Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

gå gå gå

fred

over 18 år siden

fred

Hvor langt går man på en golfrunde? I meter.. Inn i skauen, neri bunker'n, leitinga i røffen.. noen som har hatt med seg skrittelleren noen gang?

Gogo

over 18 år siden

Gogo

10 km eller 12.000 skritt

tag

over 18 år siden

tag

Tok på meg skrittelleren for noen uker siden. Startet når jeg forlot døra hjemme. Gikk først 300 meter til transporten min. Kjørte til oppegård. Ned til proshop. En liten bøtte på rangen. Spilte runden. Tilbake til bilen. Droppet av på døra hjemme.

Stoppet på rett over 16.000 skritt.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Tidligere er det gjort målinger som viser mellom 12.000 og 14.000 skritt. Når anbefalt antall skritt pr dag er min 10.000 viser det ihvertfall at golf er sunt.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Jeg brukte en hel deilig dag på golfbanen nylig. Tok på telleren da jeg kom til banen, varmet opp på range, chippet litt, gikk en runde, slo en bøtte til, gikk runde nummer to. Da jeg var ferdig, viste skrittelleren 31.000 skritt. Kona, som ikke er spesielt opptatt av golf, men derimot har respekt for skrittelling (!), bare måpte. Siden dengang har jeg ikke fått slengt i trynet en eneste gang at det ikke er sunt å spille golf!

Maverick

over 18 år siden

Maverick

tag: med den veistandarden vi har i Norge, skal du ikke se bort fra at det kom på noen "skritt" mens du kjørte bil...:0)

Skritt-teller

over 18 år siden

Skritt-teller

Til snedd: og det var ikke museskritt? Eller slår du vanvittig skjevt?

Bærheim

over 18 år siden

Bærheim

For 18 hull på Bærheim brukte jeg 14700 skritt. Det blir vel sånn ca 9 -10 km!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Snedd må nok være ennå tydeligere ift at han gikk 2 runder, og da blir vel antall skritt noenlunde som for de andre som har testa.

Antall skritt er vel også avhengig av om man bærer eller triller, og ikke minst hvem man går sammen med ift leting.

Til snedd

over 18 år siden

Til snedd

kjenner en som ville få 90000 skritt registrert på telleren pr runde.
Han står og stepper et halvt minutt hver gang (føles det som) før han slår.
Kan vel ikke være snedd ;-) ??

Agn

over 18 år siden

Agn

det høres ut som meg det......

Flyer

over 18 år siden

Flyer

Har gått min hjemmebane Hauger med skritteller to ganger. En runde innebærer 14.000 - 15.000 skritt. Dette betyr et kaloriforbruk på ca 1500 -1700 kalorier. I tillegg har jeg gått en runde med pulsklokke - som også måler kaloriforbruket til ca 1600- 1700. Dette er igjen bekreftet av andre som gått Hauger med pulsklokke.

Golf er både sunt og slankende med mindre bagen er full av sjokolade og boller.

Snedd

over 18 år siden

Snedd

Ok, jeg tar det én gang til, denne gang med tydelige punkter:
- Oppvarming, på range og ved chipping-green.
- En runde à 18 hull
- En bøtte til på rangen
- En runde à 18 hull
Som dere ser av andre, en runde gir mellom 12.000 og 14.000 skritt. Ikke så veldig vanskelig å forstå at en dag på golfbanen med trening og to runder kan gi 31.000 skritt. Enkel matte.
Nei, vi snakker ikke museskritt, og golfen var verken i verdensklasse eller helt elendig (mellom 85 og 90 slag). Det er jo faktisk slik at selv de som går rundt par, en gang i blant gidder å hjelpe andre i ballen med å lete litt, sånn for å være hyggelig, og da blir det skritt av det også.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Flyer: Golf er sunt for de som har boller og sjokolade i bag'en også. For de kommer seg ut istedet for å spise de samme sakene hjemme...

Truls

over 18 år siden

Truls

Kjekstad GK, normal runde uten FOR mye leting: 75 slag og 10500 skritt. Har lange delikate ben og tar forsåvidt ganske lange skritt...

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

trodde ikke dette var et forum der man skryter av delikate bein......

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Truls,
de åreknutefylte bena dine er kun lekre med bukser utenpå.
hvordan er Kjekstad i år forresten?

Truls

over 18 år siden

Truls

Du har aldri sett meg uten benklær, Yngve! Dette vet du ingenting om. Du farer med skrøner! Jeg har absolutt ingen knuter på mine lysegrønne legger! Er ikke så ofte på Kjekstad, men sist jeg var der, var det gress på alle greenene. Litt uvant det!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hihihihihi.........

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her