Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er ditt HCP mål for året?

nysjerrig

over 18 år siden

nysjerrig

Ja, det er samme spørsmål som mange ganger tidligere. Men likevel lurer jeg =)

tja

over 18 år siden

tja

pluss hcp er målet for meg hvertfall

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Kommer jeg inn med samme handicap som forrige sesong er jeg fornøyd. Regulerer etter samtlige hcp tellende runder.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

8,8.....

etter nøye beregninger, har jeg kommet frem til at jeg skal klare det.
orker ikke ramse opp hele regnestykket, men det betyr i allefall at jeg har en jobb å gjøre.

Rune.

over 18 år siden

Rune.

Startet på 12,9 - vil gjerne under 10.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Starta på 12, er på 12,3, målet er under 8.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Starta med 24,2 og har 21,2 nå...målet før sesongen var 18..mulig det justeres ned ytterligere..håper jeg.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Avsluttet fjorårs-sesongen med 7,8.

Som notorisk handicapsniker antok jeg at den nye handicapregelen ville utgjøre 2 hcp-poeng, og fastsatte derfor årets mål til 9.

Blir vanskelig å nå den, i og med at jeg på uforklarlig vis har gått meg ned istedetfor opp som beregnet. Er nå på 6,5.

Istedet for å vake i ingenmannsland, vurderer jeg sterkt å endre strategi. Målsettingen er nå å bli blant klubbens beste sandbaggere, og fastholder derfor årets målsetting på 9.

Hehe. Stableford, here I come!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Du er så teit Gunnar...... du er ikke sandbagger, du er jålehandicapper..
det er JEG som er sandbaggeren her, det vet du!
hver gang jeg spiller en god runde, så får jeg ikke skrevet meg ned.
enten har blyanten knekt, så jeg ikke får skrevet meg ned, ellers har jeg glemt kortet så jeg ikke får skrevet meg ned.

all denne skrivingen altså...

hihi

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Det er jo morsomt å se at Yngve faktisk mener han er bedre enn 12,8 - altså en sandbagger. Vi har vel aldri sett noe som ligner på egenskaper til bedre handicap, så du er nok jålehandicapper du også min venn :)

Jeg starta på 4,2. Litt opp og ned så er jeg fortsatt på stedet hvil. Målet er å ha noe med 3. Heps!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Gunder, hvem er det som alltid kaller meg sandbagger?
JO, Gunder er det ja.... stemmer det....

faen ass, må du alltid ta parti med han Bunnar Gull?

tvillinger.....

jonag

over 18 år siden

jonag

Tja, hadde store mål, men blir liksom mer og mer umulig å måle i hcp. Måler spillet mitt på kvaliteten på slagene liksom.

Gikk drastisk ned da jeg startet til 13.6 og så til 10.7
Nå er det 10.9, men er vel i det området hvor man må få teknikken på plass før man kan gå mer nedover.

Målet er vel singlehcp ila sesongen.

What?

over 18 år siden

What?

Startet på 5,7. Er nå på 6.1 og føler det er konsekvensen av å ikke ta i golfkøllene på 7 måneder. Har vel spilt en 8-9 tellende runder. Men bare vent... her skal vi videre opp er jeg redd.

Henke

over 18 år siden

Henke

Startet på 25,2. Har 13. Forventer singel ila sesongen.

nysgjerrig

over 18 år siden

nysgjerrig

henke: startet du denne sesongen på 25,2 og har nå 13? Hvor mye spiller du? Har selv 25,0 håper å spille ned til 18-19.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Yngve. Gunder og jeg er IKKE tvillinger. Vi har faktisk bare tre ting felles. Det ene er en fast og slank (men muskuløs) kropp. Det har ikke du.

Det andre er at vi er forholdsvis kloke og fornuftige, med en iq på rundt 135-140.

Det tredje er at vi er beskjedne av natur, og ikke liker å stikke oss frem.

gringo

over 18 år siden

gringo

25,2 til 13 på noen få måneder høres for meg noe umulig ut...

Jeg står idag på 11,7, målet er stabil single i løpet av sesongen.

Henke

over 18 år siden

Henke

Til nysgjerrig: 13 fulle runder, og 15 9-hullsrunder hittil i år. Pleier å ta meg god tid på range pluss litt chipping før rundene, og noen ganger etter. I tillegg noen turer på treningsfeltet for nærspill på gress.

Til gringo: Jeg trodde også det var umulig. Tok grønt kort i høst, og endte på 25,2 før vinteren kom. Tenke at 15 skulle være mulig i år, hvis jeg tok noen turer til Fornebu ila vinteren. Nå er jeg på 13, så da syns jeg singel burde være realistisk.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

NGB N'fufu GTi,

muskuløs? har du bolet deg siste ukene kanskje? Det nærmeste jeg kommer muskler på deg er smilet du setter opp når du ser andre slår dårlige slag, så du kan hente en sarkastisk kommentar fra lageret du har på nettopp denne kategorien.

jaja, vi lever alle i positiv tro....

hihihi

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Smilemuskelen er for mange en undervurdert muskel.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

NGB: Det der er den beste avslutningen på en diskusjon jeg har hørt noen sinne. Nå ble jeg stolt av deg :)

Henke: Da tipper jeg du ikke er gamle karen siden du fyker ned så fort i handicap. Er man myk og smidig er det absolutt mulig å gå ned så kjapt. Fortsett med det gode spillet :)

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Yngve, NGB har bare skrevet feil - han mener muskelløs.... ;)

Henke

over 18 år siden

Henke

Gunder: Snart 23 år på baken. Spilte opp til grønt kort rett før jeg fylte år i høst, og fikk en runde på hjemmebanen din i gave av "gutta". Gikk vel da på et par hundre slag - og skrev meg ned. Gleder meg til å ta turen opp igjen i løpet av sesongen. Har en del uoppgjort med hull 7 bl a. Kanskje noen her på forumet kunne invitert meg/oss, så slipper jeg å prostituere meg?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Det trenger du ikke tenke på Henke, for det er tilbud i Juli. 450 for greenfeespillere om jeg ikke tar helt feil.

god tur, og spill bra!

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Du tar helt feil. Julipris er 500 NOK ;o)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Henke: Jeg inviterer deg gjerne med så sparer du en 100 til. Mener tilbudet er 400 hvis du er med medlem i juli. Tar du med en person til, så kan jeg orge en medlem sånn at han også sparer litt ;) Hva gjør man ikke for Scangolfere.. hoho

Trykk på email-ikonet på innlegget mitt og send meg en epost du. Så skal vi få fart på sakene. I hele juli har jeg ferie så DA blir det mye golf.

Anders

over 18 år siden

Anders

Etter å ha liggi med prolaps omtrent hele fjoråret, var målet mitt å bli stabil på hc mitt, men har visst spilt meg ned fra 13,1 til 11,9, så det nye målet må være å bli stabil der...

handiappern

over 18 år siden

handiappern

hadde 36 nå har jeg 33,5 målet er 25 i løpe av sesongen

Mats Ø.

over 18 år siden

Mats Ø.

Jeg vil gjerne under 20 når året er ferdig. Etter endringer med svingspor og grep og slutt på tull og shank og masse gnagsår etter rangetrening så tror jeg nok det skal gå. Merk deg "tror". ;)

Øyvind

over 18 år siden

Øyvind

Startet året på 15,5, håper på singel. Litt hårete mål må man jo sette seg. Kommet ned til 13,4, så fort går det ikke.

BadaBing

over 18 år siden

BadaBing

Fikk GK i går, første mål er selvsagt Hvittkort, før jeg har store ambisjoner om å komme meg ned mot 25 før sesongen er slutt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her