Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forsjellige baller..

booster

over 17 år siden

booster

Hei! lurer på hvilke baller som spinner bra og har bra distanse samtidig? veit at Pro V1 spinner.. men hvilke andre?

Passauf

over 17 år siden

Passauf

Mange gode baller som gir bra stop / spin. Callaway HX 56. Taylormade TP red. Nike one Platinum Er alle blant mine favoritter.

blabla

over 17 år siden

blabla

lurer på om det bare er de dyreste dyre baller som er gode til å lage spinn og har en grei distanse? Virker som billige baller bare er distanse baller. Har noen i så fall forslag til ikke alt for dyre baller som lager spinn og samtidi har en grei distanse?

Call

over 17 år siden

Call

Prøv Callaway HX Hot eller Pearl. Gir deg nok lengde og spinn.
Hvis du ikke har under 10 i HCP da.
Koster 345,- eller 285,- pr. dusin i min klubb.

Kjøp en 3-pack og føl selv. Def leste av oss klarer ikke å dra fordel av de dyre ballene.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Bridgestoneballene spinner også bra. B330 tror jeg de heter....

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Nike Ignite 2 er en rimelig 3 lags allround ball. God følelse på nærspill, men forsatt et stykke til Pro V1 kvalitet, men er ihvertfall billig. Finnes på XXL for 245.- for dusinet.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg trives godt med Precept Laddie X-treme. Scratch hos Rockbottom har tilbud på de nå, 8,99$ pr. dusin, pluss frakt og moms. Tror det egentlig er baller for gamlinger, men jeg trives som sagt godt med det. Jeg bruker jo tralle også så...

booster

over 17 år siden

booster

takker for svar.. skal teste ut hx hot, og noen av dei andre ballene.. likte ganske så bra nike one platinum..! nokon fleire forslag til baller?

oi

over 17 år siden

oi

lurer på hvor stor forskjell det er på 2lags å 3lags ball

wahtever

over 17 år siden

wahtever

Det er ganske nøyaktig ett lag.

samppo

over 17 år siden

samppo

Bridgestone b 330 og b330 s er supre tour baller med god feel rundt og på green, de gir også en fin ballbane fra tee! Anbefaler deg å prøve disse:)

Mats Ø.

over 17 år siden

Mats Ø.

Jeg anbefaler Bridgestone 330-s. som samppo sa, good feel og bra med spinn. :)

Jeg har akkurat bestilt tre dusin Bridgestone 330-s og fire Callaway-hansker for 700 spenn på rockbottomgolf.com

I Norge ville sullamitten kostet over 1500,- tenker jeg...

snappy

over 17 år siden

snappy

Staanger golf klubb selger ProV1 til 395,- dusinet... Da mener jeg ikke de som har logo ProStore.. Dette er fast pris...

Hvorfor spille med noe annet da

jonag

over 17 år siden

jonag

Baller du kan kjenne er myke i det ytterste laget spinner mer enn baller som er harde og tildels glatte utvendig. Jeg trodde det ikke var så stor forskjell inntil denne sesongen hvor jeg kjøpte meg precept u-tri tour (gammel ball som spiller omtrent som pro v1). Har forbedret svingen ila sesongen så langt og klarer å stoppe slike baller døde ved nedslaget selv på relativt harde greener. Tar jeg da en ball som er billigere som pinnacle golf, callaway big bertha, topflite, mm, ja da ruller de sine meter avgårde uansett hvor mye spinn jeg prøver å sette i dem.

På lange slag ser jeg ikke særlig forskjell på ballene, unntatt følelsen kanskje, men den er ikke så viktig for meg.

Rundt green og på innspill under 150m er det umulig å spille skikkelig godt uten en ball som spinner.

Anbefaler u-tri tour (kjøpte de på knetgolf.com som recycled "ørkenballer" til 12 kr stk totalt etter import for 24 dusing). tror Bridgestone B-330 og de nye e-ballene deres har arvet mye bra fra preceptballene siden de er samme eiere.

Generelt, er ytterste laget mykt og henger igjen i tennene om du tester, ja da blir det mer spinn i slagene også.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Som Passauf nevner, er Callaway HX 56 og Nike One Platinum "deilige" baller å spille med, går langt, og har mye "følelse" ved innspill og på green. Nike ballene kan du nå kjøpe på XXL for kr. 275,- pr. dusin det er bra pris for meget bra baller. Spiller på disse to selv, men holder en en bitte liten knapp på HX 56.
Det viktigste med baller når man fortsatt ligger ganske høyt på hcp skalaen, er at men finner en ball man trives med, og prøver å være konsekvent. og kun spille samme merke og modell, i stedet for å spille på alt mulig forskjellig man finner på sin vei. Dette hjelper for å få stabilitet i spillet sitt, for så å komme seg ned i hcp, og etter hvert bli en høvelig god golfspiller på hobby nivå, for derretter å kunne bruke uforholdsmessig mye penger på ekstremt dyre baller.

booster

over 17 år siden

booster

ja, eg har testa hx tour, den likte eg.. og one platinum va og bra! takker for all svar.. skal prøve å teste fleire forsjellige baller å finne ut ka som kan gjere mitt spill betre;)

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

Har noen prøvd Maxfli tour fire?Jhon Daly`s ball.Er dette et rimelig alternativ til pro v1 og og hx tour?Spillte litt på forgjengeren Black Max og var godt fornøyd med den ballen,lang fra tee og god spinn.

Burner

over 17 år siden

Burner

Taylormade TP ballene er meget bra og rimelige!
De kommer i to utgaver.
TP Red er tilsvarende Pro V1
TP Black er tilsvarende Pro V1x

De koster ca. 125 kr. pr. 3 pack. Anbefales!

sverige

over 17 år siden

sverige

merket sinnsykt forskjell på 2 baller da jeg var i sverige. Først slo jeg ut med min One PLatinium ball, så slo jeg ut kameraten min sin ball, en top flite XL 2000 ellerno.. hadde klokke rent treff på top flite ballen og litt dårligere med nike ballen. Likevel gikk Nike ballen 20 meter lengre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her