Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nå begynner de store å ta etter de små

Lord Hansen

over 17 år siden

Lord Hansen

Sr ut som de store ser til Norge og Profound hva gjelder siktesystemer!

http://www.clevelandgolf.com/index.php?&¤t=0&insidefile=...

Golfers are now able to see when their hands move out of position as well as detect when their eyes are not positioned properly over the ball.

- Misalignment = missed putts

- Visual misperceptions occur in putts due to eye position

- Swing path is adjusted to account for misalignment

- Inconsistent address position = misalignment

What?

over 17 år siden

What?

Ja, dette er vel kanskje det største problemet til Bernt. Hvis siktesystemet og teknologien hans slår til, så vil de store aktørene komme med noe tilsvarende (som går utenfor patenten hans) og dundre avgårde med sine markedsføringskroner.

Putteren til Cleveland har jo noen mistenkelig like trekk...

anonym

over 17 år siden

anonym

Åjsannnn.

http://www.clevelandgolf.com/index.php?&&insidefile=club...

Leser at Cleveland skriver:
"Principals of optometry show that unless eyes can be positioned directly above the ball's center and on the intended target line, visual misperceptions will occur."

Og Profound skriver:

"True Aim is when both eyes are parallel and perpendicular above the ball's centre and the target line. Then they are on plane!
"True Aim" is the only way to aim and align a putt correctly - according to the scientific principles of Optometry."

Hallo i luken. snakk om å følge lederen her. De skriver jo akkurat det samme.

Gratulerer Bernt.

Buller

over 17 år siden

Buller

Ser ikke helt sammenhengen mellom denne Clevelandputteren og putteren til Profound. Profound har et hav større nøyaktighet. Regner med det kommer bedre etterligninger enn denne her.
På den andre siden så har jeg inntrykk av at salgstallene til Profound ikke er særlig imponerende

Bullshitt

over 17 år siden

Bullshitt

"Et hav av større nøyaktighet???". Om du gjør som Cleveland sier blir de akkurat like gode. Ser Cleveland sine har "insert". Ellers bygger jo systemene på samme prinsipper. Tipper det kommer flere også.

ulven

over 17 år siden

ulven

Ingenher på forumet som kjøper clevelandputteren likevel. Vi liker jo ikke kopikøller....

:-(

over 17 år siden

:-(

Systemet er smart, men problemet med profound er jo at den orange stripen ikke blir synlig før man er ca 10 cm "off center" til en av sidene. Det betyr at man kan flytte hodet ca 18!! cm. uten å se snurten av orange fargen. Dette har de selvfølgelig lagt merke til, og jeg kan ikke forstå at de gikk ut med ideen før dette problemet var løst. Cleveland har kanskje kopiert profound,men uansett vil deres putter gi en bedre tilbakemelding på om du står rett over ballen(sirklene er i midten og ikke trukket ut til sidene).
Dette er synd siden profound ikke har sjangs til å konkurere med de store produsentene. Hastverk er lastverk. Lurer på hvor lang tid det tar før de andre produsentene kommer med sine varianter...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Nå vet jeg ikke hva slags produksjonsfeil du hadde på putteren du prøvde, men det du sier der er tull!

hvis du er 13cm høy, så kan det hende du har rett, for da ser du innsiden av metallet rett ovenfra, men for oss andre oppleves ikke det du sier der overhode!

:-)

over 17 år siden

jeg har testet den flere ganger, og det er nok ingen produksjonsfeil. Men det er en svakhet med designet. Hvis det som dekker den orange linjen hadde vært mye tynnere, og plasser mye nærmere det orange ville vi oppdaget vinkelforandringene mye raskere. Det er ikke tull, men fysikk.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

selvsagt er det noe slingringsmonn, men ikke 18cm altså!

over 17 år siden

om det er 14-16 eller 18 cm spiller ingen rolle. Det er utvilsomt over 8 cm som utgjør over to balldiametere. Hvis det viser seg at feilen er større enn hulldiameteren sier det seg jo selv at systemet aldri vil fungere.

Hele poenget er at putteren "sier" at du står rett over ballen når du ikke gjør det. Dette er er jo hele konseptet med putteren, og det funker ikke. Det tok meg 30 sek. å se dette, så dette er noe de har visst om, men ant ikke hatt råd til å gjøre noe med.

På Cleveland sin putter tangerer sirklene høyden på siktelinjen, noe som gjør den mer nøyaktig.

profound har riktig nok meget høy MOI, men jeg er redd det ikke er nok alene.

Det blir spennende å se hva som skjer fremover, jeg håper profound klarer å etablere seg, men konkuransen har nok hardnet til nå.

over 17 år siden

I dag testet jeg putteren igjen, man kan flytte den over 10 cm i begge rettninger før det orannge kommer tilsyne, hvis du heller putteren litt mot tå eller hel ser du det orange med en gang, men dette påvirker ikke rettningen på slaget. Jeg trenger en putter som forteller meg når jeg står rett over ballen, ikke en putter som forteller meg at "nå er du 10 cm off eller mer" Jeg lurer på hva det er profound prøver på, lure meg?

Hvis cleveland har et system som fungerer er jeg ikke i tvil hvilken putter jeg ville ha valgt. Det profound har gjort er å slippe et produkt alt for tidlig, det virker ikke som om de har testet putteren grundig nok.

Jeg har mistet all tro på profound.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Du har feil nick :-), du skulle hatt :-(

Surpomp

over 17 år siden

bruker både :-) og :-(

i dag er jeg glad fordi jeg ikke lot meg lure.

Nye Gunnar Bull GT

over 17 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Til :-). Jeg har en ProFoundputter selv, har hatt den i hele år, og jeg er veldig fornøyd. Før jeg prøvde ProFound første gang, sto jeg med hodet for langt over ballen. Sånn sett ga den meg en lærdom. Nå står jeg stort sett alltid rett over, uten at jeg tenker så mye over det.

Jeg synes det beste med putteren er at den gir meg veldig god feedback, og at den føles trygg å putte med. Jeg synes jeg putter bedre med den enn min gamle Ping Anser, spesielt på de lange puttene.

Jeg skjønte ikke hva du snakket om med en gang. 10 cm slingringsmonn? Det gjaldt ikke min putter ihvertfall. Men så forsto jeg - du snakker om slingringsmonn venstre eller høyre.

Jeg tror ikke det er noe problem at øynene dine er litt bak ballen (eller til høyre, for en høyrehendt spiller. Problemet er hvis øynene dine er utenfor eller innenfor siktelinjen. Det er da du vil se de oransje linjene, og det er dette putteren hjelper for.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Helt enig med NGBGT.
Poenget (som både ProFounders og Clevelands illustrasjoner viser) er at siktesystemet skal hjelpe deg til å ha øynene i siktelinjen, ikke utenfor eller innenfor. Om du har øynene noe foran eller bak ballen, men fortsatt i siktelinjen, er neppe noe stort problem, slik jeg ser det.
Tror at du ikke har fostått prinsippet i det hele tatt, jeg, :-) eller :-(.
Du har nok lurt deg sjøl!

søring

over 17 år siden

søring

Jeg kjøpte putteren til Bernt til jul og så fort at det var endel slingringsmonn før det orange viste seg.Dette løste jeg med å male hele flaten orange. Det er ikke malt helt ut til kanten mot midten på de 2 orange stripene. Nå kommer tilbakemeldingen øyeblikkelig om du ikke er rett over siktelinjen. Nevnte dette for Bernt og han sa helt korrekt at da skimter du litt orange og det var derfor de ikke var malt helt inn. Nå er jeg fornøyd med putteren og ser med en gang om jeg er over siktelinjen -med å bevege frem og tilbake ser jeg orange på inn og utsiden mye raskere enn slik den var original.

over 17 år siden

ok, jeg regner med at du tuller, men jeg mener selvfølgelig utenfor eller innenfor siktelinjen.

Hvis du stiller deg opp og i følge putteren står rett over ballen kan du skyve putteren ca 10 cm fra deg før du ser det orange, det samme skjer hvis du trekker putteren mot deg. Du må passe på at putteren ligger flatt hele tiden så det beste er å få noen til å hjelpe deg. Hvis putteren ikke ligger plant vil du se det orange raskt, men dette har jo ingenting å si på siktet bare på hvordan ballen ruller.

Putteren kan selfølgelig ha meget gode egenskaper, og jeg tror det er dette som kommer til å avgjøre om det er liv laga for dette produktet, men funksjonen som hjelper deg til å stå rett over ballen fungerer overaskende dårlig, faktisk så dårlig at du kan tilegge deg feil ved å bruke den.

Jeg kan tenke meg at de som føler at dette systemet fungerer egentlig bare har justert lie vinkelen slik at den ligger plant på bakken.

Jeg ser at det på andre tråder diskuteres hvordan cleveland har kopiert tekst og illustrasjoner fra profound sine sider. Hvis du har lest golfblader de siste 20 årene vil du se utallige eksempler på viktigheten av å stå rett over ballen. Teorien har jo vært kjent siden "tidenes morgen" og illustasjonene har vært brukt 1000 ganger tidligere. Når det gjelder teksten er det grenser på hvor anderledes man kan beskrive dette kjente problemet. Profound har laget et produkt som skal kurere denne vanlige feilen, de har ikke oppdaget den.

Jeg er skeptisk fordi jeg er rimelig sikker på at profound har vært klar over denne svakheten, og den lar seg løse ganske enkelt, men det har de altå ikke gjort og heller ikke informert om. Selv om putteren har vært heftig diskutert på forskjellige golf forum.

Jeg skal teste putteren nok en gang for å gjøre meg opp en mening om putteren som putter og ikke som et fantastisk sikte system ,det er nemelig det jeg har hatt i tankene når jeg har prøvd den tidligere. Håper jeg blir positivt overasket, for jeg ønsker virkelig at profound skal etablere seg, men på ærlige forutsetninger.

Lord Hansen

over 17 år siden

Lord Hansen

Det du sier er reneste nonsense!
For når jeg prøver flytte putteren 10 cm vekk fra meg, så må jeg tippe skaftet og putteren for ikke å stå i en helt unormal posisjon med hendene, og dermed vises orange med en eneste gang jeg prøver flytte køllen ut av correct position.

For me vises orange med en eneste gang jeg kommer ut av min vanlige posisjon med head and hands. I guess we have the same product in our hands, as they only have one model?

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Jeg prøvde en Profound putter på Solastranden i vår, og ble også overrasket over det jeg opplevde som stor slingring i siktesystemet. Mener å huske at noen fortalte at det på de nye putterne var bredere svart metallkant og større feilmargin enn på de tidligere. Kanskje noen kan avkrefte/bekrefte dette?

Har likevel hørt mye positiv omtale når det gjelder putterens egenskaper, og at den er mer enn god nok som putter som i tillegg har sikte-hjelp. (Har forøvrig sett NGBGT traktere denne putteren og hvis han som han sier putta verre før, så lurer jeg på hvor mange putter han DA hadde i løpet av en runde.... ;)

PowerBilt

over 17 år siden

PowerBilt

Ser man kan forhåndsbestille en bestseller fra USA i PowerBilt sin Tour Players serie på golfplayer.no. Denne golf.no retter søkelyset på som kopi av ProFound putteren i en av sine siste artikler!

http://www.golfplayer.no/golfplayer/Product/AcProduct.aspx?PageId=2&AcpId=PUTTER-PB-SPT01

795,- for ProFounds patenterte siktesystem?
Hva lå ProFound putteren på for øyeblikket?!

Lord Hansen

over 17 år siden

Lord Hansen

Og hva tror du er MOI på denne kopien da, og heller ikke no varselfarge for feiloppstilling.

Jeg så denne putteren i en proshop i Thailand for noen uker siden, og den kan ikke sammenlignes. Det er farger overalt og ikke nøyaktig som Profound i det hele tatt.

Så løp og kjøp, om du tror den er like god haha

Golfer

over 17 år siden

Golfer

Etter den søte.... kommer den sure svie....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her