Fjosok
Jeg skjønner nå at jeg har flaks som har vært på Miklagard fra tidenes morgen og likevel ikke hatt så mange negative opplevelser i løpet av 7 år som en gjennomsnitts gjestespiller har i løpet av en vanlig dag. Klart noen hendelser har jeg også hatt med enkelte kasus, men kanskje andre har opplevd meg som dårlig selskap også.
Jeg har for eksempel selv kommet i skade for å slå ballen min for nært de foran (ikke med vilje). Mange ganger har jeg nok gått mye fortere og vært mye mer utålmodig enn hva enkelte somlepettere har likt. Jeg har blitt sint, en og annen kølle har fått seg en luftetur samtidig som jeg har referert til en viss behornet fyr fra et varmt sted. Ofte er det nok vanskelig å se at sin egen oppførsel og prioritet kan oppfattes som dårlig oppførsel av andre.
8-talls burnout har jeg aldri utført, bilen er nok ikke kapabel til mer enn ett lite komma, og Bonnie Tyler har jeg ikke i CD-hylla. Fargerike klær finnes i min garderobe, og hvis noen lar seg provosere av det så får det stå for egen regning. Jeg blir også provosert av folk som ikke klarer å følge en enkel kleskode, mest fordi det sier noe om deres forhold til regler.
Det virker som om mange er forutinntatt om hvordan det er å komme til Miklagard, man er kanskje sensitiv på omgivelsene og leter etter noe å reagere på. Jeg husker jeg var usikker selv når jeg gjestet banen for første gang. Nå er det mitt andre hjem, og det skal mye til for at gleden av å spille der skal ødelegges av andre. Samtidig som jeg også vet hvem jeg helst ikke gidder å spille i ball med og dermed kan styre unna.
Det er sikkert noe belegg for de stereotyper som dannes for de ulike banene. Noen klubber har et mer harry miljø, andre gammelt klientell, overvekt av hackere, fulle snobber etc. Hvis noen lar være å besøke Miklagard pga fordommer så er det trist for dem, fordi de går glipp av en stor golf-opplevelse på meget gode forhold. Dette i en tid da andre baner sliter med å holde åpent pga regn og dårlig drenering.