Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfhanske

Reidar

over 18 år siden

Reidar

Eg lurer på kor ofte folk skifter golfhansken. Eg er inne i min andre sesong som golfer, og har hatt 3 forskjellege hansker, er dette mykje eller lite? (spelar golf minst 4 gongar i veka).

What?

over 18 år siden

What?

Hvis du spiller golf 4 ganger i uken så syns jeg det høres lite ut. Personlig bruker jeg i alle fall flere enn 3 på halvannen(?) sesong, men hvis hansken din har et bra grep og holder formen er det jo ikke noen vits i å bytte :o)

Jeg bytter vel i alle fall et par ganger i året. Dvs. kanskje 3-4 hansker per sesong... Aner ikke hva snittforbruk er. Jeg pleier å bytte fordi skinnet strekker seg slik at hansken blir for stor, altså før det går hull på den.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg bruker 2-3 hansker pr. sesong.
er spent på å se hvor lenge Nomis hansken holder da. kanskje prisen ikke bare gir bedre grep i regn, men også bedre varighet...

hadde ikke gjort noe det nei :D

Ture

over 17 år siden

Ture

Hansker går det mye av. Et godt grep er viktig. Dårlig grep ødelegger rytme og kontroll på alle slag. Har kjøpt et dusin hansker i året de siste tre årene.

HM

over 17 år siden

HM

Har spilt uten hansker nå i tre sesonger. Synes det er veldig behagelig og for meg gir det bedre grep enn med hanske. Har skiftet til cordgrep som også funker bra på klamme og varme sommerdager.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Hvorfor bruker vi ikke hansker på begge hendene? Man trenger jo optimalt grep i høyrelanken også.

mn

over 17 år siden

mn

du kan jo bruke det viss du vil

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Joda, men da vil de andre golferne se like rart på meg som det vanlige folk ser på golferne, og det vil jeg jo ikke. Jeg må jo følge strømmen, kan ikke skille meg ut...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

er ikke helt uvanlig å ha hanske å begge henda da, bare spør simen fulland ;)

selv bruker jeg det kun på venstre, og aldri på nærspill og putting. spiller også uten når det regner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her