Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour på Meland

Henrik Færevåg

over 18 år siden

Henrik Færevåg

I dag er det amatour på Meland og selv med laber startliste tror jeg det er en reell sjanse for at banerekorden kan ryke (71 -2). Grunnen til det er at banen har aldri hatt bedre fairways og områder rundt greenene. Selve greenene er fortsatt litt trege, det spørs hvor langt ned de klipper dem i dag.
Været er perfekt, rundt 23 grader, sol og vindstille. På grunn av den lange tørken (fem uker uten nevneverdig vann) er banen hard og gir rull som aldri før. Det betyr at for den langtslående spilles banen med wedger omtrent på innspillene, men det er vanskelig å stoppe på greenene og det er lett å rulle ut på utslagene hvis feil kølle er valgt.
Som vanlig på Meland: Den smarteste vinner - men det vil også være en kjempefordel med lokal kunnskap. Det er mulig å gå utrolig lavt denne helgen. Grip sjansen

Tippet vinnerscore: 148+2

Fryktet vinnerscore 160 +14

Svada

over 18 år siden

Svada

Banerekord på ama-tour!!!!????
hehehehe

Henrik Færevåg

over 18 år siden

Henrik Færevåg

Ja - svada, så rart det enn høres ut. Banen er i dag så mye lettere spilt enn en regnværsdag med vind (jeg anlåår det til omtrent ti slag for de dårligste , to, tre slag for de beste) at det kan skje med en virkelig flytrunde, selv på dette nivået.

Det er i hvert fall tre fire spillere i feltet som er i stand til å gå under par og banerekorden er bare to under.

Det høres sprøtt ut, men det er faktisk en realitet.
Dermed ikke sagt at jeg tror det kommer til å skje. Jeg tror det er en reell sjanse for at det kan skje, som jeg skrev over.
Jeg frykter det verste som vanlig :-)

Hmmm?

over 18 år siden

Hmmm?

Henrik Færevåg og sannsynlighetsberegning:
Hva er forskjellen på
- "å tro at det kan skje"
og
- "å tro at det er en reell sjanse for at det kan skje"
??
(I det siste alternativet har han ikke sagt at han tror det kommer til å skje; - men sier samtidig at det er en faktisk realitet.)

Angi gjerne sannsynligheten for at "det skal skje" i prosenter i de respektive alternativer.

henrik færevåg

over 18 år siden

henrik færevåg

semantikk er noe dritt :-)

Ellers kan jeg fortelle a5t sjansene nå er lik null fordi alle er i mål og Appland fra Stavanger (tror det var det han het) leder på 76 (+3)
Ørjan Larsen var på par etter fronten, men sprakk på back, Banerekordholder og tidligere norgesmester Bjørn Hage gikk 77.

Cuten gikk på 94

Svada

over 18 år siden

Svada

Banerekord på ama-tour!!!!????
hehehehe

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Du Hermod Fjørevik: Appfjell heter han, og er fra Solastranden GK.

Visst man likevel sitter med tilgang til Internett er det da en smal sak å sjekke navnet om man er usikker.

TB

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her