Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skrive seg opp eller ned med nye regler.

HM

over 18 år siden

HM

Kunne ha vært artig å høre om hvor mange som stempler og hvor ofte på selskapsrunder etter at de nye reglene for opp og nedskrivning kom.
Jeg har stemplet 19 ganger siden 17 mai. 1 nedskrivning, 5 i buffersone og resten opp pga lavere enn buffersonen. Har hatt én knallrunde uten at jeg hadde sagt fra på forhånd og dermed droppet jeg selvfølgelig nedskrivning.
Med fjorårets regler ville jeg nok hatt 1,7 lavere i hcp enn nå.
Hva gør dere andre?

Vi andre

over 18 år siden

Vi andre

Jeg justerer bare i turneringer, gidder ikke alt styret rundt stempling og registrering

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Pr dato kun justering i turneringer, minst 1 turnering pr uke.
3 turneringer opp, 1 ned, resten stabil.

Fasiten

over 18 år siden

Fasiten

Man trenger IKKE stempel, kun å notere ned runden på forhånd. Det kommer litt utydelig frem av hcp-kortet. Står registreres / stemples. Altså betyr det at man ikke må stemple kortet, kunne registrere det.

Duro

over 18 år siden

Duro

Spiller stort sett bare hcp tellende runder. I perioder hvor jeg spiller bra dropper hcp'et og i perioder hvor ting går tyngre kan jeg få en rekke oppskrivinger. Summa summarum håper jeg jeg ender opp med et mer korrekt hcp etterhvert.

Hcp systemet er slik at over halvparten av rundene skal være utenfor buffersone. De som leverer mange runder med nedskrivinger og få runder med oppskrivinger kan få problemer med hcp kommiteen i klubben.

Hcp kommiteen bryr seg neppe mye mye om høy og mellom hcp'ere, men jeg regner med at de titter litt nærmere på rundene til singelhcp'ere som fortsatt kan skrive seg ned på selskapsrunder.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

pr. definisjon er det etter de nye reglene juks å kun skrive seg ned på turneringsrunder.

jeg blir småsprø av disse nye reglene, og ønsker meg et mer slopefritt system med fastlåste reguleringsregler....

da slipper man alt preiket om sandbaggere og jålehandicappere.

WHY NGF???? WHY???

:)

Plastic

over 18 år siden

Plastic

Kan man ikke unnlate å registrere seg før runden og heller legge inn runden etterpå? Hørt om flere som gjøre dette etter å ha spilt bedre en hcp. På denne måten kan jeg ikke se at systemet har blitt noe bedre en tidligere. Eneste forskjellen er at man ikke trenger signatur på kortet lenger, bare medlemsnummeret til en man gikk runden sammen med.

Jeg har ikke registrert en eneste runde på kortet i år, men hvis det er slik som jeg beskriver over, vil det jo være enda lettere å jukse med sitt hcp nå en før!

HM

over 18 år siden

HM

Yngve

Er det juks etter reglene?
Jeg trodde at man kan la være å justere seg hvis man vil, men hvis man vil justere så må det annonseres på forhånd. Også må man ha 4 registrerte runder for å ha et gyldig handicap.
Men, kan hende jeg tar feil.
Synes personlig det er tull med det nye systemet. Skjønner ikke hva NGF er ute etter. Særlig siden det går an å skrive seg ned på 9-hulls for de over 11,2. Virker som de vil ha lavere snitt og flere fra 30 ned på lavere, men gjøre det tøffere for de under 10.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Nei, du har rett HM. det er ikke definert som juks. er bare jeg som er i koma for tiden.
må være andre gangen på under ett år at jeg tar feil, så jeg lover å skjerpe meg... hihihihi.....

???

over 18 år siden

???

Er det ikke slik at Ngf følger resten av Europa i hcp-endringene.
Mener jeg har hørt at de har hatt det slik i Sverige i noen (2?) år.

Enig med andre - liker det ikke, men det var ikke ok det vi hadde før heller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her