Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vellykket lag-EM?

Pølsa

over 17 år siden

Pølsa

Kan ikke akuratt si jeg ble imponert av EM lagene, hverken på gutte- eller jentesiden. Damene kommer på helt siste plass, noe som er skikkelig sløvt og idiotisk, og likevel skal det satses på for eksempel Amalie Valle som var ekstremt ustabil! En ting er Lene Krog som har vist god form i hele år, mens Amalie knapt har spilt en turnering.

Når det kommer til gutta, så er de ganske ferske mange av de, og det er helt greit og komme på 6. plass, selv med de merriterte på laget.

Jentene ble jo en opptur, selv om kanskje Karinn Dickinson ble satset litt mye på for det laget... Noen enige? Hva synes andre debattanter om denne saken?

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Når det gjelder guttene er jeg enig med Pølsa i at en 6 plass var ok. Vi har blitt vant med gode prestasjoner fra guttene, men jeg synes allikevel de spilte helt ok, spillerstallen tatt i betraktning.

Når det gjelder jentene var plasseringen ok, men jeg hadde allikevel forventet noe bedre spill. Karinn ble suveren norgesmester for junior ifjor og har spilt bra i USA i vår, så det er klart at det skal satses på henne. Resultatetene hennes var imidlertid skufffende, men sesongen for de USA-baserte spillerene er om våren og høsten. Karinn skal spille for et bra college-lag til høsten, og kommer helt sikkert sterkt tilbake.

Damelaget var en skuffelse. Amalie er normalt et sikkert og godt kort, men det sviktet for henne denne gangen. Lene Krogh er normalt bra. Hvorfor Caroline Martens var med skjønte jeg ikke, det er andre spillere med bedre resultater tidligere i år enn henne. Både Lene HM, Amalie og Marita har hatt avgangseksamener og russetid, det hjelper neppe på treningsmenngden og formen. Uansett, damelaget skuffet.

Resultatene for damene ser ut til å bli dårligere og dårligere med Lars Vangdal som landslagssjef. Hva gjør NGF med damesatsingen? Har de noen konkrete planer? Eller satser de i realiteten bare på jentene fremover? Nå er ikke Lars V trener for spillerne, men som landslagssjef har han et ansvar for utvklingen. Hvor lenge får han lov til å fortsette?

Til høsten blir det noen flere collegespillere fra Norge, la oss håpe det kan hjelpe til med å bedre nivået.

Observatør

over 17 år siden

Observatør

Både Lars Vangdal og Niklas Diethelm bør finne seg noe annet å gjøre!

?????

over 17 år siden

?????

Bør Niklas Diethelm finne seg noe annet å gjøre???????...Han har vunnet vm gull em gull og mye mer.......

Pølsa

over 17 år siden

Pølsa

Helt enig om Lars Vangdal, der Pepper... Han har aldri gjort noe for å gjøre jentene bedre, og degår rykter om at jentene heller ikke liker han.

Niklas er det også flere av guttene som ikke er så glade i, men tross alt: Han ville satseda han var yngre, men da det sviktet, fikk han denne jobben, og han fant ut hva han skulle gjort bedre dersom han fikk en ny mulighet. Dette hjalp han gutta boys med. Ellers mener jeg at det er klubene som bør gratuleres når det kommer til guttas resultater, alt Diethelm har gjort er å sende de på inernasjonale turneringer. Det skal han ha takk for. Ellers er han håpløs og med et ganske lite hode...

Golfer

over 17 år siden

Golfer

Niklas har ikke vunnet noe VM eller EM gull, der kan man hedre helt andre personer. Han kommer til å forvinne av seg selv, ta det bare helt med ro!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her