Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor mange ET tourkort får vi i 2005?

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Mens Henrik er i Italia er det også Eccotour og Challenge Tour. Jan Are Larsen gjorde det svært bra forrige helg. Nå er det missed cut igjen på challenge touren, mens Peter Kaensche spillte seg opp et nivå høyere enn sist helg. Golf er fortsatt merkelig....
Tenk, et slag fra eller til en eller annen helg kan gjøre settingen for en karriere helt annerledes.

Likevel: Bedre for psyken å gjøre gode resultater i en lavere divisjon enn å bare misse cut'en!

Jeg personlig mener at potensialet til Jan Are er like høyt som Henrik av de nåværende norske proffene. Med Hagen, Rojahn m.m. like bak.

Hvor mange tourkort får vi i 2005? Jeg tipper på et litt overraskende rush og sier fire! (Bjørnstad henger med, Larsen får en formtopp til høsten, og Rojahn den gamle reven kommer også. Morten Hagen og Peter Kaensche må desverre vente litt til men klarer challenge touren. En overaskelse kommer inn på touren bakfra. Hvem?

Challenge touren:

http://www.peugeotour.com/core/detalle_tour_resultados.asp?idcalendario=14&jornada=2

Eccotour:

http://www.golfdata.se/live/res_lbo.asp?tk=EC0418X&tour=EC

Realist

over 21 år siden

Realist

Ikke for å være negativ; men det blir sannsynligvis ingen nye - maks 1.
Face it: Ingen norske greier å hevde seg på(eller kvalifisere seg til) Challengetouren, som er den mest kurrante måten å spille seg inn på ET på for spillere med god nok kvalitet.
Bare håper at Bjørnstad greier å beholde kortet....

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvis vi får to tror jeg det blir Rojahn og Henrik. Rojahn har vist ganske stabil golf over en periode nå og begyner å få en rutine som få andre nordmenn. Rutine teller en del..... Tror ikke Hagen, Larsen og Kaensche greier det. Larsen og Hagen skuffer denne helgen, Kaensche overrasker. Men for all del - jeg jubler for hvert eneste ET-kort til spillere med norsk pass....

Baldrian

over 21 år siden

Baldrian

Ser unektelig ut som Henrik er i ferd med å miste kortet sitt.
Jan are kan greie det med et nødskrik, men vanskelig å si om han er en bedre spiller enn i fjor. Skal man være på EuroTour-nivå bør man ihvertfall klare cut'en på Ecco-tour.
At det skulle komme noen andre "overraskelser" bakfra etter et godt resultat på en eller annen knøtte-turnering er å tro på julenissen.
Men jeg håper fortsatt Henrik klarer den ene gode plasseringen som gir nok penger i lomma til å få beholde kortet. Jeg har sett Henrik i aksjon "live", og det er ingen tvil om at han har potensialet, presisjonen og lengden som skal til for å henge med langt oppe.
Ein formsvikt kan'kje vara evig, veit du.......

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Til Baldrian:
Jan Are ble nr. 2 på Eccotouren forrige helg... Så faktisk tvbilder fra turneringen på Viasat under en av de mange regnpausene fra helgens ET-turnering i Italia.
Eccotourens Wilson Open forrige helg ble spillt på Brundtlandbanen. jan Are gikk der på -9 etter tre runder. I helgen misset han cut'en på challengetouren etter +9 på to runder i Leon.
Tror ikke banene har så stor forskjell på vanskelighetsgrad, men heller mer til at Jan Are har mye inne. - At potensialet er stort slik som hos Henrik.
Det gjelder alle:
Et godt resultat, så kan troen være der :)
For potensiale, det HAR norske golfspillere. Det alle må bli bedre på er å få det ut da det virkelig gjelder!

Fremtiden ER lys!

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Glemte visst å si at jeg ikke er Frank Beck.... ;)

Dr Ledtape

over 21 år siden

Dr Ledtape

Mitt tips er 0, håper på 1 (Henrik). Kanskje kan en til greie det hvis han lykkes maksimalt i runde 1 og 2 og lykkes med en formtopp til de 6 avsluttende.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Noen som er større optimister nå?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg var optimist før helgen, særlig på fredag. Optimismen holdt seg med 68 på Larsen og 73 på Henrik på lørdag. Litt isvann i blodet kom det på søndag.....

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Ser stygt ut for Henrik, 3 av fire runder over par i helgen gir lite penger og vitner om ustabilitet. De andre norske skal ha superflyt for å få kortet.

La oss håper Henrik finner formen skikkelig, han er nok vårt eneste realistiske håp.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Det har gått litt trått i det siste for å si det mildt...
Henrik har vondt i magen

Lyspunkt: Jan Are ligger an til å spille seg inn blant de ti beste etter to runder på Challengeturen i Spania denne helgen. Tre slag opp til teten akkurat nå.
Kom igjen!

Bergenser

over 21 år siden

Bergenser

Ingen norske på europa touren til neste år.

hull 2

over 21 år siden

hull 2

Henrik ryker ut og så for vi 3 spillere fra Borregaard På E.T. i 2005..
Per- Jan Are og Øyvind..klubben sin det

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvis Jan Are fortsetter spillet fra helgen (kan se ut som om hodet var "på plass") så kan han selvsagt greie det. Inngangen på denne sesongen ble anderledes enn i fjor - nå har han giftet seg - ifjor døde faren. I et så psykologisk preget spill som golf har sånne faktorer mye å si.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Enig i det. Potensialet har han bevist før. Slik som Henrik, Øyvind etc.

Det vi trenger nå er en god "headkeeper" ( I thought this was a funny word for you Brian) som kan lære norske toppgolfere hva som skal til i hodet også.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Slik det ser ut nå med Henrik på¨200 og noe på ET og Jan Are på 68 på Challenge rankingen, blir det ikke noen norske på ET neste år. Det er vel bare disse to som har en liten mulighet og spill for å klare det gjennom kvalliken.

Er det noen som seriøst kan nevne et navn til fra Norge som har en mulighet til å klare kvalliken ?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Leadtape - tror du har rett og tror sjansene til norske spillere er små p.t. vil jeg si at Norges toppen ser slik ut;

Henrik
Jan Are
Rojahn
Hagen
Kaensche

Egentlig ser det nesten ut som om Rojahn er den mest stabile....

I tillegg har man Brovold som vel er ferdig på college - og har hatt en god sesong - kanskje han kan bli brukbar ?

Uansett - jeg håper selvsagt at alle som en finner form, får orden på hodet og gir oss en god sommer/høst.

Dr Leadtape

over 21 år siden

Dr Leadtape

Jeg håper også vi realister tar feil og flere tar en plass på ET touren.

Fulgte selv Rojahn på P4 touren og det var ingen ting som tydet på at han kan klare kvalliken til ET. Kaensche var så dårlig at det blir for dumt å snakke om ET kvallik.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

akurat nå ligger både Jan Are Larsen og Øyvind Rojahn på 20 plass i ET/Callenge turneringen denne helgen. Øyvind har igjen seks hull på andre runden, så cuten burde faktisk gå GREIT!

DET er BRA!

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Øyvind gikk på -3 i dag, -2 tilsammen og delt 5 plass p.t. Glimrende! Jan Are fikk akkurat en KVADRUPPEL - 9 slag på et par 5 hull.. Det er jo ikke så bra, jobb på for å klare cutten nå!

Sammo

over 21 år siden

Sammo

Ingen som har lagt merke til ET Johansen??? Spiller bra golf jevnt over, vet jo ikke om han har som mål å kvale til E-tour men er blant norges desidert beste spillere!!

Göran

over 21 år siden

Göran

Mange som vet hvem ET Johansen er, selv i Sverige.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hmmm. Denne gjetningen kan fortsatt gå bra det! Vi får se

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Ja, tipset med fire kort ligger an til å bli riktig, synd det bare er 3 norske som stiller.........

det blir 0 kort desverre...

Ironman

over 20 år siden

Ironman

Rojahn Er jo i form. Holder en knapp på ham. Noen gode runder av Larsen, så har vi plutselig to mann med....Det hadde jo vært kult. Vi krysser fingrene.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

En kilde under en debatt på golferen.no sier at Bjørnstad kan få et wildcard p.g.a. ryggtrøbbel.

http://www.golferen.no/wip4/debatt.epl?id=47891

Kan noen bekrefte eller avkrefte at det er en mulighet?

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Kval turneringen skal spilles - jeg satser på 3 nordmenn på ET neste år så lenge det er teoretisk mulig.

Kult at Brovold er en av bare tre amatører som har kommet seg til finalen. Kult at Rojahn spilte 21 under i forkvalet og kult at Jan Are er direkte kvalifisert.

De 165 andre er også nervøse og preget av stundens alvor. Kom igjen gutter - la oss få grunn til å ha live scoring fra ET liggende på desktop neste år !!

KULT

over 20 år siden

KULT

at alle tre er fra østfold, to sarpinger og en fra frekstad.....heia særp

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Rojan og Brovold går ut kl 10.00 i morgen. Kan bli morsomt å følge gutta i helgen.

Mitt tips er 0 kort, men skal noen klare det må det være Rojan som har vist før at han kan nå et høyt nivå...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Vil bare si at jeg ikke holder på Jonny.
Hater pessimister om noen ikke har fått med seg det!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Noen som vet om en link til løpende resultater fra kval'et?

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Never mind...

http://scores.europeantour.com/leaderboard.sps?iTourNo=2004993&iTourId=3

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Gutta starter beklageligvis dårlig...

håper

over 20 år siden

håper

ser stygt ut gitt!! hvor mange hull er dette avgjørende kvalet?
og hvor mange går videre?

gutta ligger +2, +3 og +4. NÅ!!!! må de snu det

Halla

over 20 år siden

Halla

+4 +6 +6 Typisk oss å være god!

Vent

over 20 år siden

Vent

Det er fire runder før cut, og masse kan skje ennå.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Det var det ! Alle tre er 5-6 over før første runde er slutt, i praksis er de dermed ferdige, synd.

Otimistisk julenisser som Proffen er en av årsakene til at vi aldri kommer videre i golf norge på toppnivå. Skulderklapperne må lære litt mer om hva som skal til og hvor jævlig tøft nivået er før de uttaler seg...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

+5 / +7 / +9 ...

Ser temmelig kølsvart mhp norske kort ...
Kanskje noen skjønner nå hvor vanskelig det er å hevde seg i europatoppen. Minner om at Rojahn hadde 2 64-runder i forrige kval-runde ...

SB

over 20 år siden

SB

168 stk. kjemper om 35 plasser over 108 hull. Cut etter fire runder(to på både San Roque’s Old og New Courses).

http://www.europeantour.com/Tournaments/fullreport.sps?iTourNo=2004993&id=1114571

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Ingen skal fortelle meg at noen av disse gutta klarer å karre seg inn blant de 35 beste når 6 runder er spilt. Tror dessverre at ingen av de klarer cuten etter 4 runder heller - MEN - jeg håper jeg bommer fullstendig - for helst vil jeg selvfølgelig ha alle inn på touren!!

H

over 20 år siden

H

Lake Placid.

De som spiller kan ikke helgardere seg slik du gjør. De har satset både penger og tid. Du håper og er klar til å klappe skulder hvis de klarer kortet, men du har ingen tro på dem.

Egentlig bedre å holde kjeft hvis du har en slik feig innstilling.

SB

over 20 år siden

SB

H, det har da ingen ting med feig innstilling å gjøre. Det er hans meninger. Det er den svart/hvit holdningen din som skaper problemer i verden. Det er gråsonene som gjør livet interessant.
Peace&løv!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

It ain't over 'till the fat lady sings.... det gjelder her også. Jeg avskriver ikke gutta før cut'en er gått. Uansett.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Og svartmalende bønder, gnikkebukker og deppende foståsegpåere som Jonny kan gå hjem og vogge.
Tror du det går til helvete gjør det jo alltid det.
Hvorfor gidder du i det hele tattå følge med?

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Ikke helt enig med deg H - jeg håper selvfølgelig at noen (helst alle 3) klarer kunststykket - men realistisk er det nok ikke - jeg setter ikke penger på at vi har noen spillere på med tourkort 05. Det er ikke snakk om helgardering i det hele tatt - ei heller noe drittslenging om de innvolverte. Jeg er fan av alle tre!!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Håper de har peppa hverandre opp igår - gutta har jo bevist at de kan spille på (lavt) 60-tallet, og en slik runde så er man back in business!

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Til julenissen (eller Proffen om du vil ), for å lykkes i toppidrett må du bygge sten på sten og være beinhard realist på resultater. (hvis du løper 800 meter på 2.10 blir det for dumt å håpe på at du løper på 1.45 om to uker) Det er dette vi driver med i norsk golf, problemet er at så få har forstått dette.

Ingen av de tre som deltar har vist resultater i år på toppnivå. Ok, noen brukbare enkeltresultater i 3 eller 4 div turneringer. Men selvfølgelig holder ikke dette til å komme inn blant de 150 beste i Europa.

På bakgrunn av dette er det å håpe at alle kommer med på Europatouren som å tro på julenissen og det er også derfor du er en julenisse.

Klart at en av gutta kunne hatt kjempflaks å funnet formen maksimalt til denne ene turneringen i året, (som Larsen i fjor). Når alle tre er 6 over etter første runde er de ferdige dessverre, så tøft er nivået-----

b

over 20 år siden

b

Ved å delta i slike store turneringer får de erfaring i å takle BÅDE det å tape en slik turnering for så å kommme sterkere tilbake OG det å vinne og forbli i "toppen" alt etter hvordan det går.

Det viktigste for dem det gjelder er at de må bakkes opp og komme videre og lære å takle det som skjer på en positiv måte slik at de ikke gir opp. En stor del av de innleggene som kommer her er overhode ikke egnet til oppbyggelig lesestoff, snarere det motsatte.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Sjekk Brovold!!!! Seks - 6 - under for dagen etter ni hull. Kanonbra av Rojahn også, tre under for dagen halvveis! Dette er ikke slutt ....

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Herlig - gutta har nok hatt en fin peptalk!!!! Kanskje de leste innlegget mitt......vel......hehe....

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Glimrende! Alle våre under par til nå i dag, og Brovolds -6 på første 9 er jo sensasjonelt!

Keep on swingin'!!!

SB

over 20 år siden

SB

Det er snakk om enorme forbedringer på scorekortet fra deg en til dag to. Se:
http://scores.europeantour.com/scorecard.sps?iTourNo=2004993&iPlayerNo=3504&iTourID=3

Er det startnervene som satte en liten stopper i går kanskje?
Nå er det i hvert fall bare å kjøre på!
Go Brovold!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

The boys played the old course yesterday which was playing really tough, i am not sure if anyone got under par.

Today they are playing the new course which is a lot easier. Just wait until the last 18 holes before the cut, i am sure our boys will climb high playing the new course compared to others that will be playing the old course before the cut.

Brian

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

61 .... Vanvittig bra!!

Btw, thanks for the info about the differences between the two courses, Brian.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Greit, jeg vet at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt, men det hadde vært moro å se normenn på tv når de sender europatour på viasat. Helst tre slik at man fikk sett de med jevne mellomrom ;-)

Player

over 20 år siden

Player

Nå leder Brovold etter 9 hull !!!!!!!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

I am really impressed with the way Rojahn has fought back. At the end of these four rounds he is only 2 shots from getting his card, that is pretty impressive considering the bad rounds he has had.

I hope he has patience over the next two days.

Good luck boys.

Brian

mulligan

over 20 år siden

mulligan

Ja, det er svært imponerende hvordan Rojahn har kjempet seg tilbake i turneringen. Han har fortsatt en god mulighet, og han hadde virkelig fortjent å få kortet. At han har kapasiteten til å spille svært gode runder i viktige turneringer, har han iallefall bevist i år.

Brovold har dessverre ikke hatt en så god runde idag, men han har jo hatt en strålende kvalifisering så langt. Larsen har også kjempet seg tilbake på en imponerende måte. Hvis vi er heldige får vi med tre spillere på touren kommende sesong!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Spilles runde 5 og 6 imorgen og på tirsdag, eller er det noe pause?
Prøvde å finne ut på europatour-sidene, uten hell.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

En runde i morgen, og en tirsdag, 35 spillere får kortet......

Jeg tror alle sikrer seg kortet, og det kan føre til bra oppsving rundt interessen rundt golf her hjemme neste år!!!

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Helt fantastisk - jeg biter ordene jeg skrev på torsdag glatt i meg..........jeg hadde overhodet ikke trua - men dette kan jo ende rent sensasjonelt!! Jeg skal følge live scoringa minutt for minutt - KOM IGJEN ROJAHN!!! Deilig å ta så j...... feil!!

Padre

over 20 år siden

Padre

Jeg sitter og ser litt på scorekortene til de norske gutta. Jan Are har en betydelig bedre statistikk på New Course en Lars Petter. Jeg tipper at Jan Are til slutt vil være beste nordmann. Han spiller også tradisjonelt stødig golf (enten bra eller dårlig).

Mitt tips etter idag:
Jan Are 71
Lars Petter 75
Øyvind 72

Padre

over 20 år siden

Padre

..mente selvsagt Old Course i innlegget over

det kniper

over 20 år siden

det kniper

rojahn er inne i en meget dårlig stim. 5 over på 4 hull lover ikke godt.
Håper han setter noe putter på vei inn. tror ikke han bør ligge noe mer enn +9 for å ha sjangsen i morgen.

de andre gutta fikser det

mulligan

over 20 år siden

mulligan

Veldig trist med dagens runde av Rojahn. Han fikk dessverre en 77 runde, og er dermed 13 over par. For å være på delt 29.plass skulle han vært på +6.

Brovold og Larsen får nok kortet, mens jeg vil tippe at Rojahn trenger en 65 runde for å klare det. Han har jo hatt det tidligere, så vi krysser fingrene!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg er optimist til det siste - alt Rojahn trenger er en Brovoldsk 61..... Kan han greie det så kan Rojahn og.

Larsen og Brovold er det bare å heie frem i morgen. Det har vært helt konge å følge denne Q-skolen.... spesielt etter en litt trang start.

uff

over 20 år siden

uff

det var rett og slett trist. Synes han fortjener en ny sjangse på touren.
Han får ringe hypnosekompisen og zoooome inn for morgendagen.
Selv om han ikke blir blant de 35, vil han med en bra runde får spille mange europatour turneringer. Så!!! klin til nå!!!!!!! mens du har sjangsen

imponerende av brovold, larsen, kun en kjempesprekk kan hindre kortet for de nå, og sprekk har de gjort seg ferdig med.

Padre

over 20 år siden

Padre

70 på Jan Are og Lars Petter må sies å være godkjent med tanke på at begge avanserte på listen. Dette lover bra!

Rojahn må nok score bedre en 65 på siste runde. Hvis alle som ligger rundt kvalikgrensen spiller par eller dårligere, så kanskje. Her snakker vi om sikker 30 spillere. Virker tøft...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Da er vi golfreligiøse, og ber det vi kan for Øyvind de siste timene før den siste runden.
Kom igjen! Finn frem flyten fra de to første rundene i kvalrunde to så er det nær!

mulligan

over 20 år siden

mulligan

Helt enig. Vi krysser fingrene for noen kjemperunder av de tre norske, og at Rojahn kommer seg langt ned på 60-tallet!

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Hva tipper vi Rojahn går på idag? Jeg tror han kommer til å gi alt - og lykkes delvis - dvs 67 er mitt tips! Om det holder til kort eller ei - vites ei - men en fremskutt plassering som gir tålelig bra ranking i hvertfall.

mullligan

over 20 år siden

mullligan

Jeg håper inderlig at han kommer seg godt ned på 60-tallet (64-65), da han hadde fortjent det. Jeg tipper imidlertid at han går på 71. Dessverre... men jeg krysser fingrene for at han motbeviser tipset grundig!

SB

over 20 år siden

SB

Jeg tror en 66 runde(-6) vil holde til å komme blant de 35 beste for Rojahn. Dvs kvalgrensen vil gå på +7.
Så er det bare å ønske lykke til.

Goofy

over 20 år siden

Goofy

Dessverre har ikke Rojahn det som skal til. Han er ikke på dette nivået, se på score; Det holder ikke med 80 69 73 74 77 - bare en runde under par. Hva er det for noe???

Synd men sant, hadde vært veldig moro å ha Øyvind med.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Ved nærmere ettertanke tipper jeg mine 67 holder for kortet (eller playoff) jeg tipper den går på +8!!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Ikke helt enig med Goofy. Rojahn har spilt ganske jevnt og stødig i år - men jeg er forsåvidt enig i at han viser at han ikke er helt der han skal være. Han sliter med å komme i toppen når det er litt bunsenbrenner på nervetrådene.

Med 14 hull igjen har Brovold 10 slag å gå på.... Larsen har 6.... her er det muligheter ;-)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg er veldig glad for at jeg skrev denne på fredag:

Smilende Sam (12. Nov - 12:14)
It ain't over 'till the fat lady sings.... det gjelder her også. Jeg avskriver ikke gutta før cut'en er gått. Uansett.

... og resten er historie.

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Begynner å se skummelt ut for Jan Are Larsen nå.. (etter 11 hull)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Kom igjen Jan Are .... ikke svikt oss nå !!

Bjørn Erik Mørk

over 20 år siden

Bjørn Erik Mørk

3 hull igjen for Jan Are Larsen nå. Dette bør gå:-)

Goofy

over 20 år siden

Goofy

2 hull, og han kan tillate seg to bogeyer. Men, det kan også bli to fugler.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

...tenk for en nedtur om han ryker nå...

Kom igjen, Jan Are!!

Hoover

over 20 år siden

Hoover

Kan bare tillate seg én!
Ellers blir det omspill...

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

BIRDIE på 17de!!!!

Jan Are klarer det! +4 nå...

Bjørn Erik Mørk

over 20 år siden

Bjørn Erik Mørk

Larsen fikk birdie på 17. og kun 1 hull gjenstår.
Dette går veien!!!

Hoover

over 20 år siden

Hoover

Gratulerer!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Ser ut som Brovold safer inn. Bogey på 16. og 17. tyder på det. Må ha total katastrofe på siste hull for ikke å sikre seg kortet.

H

over 20 år siden

H

Hva skjer med de siste plassene? Er det omspill?
Akkurat nå er det 9 spillere på delt 31 plass.
4 av disse går ikke videre hvis kun 35 skal ha kortet

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

En birdie på 17 bør ha gjort susen.... Brovold sprekker litt men kan klare topp 10 ranking.

backtee

over 20 år siden

backtee

treg oppdatering a gitt

det må jo gå veien nå!!,

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Etter sigende skal det spilles playoff for å stryke de 4 (utfra 9 som deler 31 plassen)

backtee

over 20 år siden

backtee

larsen topp 15, avsluttet birdie, par
Grattis!!! måtte du bite bedre fra deg denne gang

Proffen

over 20 år siden

Proffen

par på siste på Jan Are. 15 plass. Gratulerer!
Øyvind måtte gått på 67 i dag for å klart kortet.
Det står i Q-school - reglene at 35 og ties får kortet, altså intet omspill

Bjør Erik Mørk

over 20 år siden

Bjør Erik Mørk

To norske på touren! Gratulerer Jan-Are Larsen og Lars Petter Brovold. Dette var utrolig godt gjort!

En gratulasjon er på sin plass til Darren Clarke også, som er pro til Peter Gustafsson, Jarrod Moseley og Jan-Are Larsen som alle har spilt seg inn på touren!

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Slutter meg til gratulantene! (Og håper at Brovold ikke får +12 på siste hull...)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Dette er skikkelig moro. To mann inne er suverent !! Nå krysser jeg fingrene for gode resultater i vinter og selvtillit før våren kommer.

Puster lettet ut - Larsen skremte meg godt....

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Italienske Baruffaldi dagens ulykkeligste? Avsluttet bogey - bogey og mistet med det kortet med ett slag!

"Om jeg bare............"

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Brovold avsluttet med 3xbogey. Puh, han er i alle fall inne.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Grattis!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Jonny, du får lov til å gratulere du også!
Jeg gir herved nisselua videre til deg...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Til og med svenskene har noen hyggelige ord på lager:

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=69668

(helt nederst)

;-)

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

STORE GARTULASJONER til herrene Brovold og Larsen!! Nå skal det bli utrolig spennende å benke seg til PC'en i vinter - håper gutta skal spille så mye som overhodet mulig!! Med all respekt for Henrik B; Sett han i skyggen gutta!! Henrik er forøvrig hjertelig velkommen tilbake i manesjen!!!!!

Vil også gratulere Rojahn med suverent forkval og det var leit det ikke holdt helt inn - det var spilleren jeg mener hadde fortjent kortet mest!

Nick

over 20 år siden

Nick

Stiller meg i rekken av gratulanter. Heia Østfold
Jeg registrerer at det har blitt merkelig stille fra Jonny

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Jeg gratulerer Brovold og Larsen som tok kortet. Jeg er også voksen nok til å innrømme at jeg tok feil av sluttresultatet denne gangen. Uansett er dette veldig bra for norsk golf og en stor prestasjon av gutta..

Gutta spilte slik jeg forventet. Det som var den meget store overaskelsen og som heldigvis gjorde mitt tips til skamme i år var at det var mulig å få kortet med 77 og 79 runder (Brovold) og jevne runder over 70 (Larsen). Nivået i år var nok svært mye lavere enn vanlig og kortet gikk vel på + 5 eller +6.

Brovolds 61 er jo sykt bra og ha evnen til å få ut årets i særklasse beste runde i kvallikken viser at gutten har klasse. Men vis du ser på de siste 20 rundene han har spilt er 4-5 av disse høyt på 70 tallet. Det blir det ikke penger av . Så han må utvikle stabiliteten hvis han skal klare kortet nest år...

Jeg mener fortsatt at julenisseholdninger er en av grunnene til at vi ikke lykkes i norsk golf (svenskene fikk inn 7 stk i årets kvallikk f.eks).

Men det er klart at selv blinde høner kan finne korn osv.....

Terje

over 20 år siden

Terje

Hva er det Brovold og Larsen har oppnådd egentlig ? Har ikke stålkontroll på golf selv , men etter noen av innleggene over å bedømme skulle en tro de hadde vunnet noe eller var spesielt gode. Har de ikke bare kvalifisert seg for å delta ?

Forstår at dette er veldig viktig for gutta selv og deres karriereutvikling,men...Mulig jeg ikke ser poenget men for meg er dette like spennende som om Cristian Horntvedt gjennom skirenn på geilo har kvalifisert seg for å delta i world cup åpningen i Kirunna.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Bra Jonny! Føler at den satt litt langt inne. Men det viktigste er at gratulasjonen og innrømmelsen kom.
Når det er sagt skal vi huske på at svenskene har mange ganger flere golfspillere enn oss. Vi ligger 15 år etter i løypa, og utviklingen går sin gang. Dette blir jevnt bedre over tid. - År etter år.
Tror ikke vi kan regne med å være på samme nivå noen gang da svenskene satser veldig på alle racket/køllesporter.
Helt enig med deg at å bygge sten for sten, det er det eneste som gjelder over tid. Prøving og feiling er en del av dette.

Å være optimist er ikke det samme som å klø gutta på ryggen!
Påstand:
Den idrettspsykolog som når frem med "dette går aldri bra holdninger", -han/hun vil lykkes svært dårlig i jobben sin.

Jeg vil fortsatt ikke ha nisselua, Jonny.
Jeg er optimist, -ikke julenisse...

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Terje, du har rett - Brovold og Larsen kan sammenlignes med Horntvedt. Trolig er skiløperen til og med bedre enn dem i et verdensperspektiv - siden han antagelig er topp 200 i verden - mens Brovold og Larsen i beste fall er topp 500.

Men når ble det forbudt å glede seg over noens fremgang ? (og; det er noen flere golfspilere enn skiløpere her i verden....)

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Til Terje:
At du driter i både norske golfere på vei frem, like mye som du driter i norske skiløpere på vei frem, er egentlig helt uinteressant. De fleste av oss som uttrykker oss her på debattforumet, skjønner verdien av at norske golfere tar et skritt i riktig retning. På den måten får vi flere golfinteresserte, flere og bedre baner, i det hele tatt bedre golfmuligheter i fremtiden.
(Hvorfor i svarte svingende har du i det hele tatt klikket deg inn på dette debattforumet?)

Til Jonny:
Hvordan kan du lese ut fra resultatene at nivået i kvalen var mye dårligere enn vanlig? Var du der og spilte banen selv? Er San Roque hjemmebanen din? Er baner og spilleforhold helt like fra år til år? Jeg tror ikke det.
Hva er det som skulle tilsi at nivået på den nest beste spillerne i Europa plutselig er blitt mye dårligere? Er det en mystisk sykdomsepidemi som rammer middels gode proffgolfere som har rammet Europa i det siste og svekket spillestyrken over hele linja? Ikke som jeg har hørt om. Med den enorme bredden som fins innen golfspillere som satser på heltid i Europa, kan nivået umulig svinge stort i løpet av et år. Hvis vi skulle anta at nivået forandret seg i noen retning, måtte det være at det ble ørlite grann bedre fra år til år. Det som bidrar til dette, er flere spillere, bedre utstyr, bedre treningsmetoder osv.

Nei, de norske gutta gjorde en sterk turnering, og jeg håper vi får se dem lykkes videre på ferden ut i den store golfverden.

H

over 20 år siden

H

Sverige hadde 17 spillere med i feltet på 165. 7 fikk kortet.
Johan Edfors som har hatt ligget helt i teten på én ET- turnering røk ut
Danmark hadde 2 med blant de siste 75. Begge røk ut.
Norge hadde 3 med. 2 fikk kortet.
Kan ikke skjønne at det skal være noen vits i å nedvurdere prestasjonene som er gjort.
La oss glede oss over at Norge er med på ET igjen.

Terje.
At en nordmann klarer å kvalifisere seg til skirenn i WC før jul er noe ganske annet. Norge har 8 plasser i det rennet. De som er med har kun konkurrert med nordmenn.

De 3 som var med på kvalik til ET i golf klarte 2 av 35 plasser i konkurranse med 165 andre fra sterke golfnasjoner, og de fikk hhv. 10 og 15 plass.

Ikke Norge men Østfold

over 20 år siden

Ikke Norge men Østfold

Det er ikke Norge men Østfold som lykkes:
Haugsrud, Rojahn, Larsen, Brovold. Bjørnstad har vel vært eneste unntak. Det kan ikke være tilfeldig. Svaret er trolig: mindre snobbing, mer sport og et bredere rekrutteringsgrunnlag. Look to Østfold!

Trusil

over 20 år siden

Trusil

Jepp. Og 2 + 2 = 5.

b

over 20 år siden

b

Det er jo bare unntakene som er fra østfold, det var jo en del allerede i lista di allerede, let bedre så finner du flere - Tage ---

Østfold

over 20 år siden

Østfold

Til b:
Hvilken liste skal jeg lete i? Jeg snakket om de som nå eller før har kvalifisert seg til e-touren: Haugsrud, Rojahn, Bjørnstad, Larsen, Brovold. 4 av 5 er østfoldinger. Har Tage vært kvalifisert der? Det tor jeg ikke, men kanskje noen andre jeg ikke vet om?

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

For ikke å snakke om damene:
Cecilie Lundgreen, Marianne Skarpnord (og tidligere Line Berg) er vel også østfoldinger, eller ?

Gunnar S (nordlænning i Oslo)

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Har fått med meg at Brovold er tilknyttet Onsøy GK. Hvor er (var) de andre ET spillerne tilknyttet?

sop

over 20 år siden

sop

Rojahn og Larsen er begge fra Borregaard (Sarpsborg). Forresten var vel dette også hjemmeklubben til Per Haugsrud.

Line Berg er fra Skjeberg i hvertfall, mens Lundegreen er vel også fra Borregaard.

Nina Pril

over 20 år siden

Nina Pril

Helt rått at en 9 hulls bane som ikke er "helt" i verdensklasse fostrer så mange gode golfere. Og det uten å kjøpe de!! FABELAKTIG!!

b

over 20 år siden

b

Østfold -- jeg var ikke så snever som deg, derfor bare vent dere så kommer det flere som lykkes etter hvert-----------------------------

Facit

over 20 år siden

Facit

Ja, bare vent og følg med på Amalie Valle (Onsøy) og Anders Kristiansen (Borregaard). De fikk begge NGFs juniorstipend i år...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her