Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Svingrytme

Janec

over 17 år siden

Janec

For en måned siden spilte jeg veldig bra ( etter mitt HCP ) , men nå har jeg "mistet" helt feelingen. Virker som om rytmen er blitt helt borte.
Nå står jeg på utslag og fairway og aner ikke hvor ballen vil gå.
Ikke noen rette, drawer eller slicer, men alt mulig rart. Så det er ikke noe system i ballbanen. Mistet helt troen når jeg slår. Lysten på golf er der ennå.

Er det noen som har opplevd det samme eller har noen gode råd?

Sliceren

over 17 år siden

Sliceren

Sliter med akkurat det samme. Slår ganske bra på rangen, men mister all selvtillit når jeg kommer ut på banen. Slagene går i hytt og pine, og jeg kan bare glemme å spille til mitt hcp.

Det største problemet jeg har er at jeg på rangen klarer å slå med et rolig tempo, og samtidig klarer jeg å begrense baksvingen. Når jeg kommer ut på banen mister jeg helt svingrytmen, og tar mye lengre baksving. Er klar over det, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å begrense baksvingen.

Hvis noen har tips til hvordan man kommer seg ut av dette problemet er jeg ytterst takknemlig!!!

ehe

over 17 år siden

ehe

tror det meste ligger i psyken å ikke prøve å gjøre det ekstraordinære på banen

snappy

over 17 år siden

snappy

Ikke tenk på hvor langt du svinger tilbake.... MEn tenk at du skal begynne ned svingen med høyre skulder i stede for armene... Da vil du se at rytmen kommer tilbake etter 5 slag

Sving opp... gi deg tid til å starte med skulderen... Sving gjennom.. nice

jallis

over 17 år siden

jallis

her er ein ting som har funka når eg har svinga dårleg: stå på rangen med samla bein og slå med eit 7 jern eller liknande, målet er at du ikkje skal miste balansen, gjer du det svingar du for fort og usynkront. etterkvart kan du flytte beina meir og meir i frå kvarandre. dette kan også hjelpe på dei som slit med og begrense svingen, det er vanskeleg til meir baksving ein har. håper dette er til hjelp.. hjelp det kan dykk sette pengar inn på ktnr: 9710.......!!

under pressure

over 17 år siden

under pressure

Hvis man skal definere en bra golf swing så er det en swing som fungere under press.Det gjelder for alle.Press feks å gå i lederball siste dag,å spiller med ukjent folk,et vanskelige slag osv.Om swingen er teknisk god så funker den under press.På amatour så er det få som spiller til hcp sitt.Svare hvorfor ligger over.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her