Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour på Miklagard

bådlahånki

over 18 år siden

bådlahånki

Så er det klart for årets høydepunkt (for meg ihvertfall), Ama-tour på Miklagard. Var innom en tur i kveld, og lurer fælt på hva som har hendt med greenene? Lurvete og fulle av sand!!!!
Ikke ment som kritikk, snarere at jeg skjelver i buksene foran ama-touren til helga. Virker på meg som Miklagard lader kanonen for å gi oss amato(rt)urister 12' greener. Puttersiktet mitt er innstilt på hjemmebanenes 7'-greener. Noen av dere hjemmespillere som vet hva vi kan forvente oss ? Bør jeg trene putting på linoleumsgulvet på kjøkkenet ????

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg er 100% enig med deg. I dag var de forbanna jævla dårlige. De sanda dem for to dager siden og da var de enda mer ujevn. Nå var de bare irriterende ujevn. De holder på å forberede seg til helgen og jeg er helt sikker på at de er glimrende da. Synd du spilte inn banen i dag da sånn at du ikke fikk testa bra greener før helga. Tipper de blir fine på fredag siden de har satt opp det som innspills-dag.

Greenen blir garantert kjappe i helga. Tviler vel for at de går for å kjøre de på over 12 da. Er ikke ofte dem kan gjøre det. På Challenge Tour blir de nok det, men jeg tipper ruindt 11 nå i helga.

Men fy ræva så irritert jeg var i dag. Jeg treffer ikke altfor mange greener når jeg spiller svart, og da må man stole på nærspill. Men enda med ok chipping så måtte jeg toputte altfor mange hull.

Ikke ofte jeg sier det: Faens drittgreener på miklagard :) :) :)

bådlahånki

over 18 år siden

bådlahånki

Skal desverre utenlands på et par møter i morra og fredag (lander på Gardermoen kl 2215 fredag kveld), så i kveld var eneste mulighet til besøk.
Men uansett så gleder jeg meg til helga. Miklagard blir en enorm oppgradering fra der jeg spiller til vanlig. Lenge siden jeg spilte på 11-greener, spørs om jeg må sette skumgummitape på slagflata til putteren....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Vil du ha et tips? hehee.. Det er et basic tips. Men fytti så lurt det er.

Prøv å slå innspill slik at du får oppoverputter ;) Er du usikker på jernvalg, slå sånn at du neppe får en chip i nedoverbakke.

Var ikke det lurt så vet ikke jeg.

bådlahånki

over 18 år siden

bådlahånki

Hvor får jeg kjøpt et topografisk kart over greenene på Miklagard ???
Får prøve å ta i bruk kunnskapene fra en bane på 47ende breddegrad der jeg bodde og var medlem for 3-6 år siden. De hadde stabilt 11-12 på stimp og hææærlig å putte. Har aldri riktig greid overgangen til ola-dunk-greener på 7-8 fot. Men det begynner å bli lenge siden jeg "bodde" på en orntlig golfbane. Målet får i første omgang være å greie cut.
Har forresten fått ordnet med så mange gratisrunder jeg orker på Gleneagles, så jeg håper jeg rekker å få fredagsmøtet i Edinburgh unnagjort raskt nok.... Håper dere dør av misunnelse, hehe.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Nå er jeg forbanna av misunnelse!
Time to sleep. *gjesp*

Yngve

over 18 år siden

Yngve

oi, Gleneagles er fantastisk....

hvis du må velge(og ikke rekker alle) så spill Queens Course. den er kort, men du får bruk for topografiske kunnskaper der også... hehe..

nr. 2 må være Centennary Course. helt fantastisk mesterskapsbane som skal ha Ryder Cup i 2011 eller noe....

sukk....... *leeeengte*

Luna DN

over 18 år siden

Luna DN

Spille Queens når du har Kings ved siden av?
Det kan du da ikke mene?

Donald

over 18 år siden

Donald

Enig med Luna. Kings klart bedre enn Queens. Få er uenige dette.

Hvem som er best av King's og Centennary er mer en smakssak - de er veldig forskjellige. Centennart en Nicklaus designet "amerikansk" , mens King's er tradisjonelt Britisk. Selv foretrekker jeg faktisk Centennary....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg mente nok kanskje Kings selv også... hehe... spilte alle tre, men roter kanskje litt med hvem som er hvem.

Linkie

over 18 år siden

Linkie

Spilte også Miklagard fra svart tee i går. Litt slitsomt når det aldri er fred å få fra banen. Veldig mange slag som skal slås bra for å unngå trøbbel, og for å en grei score. Parene mine var stort sett saves, mens det rant på med chip, putt, putt og bogey. Det var langt mellom birdieputtene.

Etterpå kikket jeg litt på slopen, og det hjalp litt på selvtilliten. Pr nå er det folk med rundt 8 i hcp inne, og disse har 14 slag tildelt. Dvs om disse spiller en bra runde havner de på 86 slag. Havner man i trøbbel på ett eller flere hull, kan du fort plusse på noen slag, og havner på godt over 90. Jeg tror det kan bli en del høye scorer i helgen.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Arbeidet som gjøres med greenene er nok i hovedsak rettet mot CT i august, men jeg vil ikke bli overrasket om de blir gjort spillbare nok for oss hackere som skal utpå i helga heller. Og fairwayene? Jo de er også helt greie, og foregreener og fringe? Jo, de er også helt greie, og når tee-steder også er helt greie så tenker jeg at det blir helt greit... bortsett fra en ting.... roughen! Den er ikke grei, den er rett og slett UGREI!

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Yngve, du må ikke rote mellom Queens og Kings... Greit nok at du har prøvd begge, men likevel ble jeg litt usikker nå.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

pøh, du har alltid vært usikker.....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Blæ. 13 grader og regn i mårra midt på dagen. Grøss. Dvs 8 grader på mårran og null gjennomsving i min sarte kropp. Pytt pytt. 90 slag er jo gøy det også.

Hurra for Kong Vinter.

Erik

over 18 år siden

Erik

Hvis det regner halvparten av det vi har her i Bærum nå på Miklagard - så har de en særdeles våt opplevelse vil jeg tro. Gunder er vel ikke storfornøyd med starten sin tipper jeg......dobbel enkel dobbel før parene kom...

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Nei jeg kan skrive "Fy faen" på ballene mine i morgen. For makan til håpløst spill i dag :) Driven satt ok, men det ble lange innspill pga litt våt fairway. Men innspillene sugde. Pitchene sugde. Chippene sugde. Hadde 1 up&down på hele runden, og et hav elendige chipper og pitcher.

Sammendrag: Korr e bøtta? Æ må spy!

Forholdene var helt ok i dag. Myke greener pga regn. Og opphold nesten hele runden. Det kom vel 3 småhav med regn, men nesten ikke noe på min runde. Ingen unnskyldning til dårlig score i dag for noen.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Fy faen så mye dårlig score på Miklagard! Synd jeg ikke kunne spille i dag, gitt :-)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

wow...var noen høye scorer der ja.

Fjosok: hva skjedde på hull 16? kvadruppel bogey??

Amatourspiller

over 18 år siden

Amatourspiller

Ja, mange høye scorer der i dag. Spilte selv, og hadde en dårlig dag i dag. Klarte cutten, men ikke mer en det.

Må også nevne at banen var veldig krevende i dag.
Jeg er faktisk imponert over alle som kom inn under 80 slag i dag.

Lykke til i morgen alle sammen, håper på sol og fint vær!!!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

hehe, hull 16 ble en klassiker. Plugga utslaget genialt helt oppe i bunkerkanten. Første bunkerslag ble liggende igjen i venstre bunkertunge. Måtte da over høyre bunkertunge for å nå flagget, så skjedde ikke, og så var jeg på greenen på 4. Bommer en to-meter, for så å bomme en 40 cm, tap-in fordi jeg ikke har vett til å markere, men i steden forsøker meg på et C-moment for å unngå og trampe i puttelinjer.

Min eneste trøst er at jeg sannsynligvis er den eneste som har scoret lavere enn kroppstemperaturen min i dag... (selv med 84 slag). Bare spør Gunder som var caddie for "medisinskapet" mitt siste 9. Eller skal jeg si "pilletriller". Er vel ikke sikker på om jeg stiller i morgen hvis formen er tilsvarende dårlig :(

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Bra spill i dag Fjosokken! Imponerende å tusle rundt å spille så bra med den formen du hadde. Du var ikke spesielt langt unna å gå en runde rundt 80 før ondskapen slapp løs på hull 16. Og hvordan du klarte å hele tiden treffe den rette ballen når du så dobbelt er for meg en gåte.

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Naaaiiis score på hull 13 Guinnder. Bare 4 slag mer enn Thomas brukte for noen uker siden.

Ok, det var mycket freckt. Sorry.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Takk! Dårlig drive. Toppa 3 wood. Toppa 5 wood. Duffa 4 jern. Duffa chip. 3-putt.

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Fra svart hadde jeg nok klart en åtter

jou

over 18 år siden

jou

Hva gikk cutten på?

90

over 18 år siden

90

Janec

over 18 år siden

Janec

Hvor finner man resultater fra ama-touren?

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

http://www.golfbox.no/livescoring/leaderboard.asp?tour={42F9F781-1AB8-4258-9710-02484AE0FDB6}

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Sjuer fra svart, faktisk. Jeg er jo bedre enn jeg selv tror!

Amatourspiller

over 18 år siden

Amatourspiller

Banen var nesten vanskeligere idag en i går. Raskere og hardere greener. Daglig leder sa det under premieutdelingen at de hadde gjort greenene mindre, fairwayene smalere og roughen tykkere den siste tiden, og at banen derfor var betydelig vanskeligere en vanlig.

Det var et fint arrangement, og banen en utrolig fin,

Yngve

over 18 år siden

Yngve

gleder meg til å spille i morgen.

tror jeg velger rød tee..... hihihihi....

har dere grønn tee på Mikla?

T

over 18 år siden

T

Jeg sa ikke at greenene har blitt mindre under premieutdelingen, så er det feil... Men kanskje noen følte det slik.. og Daglig Leder er jeg heller ikke.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Hehe.

golfspiller

over 18 år siden

golfspiller

En 14 åring på 5. plass. Ganske imponerende........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her