Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Argentinsk suksess?

Skredderen

over 17 år siden

Skredderen

Etter 16 hull har han inponerende 10 birdies!!!! Ser ut som at Garcia ikke takler presset... Skal det bli en ny Argentinsk suksess?? Hva tror dere? Jeg tror iallefall det slik det ser ut nå.

Hull 15

over 17 år siden

Hull 15

Han tok jo en van de Velde... så vi får se... kan fort bli omspill mellom tre mann her...

flatland: "og han slår den ut til venstre... og det har vel vært problemet hans i hele år... driveren"
haugsrud: "er vel derfor han slo ut med jern"
flatland "øh... høhø..eheh... høh..."

Harrington

over 17 år siden

Harrington

Iren Harrington vinner! med eagle på 14 hull er alt håp ute for din argentinske venn:P

Stian

over 17 år siden

Stian

Når Harrington skal kopiere Van Velde fra 99 blir det lite med seier :\

Ikke i nærheten av Velde

over 17 år siden

Ikke i nærheten av Velde

Å sammenligne det Harrington gjorde på hull 18 (på den ordinære runden) med Van der Velde føles veldig unaturlig. Harrington ledet ikke med 3 slag, han ledet med et slag og var ikke en gang i lederballen...
Harrington kunne ikke være sikker på at bogey ville gi seier, noe som Van der Velde var...

mk

over 17 år siden

mk

jaja synes alt i alt det var en fortent seier selv med litt flaks og det kunne raskt straffet sei å dra fram driveren, er også imponert av den unge argentiner

Stian

over 17 år siden

Stian

Ikke i nærheten av Velde :

Kan seff ikke sammenlignes helt med 99 hendelsen, men du må da innrømme at det minnet litt om den ? selvom ledelsen kun var 1 slag og ikke 3(noe trolig Harrington ikke visste da)

Hadde selv håpet på Sergio, men etter å ha hørt talen til Harrington må jeg si at han var en absolutt verdig vinner også.

bob

over 17 år siden

bob

Minnet ikke om Velde i det hele tatt.
Dette var spill som PH var comfortabel med og da valgte han dette oppsettet. Ingen vits i å begynne å endre på spillet som fungerer og det gjorde det siden han ledet turneringen. Hadde han begynt å endre spillet til noe annet så hadde dette bare skapt usikkerhet og andre tanker på det som skjedde og da kunne det gått mye værre.

Stian

over 17 år siden

Stian

Endret Velde planen på hull18 dag 4 ? Nei, Han slo ut med driver som de foregående rundene, men vel, nervene kom vel i spill, samme som med Harrington.

bob

over 17 år siden

bob

Harrington slo ett feil slag som havnet i vannet, noen her mener at det var feil å bruke driveren, jeg mener det hadde skapt usikkerhet i spilleplanen han sannsynligvis hadde satt opp og holdt seg til. Derfor var det riktig å følge planen han sansynligvis hadde. Det at de begge havnet i vannet er vel det eneste de hadde til felles.

Beslutningsprosessen og vurderingene som fulgte etter at ballen hadde havet i vannnet så totalt forskjellige som det vel er mulig å få til.

Tilskuer

over 17 år siden

Tilskuer

Da Garcia skulle spille inn på 18 sto en idiot som skulle rake bunker på høyre side av green, og med vilje gjorde det svært så sakte og provoserende, faktisk så mye at publikum begynte le!

Garcia måtte stille opp på nytt og ble nok forstyrret av det avbruddet!

Han slo i venstre bunker og la den litt for langt fra pinnen deretter.
Han hadde glatt vunnet med ett slag hadde det ikke vært for det avbruddet!

doc

over 17 år siden

doc

Andres Romero kommer vi nok til å høre mer om i årene som kommer!

Tilskuer

over 17 år siden

Tilskuer

Fulgte Furyk og Romero de 12 første hullene siste runde, og det var fantastisk spill og putting av Romero.
Det var puttingen Romero var suveren på i forhold til Furyk, som viste svært stor usikkerhet ved sin oppstillingsrutine. Han måtte flere gang avbryte oppstillingen sin og stille opp på nytt igjen. Opptil tre ganger måtte han stille opp på 3 metersputter. Svært overraskende at en så god spiller er så usikker. Han brukte 2-ballputter, men det så ikke ut som den hjalp han no særlig.

jon bonde

over 17 år siden

jon bonde

Tilskuer; Jeg tror det er rutinen til Furyk. Han gjør det ihvertfall veldig ofte. Det ser usikkert ut, men det siste året ar jeg sett han gjøre det samme omtrent hver gang på putter over 1 meter.

Tilskuer

over 17 år siden

Tilskuer

Da må jeg også fortelle deg at han og caddien sto hver dag etter runden og jobbet med puttingen, hver dag med nytt utstyr for å sjekke retning og oppstilling.

Men samme hva de gjorde ble det hoderisting, samtaler og elendig putting.

Caddien puttet vekter bak i grepet og da ble det enda verre, da pullet han ballen flere ganger langt til venstre for hullet på 2 meter. De andre gangene gikk ballen til høyre for hullet som regel.

Furyk klarte ikke engang sette flere på rad med en land linjal under ballen som var stil inn mot hullet.

Han klarte ikke sette tre på rad midt i hullet fra litt over metern, de få gangene de droppet tre på rad var det stang inn, stang ut og midt i, om hverandre - ikke noe som var konstant.

Det var krisestemning i leiren der.

Jeg gikk 3 dager ved Furyk, 6, 11 og 13 hull og hadde han puttet gjennomsnittlig hadde han vært helt i toppen, det kan jeg love deg.

Det er ingen som har rutiner der de ombestemmer seg på linje, oppstilling osv, men det gjorde han hele tiden, men ikke no mønster. Av og til gikk han rett bort etter å ha tatt noen prøvesvinger mens han andre puttet, og puttet tvert. Andre ganger ombestemte han seg en gang og de fleste gangene ombestemte han seg to ganger og virket veldig usikker. Snakket med caddien hele tiden og siktet om igjen.

Det der har ingen ting med rutiner og gjøre, det har med putteproblemer å gjøre, og det er kjent i hele golfverden, samme som Singh og Garcia. Og Furyk slet som en hund på hver putt. Han var kort, høyre , venstre og det var ikke lesing av green som var feil, det var at ballen ikke gikk i retningen han skulle ønsket, akkurat som på treningsgreenen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her