Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard versus Haga

Undrende

over 18 år siden

Undrende

Hei.
Er det noen som har spilt disse to banene nylig, og som kan si noe om hvilken bane som er i best stand for tiden? Alle innspill mottas med takk!

Donald

over 18 år siden

Donald

Svar: Miklagard

Haga er også i god stand, men fairway's greener etc.. er bedre på Miklagard

Nytter ikke

over 18 år siden

Nytter ikke

Det er jo umulig å sammenligne disse banene. Haga er jo en Hockey-pockey bane i forhold til Miklagaard.

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Spilte Miklagard på tirsdag og ble veldig skuffet når de begynte å pøse på sand på greenene....treige som faen. Ellers er den i meget godt stand

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Miklagard sandet greenene denne uken, jeg hater det så inderlig, men de bryr seg ikke om hva jeg sier :-)

De var ikke bra på onsdag, men i går synes jeg ballen gikk rakt selv om de ikke var valset ennå (jeg satte ihvertfall puttene).

I følge hjemmesiden skal de klippes i dag, og de blir forhåpentligvis i god stand til amatour i helgen.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Hehe. Du kan ikke si at greenene på miklagard er treige som faen :) I Norge når vi har greener som er treige som faen har de rundt 6 på stimp. På tirsdag spilte jeg og var deprimert over sanda, men hastigheten var nok rundt 9.

Jeg er helt sikker på at greenene blir bra i helga basert på arbeidet de har gjort denne uka. Skal ha meg en runde i dag og er spent på kvaliteten.

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Når du spiller 12 hull med fantastiske greener og så begynner de å sande de, så blir de treige som faen i forhold til de første 12... Men jeg skjønner jo at de må vedlikeholde banen og holde på den gode kvaliteten, bare synd det skjer når jeg spiller der :-)))

Lang mann

over 18 år siden

Lang mann

Kvalitetsmessig så er Haga langt bedre i år enn i fjor, men banen er så ufattelig kjedelig at jeg orker ikke tenke på en sammenlikning en gang.
Miklagard er, i motsetning til hva mange tror, en svært kupert bane med masse utfordringer, mens Haga bare er et jorde med noen bakker her og der.

Miklagard er i tillegg i super stand, og nå i morges så kunne jeg bekrefte det Gunder sier.
Greenene er bra til Amatour i helgen.
godt jobbet...

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Kubein: Aha da skjønner jeg deg. Da hadde du nok stimp på 4 ;) Triste saker.

Har forsåvidt hørt at både Evje og Tyrifjorden har bra greener for tiden. Skal spille de neste uke.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her