Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Profounder?

nyskjerrig!!

over 18 år siden

nyskjerrig!!

Er det noen som har prøvd profounder putteren?

svampesoppen

over 18 år siden

svampesoppen

Har prøvd den, synes forsåvidt den er balansert og god å pendle men litt i letteste laget for meg! God feel ved impact var det også!

Lord Hansen

over 18 år siden

Lord Hansen

Letteste laget hmm den er jo 375 gram står det på nettsiden deres.

Kanskje heavyputter er tung nok for deg haha

nyskjerrig!!

over 18 år siden

nyskjerrig!!

takk for svar liker ikke for lette putter, men hørte noe om at den skulle være utrolig lett å sikte med og den er jo fått en pris i usa

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Finnes mange innlegg om Bernts putter på dette forumet. Også noen som omhandler erfaringer, - f.eks. denne:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=67784#67789

veggiss

over 18 år siden

veggiss

kjempeputter :)

AGGGHHHHh

over 18 år siden

AGGGHHHHh

Nå må det holde. Jeg spyyyyrrrr av all denne reklamen. Det er nok nå.
Ikke all reklame er god reklame. MØKKAPUTTER.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

reklame? jeg ser ikke noe reklame, kun feedback fra brukerne, og de er faktisk fornøyde :)

nyskjerrig!!

over 18 år siden

nyskjerrig!!

har foresten en brukbar pingputter men vurderer å bytte den ut mot en profounder

Reklame?

over 18 år siden

Reklame?

Nå diskuterer vi jo masse merker her da. Noen liker Taylor Made, og noen liker Titleist. Skal vi ikke få lov å snakke om norske merker?

Ring putte-politiet da.

Lord Hansen

over 18 år siden

Lord Hansen

Det er jo flere tråder om annet utstyr. Hvorfor blir det plutselig reklame bare fordi det skrytes uhemmet av putteren til Profound?
Jeg skjønner ikke argumentasjonen.
Er blant annet en egen tråd om Nike sin sumodriver, er det reklame da...

Om man skal stryke alt som nevner produkter blir det ikke så særlig mye igjen av dette forumet.
Hensikten er jo å dele erfaringer, og som kjent er golfere meget opptatt av utstyret sitt, - med rette, for det har svært mye å si for spillet!

Hilsen Lorden

nyskjerrig!!

over 18 år siden

nyskjerrig!!

helt riktig lord hadde nok vert få innlegg viss alt blei tolket som reklame

Pettern

over 18 år siden

Pettern

Men jeg er enig i at det har vert en del innlegg om denne puttern. Ikke gøy å lese det samme om og om igjen. Noen ganger kommer man langt med en søkefunksjon.

Jim

over 18 år siden

Jim

Har en av disse putterene og jeg er litt av og på når det gjelder å ha den i bagen. Den er helt grei, men hverken værre eller bedre enn andre gode puttere som jeg har flere av. Ingen tvil om at den gjør jobben sin.
Men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det går med salget i den store verden. Har ennå ikke sett den på noen av de store golfutsalgsstedene på internett, og det overrasker meg at det tar så lang tid å få den ut. Vanligvis pøser produsenten på med salg så snart produktet er vist frem. Gamle nyheter selger aldri bra, og blir ofte kopiert og forbedret ganske raskt. Synd Bernt ikke har fått igang produksjonen tidligere.

Bfan

over 18 år siden

Bfan

Jim.
-og 2-ball-putteren selger ennå bra, 6-7 år etter debuten hmm

Har noen ----

over 18 år siden

Har noen ----

---- noengang hørt om Jantelov her inne. Nike er det kun Amerikanere som tjener penger på - putteren er det en mye omdiskutert normann som liksom skal tjene penger på - vi kan jo ikke ha reklame på forumet for denslagsen vel !!!!!!! ??

Golfer

over 18 år siden

Golfer

Det er solgt ca. 500 stk. i Norge hittil i år. Det sier vel sitt. Her er en artikkel sakset fra Golferen.no i denne uke. Så får vi la jantelov være jantelov...
Amerikansk heder til norsk putter

PROFOUND DARK ACE: Har fått pris i USA.

På hjemmesiden til USA Today kunne vi forleden lese at norske Profound fikk prisen for putteren det stilles størst forventninger til i 2007.

--------------------------------------------------------------------------------
Av: Jan E. Espelid
Publisert: tir 26.jun 07 kl.12:22

--------------------------------------------------------------------------------
Les også

Anticipation Award: Dark ACE Putter

Profound Putters hjemmeside

Tromsøværingen Bernt Stellander kom første gang fram i lyset som deltaker i den første utgaven av Skaperen på TV2 i fjor.

Med sitt patenterte siktesystem, kom Pilot-putteren (som den het da) helt fram til de avsluttende rundene av det populære TV-programmet.

Salget i Norge startet denne sesongen, og har vært over all forventning med rundt 500 solgte puttere.

- Jeg kan love deg vi ikke kan være langt unna å være markedsleder i Norge, sier Stellander til Golferen.no, og legger til at distributøren Chrisco i tillegg har en hel del puttere i restordre.

I USA har deltakelser på de to siste utgavene av verdens største golfmesse i Orlando gitt mye presseomtale, og Profound har kommet høyt i flere tester.

Tildelingen av PutterZone.com sin forventningspris (Anticipation Award) er nok den foreløpige prikken over i-en for det lille norske selskapet.

PutterZone.com delte ut totalt fem priser for 2007: Next Level Award, Comeback Award, Heritage Award, Staying Power Award og altså Anticipation Award.

I omtalen skriver PutterZone at de med forventning ser fram til at putteren kommer i salg i USA, som de mener kan skje allerede i sommer.

Profound Dark ACE omtales som futuristisk i utseende og konsept, og utseende beskrives som ondt elegant.

Når det gjelder det funksjonelle, er det særlig siktesystemet og tilgivenheten PutterZone biter seg merke i.

PutterZone avslutter med at ”om du ikke er nysgjerrig på denne europeiske importen, bør du få sjekket pulsen din.”

AAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGh

over 18 år siden

AAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGGGGh

SPyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Lord Hansen

over 18 år siden

Lord Hansen

Misunnelsen i dette landet når ingen grenser.

Tror jeg må brekke meg litt jeg og.........av slike mennesker som ikke heier på de som lykkes.

Håper vi ser begynnelsen til nye PING i Profound.

over 18 år siden

er vel denne puttern den mest hypa kølla det siste året.
Det er ikke nødvendigvis jantete om noen er litt skeptiske til produktet.
Det er etterhvert en god del som har prøvd den, og det er tydeligvis ikke alle som er like begeistret for den.
Fair enough.

ehe

over 18 år siden

ehe

putter er tross alt den mest inviduelle køllen

anonym

over 18 år siden

anonym

putter er tross alt den viktigste kølla, og den putteren som kan hjelpe med oppstilling må jo være bra.....

ehe

over 18 år siden

ehe

for alle som har en korrekt oppstillling

Fujikura stiff

over 18 år siden

Fujikura stiff

De som hjelper med oppstilling gjør at man får hjelp til å stille seg i rimelig samme stance oftere.

ehe

over 18 år siden

ehe

stemmar det

ehe

over 18 år siden

ehe

Tror uansett profounder vil greie seg betre enn devilray

Det

over 18 år siden

Det

hadde vært morro om profound-putteren ville slått an, men er redd den kun blir en av mange nyheter som drukner i det enorme tilbudet av nye puttere.
Det holder ikke nødvendigvis å ha et godt produkt for å hevde seg blandt de store.
Er heller ikke så sikker på at siktesystemet vil slå an blandt bedre spillere.

What?

over 18 år siden

What?

Spørsmålet om siktesystemet vil slå an blant de bedre spillerne er veldig relevant. Hvis "ingen" av de gode spillerne velger å gå for en Profound putter så blir det mye vanskeligere å få solgt store mengder. Det gir jo en veldig markedsføringseffekt å kunne si at f.eks. flere PGA-spillere bruker den.

Men det hadde vært moro om den slo til. Håper det, og håper jeg snart får prøvd den selv en eller annen plass...

N'bubu 3000

over 18 år siden

N'bubu 3000

hadde vært interessant å se om putteren kan slå an for de som ikke vil ha siktesystemet også.
f.eks. ved å unngå å fargelegge området med siktepunktene og la de være sorte som resten av putteren.

ehe

over 18 år siden

ehe

jepp men tror det skal litt til før en pga spiller kommer til å bruke den

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Jeg ønsker Profound all mulig lykke til. Har to innsigelser fra min test. Synes den blir for lett og at lengste skaft ble for kort. Mest en følelse trolig er den like lang som alle andre puttere jeg har.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hvis profound putteren er for lett, da disse jeg testen din... hehehehe...

kan jo ikke sammenlikne med Stealth, Heavy og devilray da!

...for lett?

over 18 år siden

...for lett?

Han mener vel at den er for lett å putte med, dvs. man setter de fleste puttene og da blir det jo ikke noe moro lengre ... for de andre i ballen...!
;-)

jaja

over 18 år siden

jaja

nei ikke når jeg drar fram odyseien da er de ikke morrofor de andre i flighten

anonym

over 18 år siden

anonym

igjen på USA Today 9. juli: Ser ut som dette kan bli noe av allikevel. Tror jeg må begrave min skepsis.

http://www.putterzone.com/2007/07/is-your-putter-in-moment.html :

IS YOUR PUTTER IN THE MOMENT ?

The latest marketing buzzword in putters is MOI, which is short for Moment of Inertia. References to MOI are popping up like weeds in putter advertisements, brochures, articles and web sites. MOI is sort of like media coverage of Paris Hilton—hard to avoid, even if you try.

Many of the hottest putters of 2007 wield the MOI magic, including Odyssey’s Marxman putter, Never Compromise’s Exchange Series putters, MacGregor’s Response DCT Face-Off putter and SeeMore's mSeries putters, to name just a few.

As with most buzzwords found in marketing literature, the term MOI is rarely accompanied by sufficient explanation. You’re just supposed to know it or accept it—which is why PutterZone.com is inspired to explore MOI and its role in putting, with the intent of helping you make a more informed purchasing decision.

What Is MOI—and Why Does It Matter to You?
Moment of Inertia is essentially a measurement of a putter head’s weight properties. Why does it matter to you? Because it can help you sink putts. A putter with high MOI boasts more forgiveness for enhanced consistency and accuracy on the putting green.

More specifically, a putter with high MOI is resistant to twisting and turning upon impact. Consequently, if you errantly strike the ball away from the center of the putter face—say, toward the toe—a putter with high MOI will better resist twisting off target. The result is a straighter putt and, quite possibly, lower scores.

Think of MOI this way, borrowing from an analogy by Frank Thomas of Frankly Golf: If you place two 25-pound weights in the center of a barbell, you can still twist and rotate the barbell relatively easily. But when you move the weights to opposite ends of the barbell, it becomes considerably more difficult to twist and rotate. In other words, it’s not merely the total weight that creates resistance, but rather where that weight is distributed.

How Is MOI Achieved?
So how does one achieve high MOI in a putter? For the answer to that question, PutterZone.com turned to Bernt Stellander, founder of Profound Putters. Stellander’s European-made Dark ACE putter (pictured here), which will be released in the United States soon, is recognized for having extraordinarily high MOI as well as a sleek, artful design.

“Increasing MOI is done by moving as much weight as you can as far away from the center of gravity as you possible can without compromising basic engineering properties of the ornamental club head,” Stellander says.

In other words, it’s a bit of a cat-and-mouse game from a design perspective. Merely moving weight away from the center of gravity is one thing. Doing it in a manner that results in a visually and physically sound putter is another. An effective putter isn’t just a chunk of metal. It’s a finely tuned instrument designed to accomplish a specific task.

For example, if you push the pursuit of high MOI too far on certain designs, you will end up with unwanted vibrations upon contact. “There are more aspects to weight positioning and perimeter weighting than one might think,” Stellander says.

High MOI or Bust?
Does all of this mean that you should simply purchase the putter with the highest demonstrable MOI? No. A great putter is the sum of many parts. In addition to forgiveness, these parts include alignment attributes, auditory feedback, aesthetic properties and overall feel. Putters with elevated MOI can look bulky or unconventional, which can be a turnoff to those who prefer a more traditional look. Also, if you’re really prone to miss-hits, you’d be better served working to improve your stroke rather than expecting your putter’s MOI to save the day.

Nevertheless, high MOI should be considered an asset and a selling point when purchasing a putter. You might not buy a car solely for its safety features, but those features certainly don’t hurt, and they very well might help—and the same goes for MOI in your putter.

Posted by PutterZone.com at 1:01 AM

jaja

over 18 år siden

jaja

begrav i vei

Olga fra Toten

over 18 år siden

Olga fra Toten

Har du ikke hørt om å klippe inn en direkte link? Er ikke dette litt old news også? Hvorfor skal vi vite at Mr Anonym ikke er skeptisk? Hva med å registrere seg et nick slik at dette ikke virker som dustete forum-reklame?

Anonym Feiging

over 18 år siden

Anonym Feiging

Æ tsju nå at han Bærnth er han Mr Anonym

jaja

over 18 år siden

jaja

æ tru du få tru om att

observatør

over 18 år siden

observatør

Dette må jo være gammelt nytt for de fleste her inne! Det er jo fra nettutgaven til USA Today den 9 juli 2007. Ja ja, her inne følger vi godt med, men derimot hadde det vært en dårlig nyhet, ja da hadde vi satt større pris på den, ikke sant alle janter....

jaja

over 18 år siden

jaja

e it all som føl me på all golfnyhætær

anonym

over 18 år siden

anonym

Olga.
Ser du ikke direktelinken eller?
Prøv neste gang å lese med lupen din.
Old news er vel å ta i litt, siden denne scansiden har vært nede og dette var på USA Today nettutgaven 10. juli !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her