Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

I Bunkern

Dommer'n

over 18 år siden

Dommer'n

Ballen min har havna i en greenbunker. Det er imidlertid ingen kant rundt bunkeren, og sanden er så slett og fin at jeg bestemmer meg for å putte meg inn på greenen.
Når jeg tråkker i sanden synest jeg imidlertid at den er veldig løs, og tar frem en ball fra lommen som jeg triller bortover sanden men passer på å ikke berøre den planlagte spillelinja mi. Synest ikke jeg fikk nok feedback, så jeg tar fram enda en ball og gjør det samme. Finner ut fra dette at det er for risky å putte, så jeg bytter kølle og slår ballen ut med sand-wedgen.
Hvor mange straffeslag har jeg pådradd meg ????

Regelspesialisten

over 18 år siden

Regelspesialisten

Hvert fall en 30 - 40 straffeslag må du nok regne med for diverse regeloverskridelser og gjentagelser av disse!

I tillegg kan du nok vente deg en saftig bot fra NGF + 3mnd suspensjon fra all golf, dobbel medlemsavgift i 2008, og et kraftig oppjustert handicap.

mhm

over 18 år siden

mhm

må nok belage deg på en spillerpause jA

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Regel 13-4 sier at det er forbudt "teste forholdene i hinderet". Dvs prøvesving med bakkekontakt, stryke hender eller annet igjennom sand gress for å finne ut hvor tjukt eller løst det er ,vil gi deg straff.

2 straffe slag per forseelse.

Skulle derfor tro at det vil gi deg 2 straffeslag.
Er litt usikker på andre gangen blir regnet som samme forseelse eller om du får to slag til for å gjenta fadesen.

Det er det kanskje andre som vet?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her