Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Påmeldingsfrister

Påmeldt

over 18 år siden

Påmeldt

Hvorfor må Ola Dunk-golfklubber ha så lange påmeldingsfrister til f'eks ama-tour.
En uke pluss.
Mens svenskene klarer seg med 2 dager for tilsvarende turneringer.
Vi har sett i år at 10-20 stykker har trukket seg etter at påmeldingsfristen har løpt ut, og noen har også etteranmeldt seg og attpåtil kommet øverst på ventelista.
Er ikke alle som kan være sikre på at de kan delta mer enn en uke frem i tid. Hva er så vanskelig med to dager frister ???
Har ikke tro på hverken truslene fra Miklagard om dobbelt startkontingent (hahaha hvilken dust vil betale dobbelt pris for ingenting) eller kravet fra Tyrifjorden om forhåndsbetaling (hahahahaha - ifølge golfbox 3 påmeldte 4 dager før fristen går ut)

Må da gå an for klubbene å være litt mer fleksible.

Myggen

over 18 år siden

Myggen

Det er flere enn 3 påmeldte på Tyrifjorden. De bruker imidlertid et tåpelig system generert av DnB NOR tror jeg fordi de skal ha forhåndsbetaling. Kronglete system i forhold til golfbox som (nesten) alle andre klubber bruker. Har ikke talt antall deltakere, men tipper det er 30-40.

Yngve, kan ikke du få Derek Crawford eller hvem som har ansvaret til å skifte påmeldingssystem til Golbox og akseptere normal betalingsprosedyre?

Enig i at fleksibilitet og kundebehandling kunne vært bedre ved påmelding, og det gjelder definitivt for Tyrifjorden.

HM

over 18 år siden

HM

Høres ikke fleksibelt ut med løsningen.
Men, hvorfor gjør Tyrifjord det?

Kanskje fordi det har vært mange programhelter som bare har meldt seg på, ikke stilt opp og ikke betalt.
Vet om en som når han ikke kommer med på startlista i Amatour bare stiller opp og sikrer seg start på reserve pga andre som ikke har stilt opp.

Tror mye peker tilbake på deltakerne.

Og Påmeldt. Hvis man ikke er sikker på om man kan delta 1 uke før så er det vedkommendes problem. La andre få plassen og la vær å melde deg på inntil du klarer å bestemme deg for å være med eller ikke.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Ja, jeg er nok mest enig med HM her.
hvorfor Tyrifjord gjør det?

spørsmålet er hvor lang tid det vil ta før resten av klubbene følger etter.
hvorfor i alle dager skal hele tiden klubbene tar smellen og ekstrajobben og babysitterjobben for å hauke inn de påmeldte som ikke gidder å ta ansvar?

Fleksibilitet er fint, men golfere er vel noe over gjennomsnittlig bortskjemte som støtt og stadig kommer til ferdig dekket bord, og når det plutselig stilles noen enkle krav, så er det nærmest panikk og beskyldninger om dårlige løsninger og lite fleksibilitet.

hvis folk begynner å tenke litt på andre enn seg selv, så tror jeg det er enklere å forstå hvorfor det vris mer mot både forhåndsbetaling og lengre påmeldingsfrister.

svaret er jo enkelt. det handler om økonomi.
de svenske klubbene som dere snakker om har ikke så presset økonomi som de norske, og kan da være rundere.
kanskje svenskene er flinkere til å møte opp også?

hvis du skal spille Amatour, hva er da galt med forhåndsbetaling? jeg ser det motsatt. dersom du har forhåndsbetalt, så slipper du å tenke mer på det. du kan bare gå inn i proshoppen og registrere deg, så får du scorekortet ditt og er klar. hva er problemet?

Myggen

over 18 år siden

Myggen

Ifølge hjemmesidene til Tyrifjorden har de nå besluttet å avlyse Ama-touren neste helg. Da får de ihvertfall oppleve baksiden av påmeldingssystemet sitt med tilbakebetaling av startkontingenten til de påmeldte.

Det er ikke noe galt med forhåndsbetaling, men finn da et bedre system.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

det er mulig, jeg kjenner ikke systemet...

men det er særdeles trist med avlysingen av Amatour.

banen er for det første utsatt for nesten 400 mm regn på en måned, noe som tilsvarer hele gjennomsnittet for et helt år, og i tillegg er det fare for at fjorden stiger ytterligere 2 meter på en snau uke, og da vil flere av fairwayene stå under vann....

Påmeldt

over 18 år siden

Påmeldt

Der dreit Tyrifjorden på draget gitt... Forundrer meg ikke.
En golfbane er en servicebedrift.
Spiller man ikke på lag med kundene sine går det i dass.
Klubbene og banene må gjerne gjemme seg bak økonomispøkelset så mye de vil, men gjør man det "ubehagelig" for kundene sine blir kundene borte, og dat hjelper det ikke å være gammel sur grinebiter og sitte å ri kjepphester.
For dem som ønsker å spille scratchturnering neste helg kan jeg anbefale Dormy-Tour på Karlskoga. Møt opp å se hvordan svenskene gjennomfører slike turneringer. Det er mange Golf-Ekspert-Pottit-Ola'er som trenger å lære litt om turneringsgjennomføring på dette inivået. Ikke minst fra Tyrifjorden og Miklagard.

Påmeldt

over 18 år siden

Påmeldt

Apropos forhåndsbetaling så er dette helt vanlig i alle idretter. Man sender påmelding sammen med påmeldingsavgift. For ama-tour skulle det bli noe slikt som 150kr (dyrest av samtlige idretter jeg kjenner til....), men å ta DOBBELT betalt for ubenyttet greenfee slik som Miklagard truer med er helt hinsides.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

utrolig hvor lite som skal til for å hisse opp noen bare fordi de mangler litt forståelse gitt.

det handler vel ikke om å gjemme seg bak økonomispøkelse i det hele tatt.
det handler om å være i forkant.

Tyrifjord har vel ikke driti på draget, selv jeg jeg har hørt nå at betalingssystemet suger.
trodde du det ble avlyst på grunn av forhåndsbetalingen? arti...

jeg skal, som interessert, spørre Derek om hans opplevelse av dette, så får vi se hva som skjer videre.

den anonyme "påmeldt" sier:
"Spiller man ikke på lag med kundene sine går det i dass"

mine spørsmål til deg er:
hvor mye kan du om drifting av en golfklubb?
hvor mye vet du om hvordan klubber driftes i Norge kontra utlandet?
hvorfor spiller man ikke på lag med kundene om man ber om forhåndsbetaling?

jeg er nesten sjokkert over hvor sneversynte noen av dere er som bare kaster edder og galle hver gang det er noen som prøver seg med en forandring for å forsøke å gjøre systemene bedre.

Morsomt forøvrig at en amatør-golf-ekspert-pottit-Ola kommer med beskyldning om manglende kompetanse på turneringsgjennomføring til nettopp Miklagard og Tyrifjord da.... siden det er kanskje alt annet enn pottit-ola'r som arrangerer på disse to klubbene....(flere også selvsagt, men det var disse som ble nevnt)

Nei, skal du i det hele tatt bli hørt om dine synspunkter, så må du for det første være voksen nok til å stå frem med navn, og for det andre så må du også være voksen nok til å ta ansvar ved å henvende deg til de rette personene i arrangementet, ikke bare sutre ut som en unge på forumet om hvor grusomt alt er.

Vel, jeg skal slutte nå, for de som føler seg truffet kommer vel med nok en anonym tilbakemelding om at jeg bare forsvarer klubben min og blablablabla, men faktumet er at det er dere selv som bremser kundevennlighet og evt. fleksibilitet ved å ikke ta ansvar selv, og bare kjefte og smelle i alle andre retninger enn der det trengs.
skjerp dere... (de som føler seg truffet altså.....)

Thor

over 18 år siden

Thor

Jeg ser at vi, i følge "påmeldt", på Miklagard trenger opplæring i turneringsgjennomføring. Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger for å kunne stadig forbedre oss. Men jeg har litt vanskelig å forstå at dette har en sammenheng med hva du egentlig er irritert over, nemlig dobbel startavgift ved NoShow.

Jeg skal på ingen måte påstå at vi er uhyre proffesjonelle på å arrangere turneringer, men en viss erfaring har vi nok..

Når noen melder seg på en turnering og unnlater både å møte opp, og ikke minst si fra om at man ikke kommer, bør man straffes for dette. Her jobber både ansatte og frivillige for å arrangere en turnering på best mulig måte, mens noen påmeldte ikke en gang gidder å si fra at de ikke kommer. Tar man en telefon, og gir en forklaring, så holder det.
Husk også at mange spillere står på venteliste, og ville med glede ha tatt plassen din.
Praksisen med dobbel startkontingent ved NoShow vil bestå, og etter min mening bør man i tillegg få turneringsnekt de neste 2 AmaTour.

Thor
Miklagard Golf

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her