet ikke va som er mest nødvendig av en gw eller 2h har en 20 og 24 h

jaja

over 17 år siden

jaja

forslag???

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hva er det laveste jernet du har i bagen, og hvilken loft har det?

Ole Gregert terjesen

over 17 år siden

Ole Gregert terjesen

hva med følgende oppsett

2h 16/17grader
3 h 19/20 grader
pw 45
gw 50
sw 55

dette er ok oppsett for de fleste

jaja

over 17 år siden

jaja

det lågeste er en 5 er har i tilegg en 3og 4 hybrid(20,24grader) sw=56 lw=60 vet ikke hva loft det har

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hvilket merke er køllene da? kan godt være at du har et 5 jern med loft på 24 grader nemlig, og det er litt waste å ha to køller med samme loft.

mitt oppsett ser slik ut:
Driver: 10,5
3 wood: 15
Hybrid: 18
Hybrid: 23
Hybrid: 26
5 jern: 28
6 jern: 32
7 jern: 36
8 jern: 40
9 jern: 44
Pw: 48
Gap: 52
Sand: 56
Putter

Det oppsettet funker bra for meg, 26 hybriden går ca en køllelengde lenger enn 5 jernet selv om den bare er to grader sterkere, da den har grafittskaft og den har lengre skaft en 5 jernet.

jaja

over 17 år siden

jaja

takk for svar jeg bruker Ben Hogan stålkøller som ble kjøpt for et år siden

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hvilken modell?

jaja

over 17 år siden

jaja

Bh-5

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ok...5 jernet ditt er 26 grader, så det er ikke noe stress i forhold til hybriden din, den går lenger pga lengre skaft o.l.

hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort følgende:

bøy 6 jernet til 30 grader (29 grader nå)
bøy 7 jernet til 34 grader (33 grader nå)
bøy 8 jerner til 38 grader (37,5 grader nå)
bøy pw til 46 grader (46,5 grader nå)

bøy en gap wedge, eller skaff en gap på 50 grader, en på 54 grader og en på 58 grader. behold hybridene og skaff en klubbe på 16 grader, og behold driveren. da har skulle du ha 14 køller i bagen med fornuftig gap mellom alle, og du har alle distansene inne så fremt du klarer å slå alle køllene da ;)

...forbehold på regnefeil på antall køller pga veldig høy promille...

Mollemei

over 17 år siden

Mollemei

veggiss, skal si du virker å ha peiling på dette. Hva skjer med hcp ditt da? Noe av denne kunnskapen må vel være mulig å få ned i ditt eget spill? (var ikke meningen og disse deg eller noe)

jaja

over 17 år siden

jaja

takk for svar har planer om å kjøpe 54 wedge snart + gap litt senere. Skal snart kjøpe ny driver på rundt 10 grader beholder hybridene og skal også beholde woden min som er 15 grader veldig fornøyd med den. Det som var litt av problemet var om jeg skulle velge gap 50 grader eller 5 wood skal også beholde 60 graders wedgen

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

Til Veggiss
Nå må vi roe oss litt ned!Denne jaja klarer seg greit uten for mye bøy og tøy.:)

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Jeg har gjort det samme som Gary Prayer, kuttet ut alle wooder og erstattet dem med TM hybrider. Resultatet er mye mer selvsikkerhet.

Jeg slår 2 hybriden like langt som jeg slo 3-wooden, opp mot 220 meter på en god treff. Eneste ulempen med resquen er at den carrer kortere, og at den er vanskeligere å få opp fra bakken hvis ballen ligger tykt.

En ting: Jeg sleit med noen ukontrollerte hooker i begynnelsen. Jeg fikk forklart at årsaken var at hybridene var "satt opp" for folk som fadet. Vet ikke om det er riktig, men etter at jeg byttet om på skruene, har ballbanen på hybridene og jernene blitt omtrent helt lik.

Ellers bruker jeg en 54 graders sandwedge, så jeg opplever ikke noe stort sprik mellom pw og sw.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Glemte å opplyse at jeg stort sett kun bruker 2-hybriden som utslagskølle...

:-)

jaja

over 17 år siden

jaja

jeg vurderte det en god stund, men 3-wood er kanskje kølla jeg er sikrest med har noen forslag til en god sw ?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

da hadde jeg heller kjøpt en 50 grader, når du har en 3 wood på 15 grader og hybrid på 20 så vil en 17/18 grader 5 wood være litt unødvendig. tror du vil ha mer bruk for en wedge.

selv bruker jeg eidolon wedger og er superhappy, men det er ingen garanti for at du liker dem. prøv ut foskjellige typer, å ha wedger som passer deg er alfa-omega.

jaja

over 17 år siden

jaja

ok takk for hjelp skal ha en 50 graders og en sw pga at den jeg har nå var med sette i tilleg har jeg en olyo lobb wedge som er helt grei

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kremt.... NGB GT, husk at det er IKKE noe som heter utslagskølle....

hahaha

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Yngve, den pegget jeg opp for deg.

Takk for et rent balletreff :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her