Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tips om spill i regnvær??

Janec

over 18 år siden

Janec

Det fortsetter å bøtte ned med regn her på Østlandet.
Lurer på om noen har tips om å spille i regn.
Tenker ikke på putting, men alle de andre slagene.
Takknemlig for alle innspill og tips.
regntung hilsen...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Bruk paraply!

Først og fremst bør grep og hanske være tørre.
Ballen går kanskje litt kortere og selvsagt mindre rull.

Behold humøret!! Om ikke blir det null skøy....

Stian

over 18 år siden

Stian

Ikke minst, sørg for å ha en regnhanske

Guggen

over 18 år siden

Guggen

Ikke no problem å spille i regn, har gått Nes i dag, og spilte mitt livs runde, dro hjem med 44 poeng i bagen. Sørg for regntøy som holder deg tørr, og som puster. Legg på en kølle i forhold til det du ville spilt under tørre og fine forhold.

Ture

over 18 år siden

Ture

Bruk tralle i regnvær. Lettere å holde seg tør. Gjerne et regntrekk over bagen. Et tørt håndkle for å sikre tørre grep. Litt vanskeligere i sterk vind og regn. Paraplyen har en tendens til å leve av seg selv. Husk å slå den sammen før slagene så går det som regel greit.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Kjøp Nomis hanske.
er laget i kenguruskinn, og den er pokker meg helt sensasjonellt bra.

jo våtere den blir, jo bedre blir grepet.

noe redusert blir det når selve grepet blir vått, men du verden så fantastisk bra.

NB! De bruker visstnok samme skinnet i keeperhansker.

Megaslice

over 18 år siden

Megaslice

Ta med et par håndklær som du henger opp inne i paraplyen.

eventuelt....

over 18 år siden

eventuelt....

hold deg hjemme

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Har veldig god erfaring med Callaway 'SILICONE All Weather Glove' under våte forhold, ja ellers også for den saks skyld.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Hold utstyret tørt! Ta av hansken og heng den opp under paraplyen mellom slagene. Gjør som "Megaslice" nevner, heng et håndkle der også. Bruk tralle (blir ekstra våt av bæreselene). Sett paraplyen i en holder (festet til tralla) eller finn et sted på baggen å feste p.plyen når du slår, slik at du slipper å slå den opp og ned for hver gang (ellers så har håndkleet lett for å bli vått. Ha en ekstra klut (jeg har rappa en av vaskeklutene til kona) i lomma for rask tørk av ball og putter når du er på greenen. Ekstra hanske i plastpose i baggen.

Til slutt er det viktig å huske på å drikke/spise. Lett å glemme dette når det regner.

PS3

over 18 år siden

PS3

Eller spill TGW2007 Online på PS3.
Stagger nesten abstinensene for oss som foretrekker å dusje inne.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

som sagt, Nomis hansken gjør at du ikke trenger noen reserve heller.

spilte lørdag for 2 uker siden i ØSEVÆR og hansken hadde supert grep gjennom hele runden.

denne hansken skal man heller ikke ta av seg for å putte når det regner.
må prøves.... :)

LP

over 18 år siden

LP

Grepene blir glatte på grunn av møkk, sørg derfor for at grepene er rene, da vil det ikke være noe problem med glatte grep ved regn. Selv bruker jeg ikke hanske i det hele tatt og er veldig fornøyd med det...

Janec

over 18 år siden

Janec

Takk for alle tips.
Fikk kjøpt Nomis hansken og grepet satt som et skudd.
Det reddet en 4.plass, til tross for at det eneste som var tørt til slutt var grepene..

jonag

over 18 år siden

jonag

Spilte med for dårlig utstyr igår og jeg fikk glatte grep. Det er ikke morsomt. Køllerotasjonen glipper og man må holde hardere. Da blir det lett casting og slice. Skal også prøve nomis tror jeg. Det er jo bare grepene som er utfordringen i regn egentlig. ellers er det bare å kle på seg og bruke paraply og være tålmodig og se det positive i det...

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Regner med at her som ellers handler golf om psyke... har man troen på det en gjør så fungerer det meste...kommer tvilen eller usikkerheten krypende inn i tanker/følelser...så blir variablene stor ;)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

det er selvsagt riktig birdman, men er grepene våte og hansken glatt, da er det ikke lengre bare psyken som kødder med oss.

Nomis hansken gjør at du slipper å bekymre deg over å miste golfkøllen i baksvingen, og du kan konse om å slå slaget på vanlig måte...

DET er en deilig følelse.... :D

ehe

over 18 år siden

ehe

hvor kan man kjøpe nomi hansken?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

proshopper her og der.
vi har den på Tyrifjord vet jeg....

koster litt mer enn de andre, men er verdt hver krone.

11

over 18 år siden

11

og eiker gk

ehe

over 18 år siden

ehe

kan den kjøpes på noen internettsteder?

Birdieboy

over 18 år siden

Birdieboy

Jeg har også Nomis hanske og den er vannvittig bra i regn, MEN det er ikke kun en regnværshanske - den er like god i solen (når vi enn får se den igjen...).

Til ehe: Hvorfor i all verden vil du kjøpe den på nettet? Skal du forsøke å spare kr. 25,- slik at ikke din lokale pro skal ha råd til en vaffel? Jeg tror vi kunder må stikke fingeren i jorda og forstå at dersom noen skal gidde å drive butikk så må vi handle der! Jeg er så lei av at man utnytter proen for både kompetanse og testing og så kjøper man utstyret på nettet og sparer en 200-lapp el.

Konklusjon: Støtt proen - kjøp Nomis og annet utstyr der!

Sunshine

over 18 år siden

Sunshine

Solen er her nå!

Noen baner som er tørre nok?

ehe

over 18 år siden

ehe

sant men probleme er at den ikke finnes i vår proshop

Janec

over 18 år siden

Janec

Du får kjøpt dem i proshop på Grine. De sender sikkert.
Enig med " Birdieboy". Det får da vere grenser hvor lite man skal spare, uten å støtte våre proer.
Prøv Grine: www.grinigolf.no
Lykke til, tror også de fungerer godt i litt tørt vær, i morgen skal det regne igjen.

Skrens Petrus

over 18 år siden

Skrens Petrus

Bjåvann selger også Nomis hansker!

ehe

over 18 år siden

ehe

jamen bor ikke på østlandet

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Prøv vanlige oppvaskhansker...dersom du ikke har "jålefaktor".... hehe Jo mer det regner ...jo bedre blir grepet...

Janec

over 18 år siden

Janec

ehe.
Du har vel post som alle oss andre. Eller vil du spare den også?
Gjerrigknark.....;-)

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Haga har Nomis.

ehe

over 18 år siden

ehe

ja kan godt spare den også

tertit

over 17 år siden

tertit

G-sport på Alna i Oslo har Nomis

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

Nomis er konge, beste regnhanske ever

fj

over 17 år siden

fj

footjoy raingrip extreme er den beste regnhansken og footjoy har også de beste skoene

Costa Blanca

over 17 år siden

Costa Blanca

Flytt til Costa Blanca. Spania. 360 soldager i året... hehe

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her