Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hakadal ,greenene på back åpne:-)

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Endelig etter mye tenners gnissel og venting er greenene oppi dalen åpne igjen på backnine også.

Dobbel resåing og kombinasjonen varmt og våt vær har gjort underverker. Greenene på back har blitt overaskenede gode på kort tid.

Spilte back i strålende regnvær i går med et smil om munnen. Dæilig å spille full bane igjen:-)

Etter laseroppmålingen i spillelinjen stemmer avstandsmerkingen også. Ble litt korreksjoner i forhold til i fjor ja...

Hipp hipp!!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Grattis :) Datt våss gudd njus!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

faen, da må jeg jo legge inn en runde i hackervalley også da....

Gunder, vi får slå ut tidlig en ettermiddag på Mikla en dag, så jeg rekker å harve over hakadal på veien hjem :D

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Takker og bukker:-)

Stiller gjerne som guide om dere har lyst på en runde . ( Dvs jeg slår først og viser hvor man ikke bør lande)

spillbar, men knapt mer

over 18 år siden

spillbar, men knapt mer

Spilte Hakadal i går og banen er spillbar, men........ I visse fairwayer så du ikke ballen midt i fairway på grunn av at gresset ikke var klippet ned. Fairwayen minte mer om en mellomting mellom rough og semirough. Greenene på back har faktisk jevnere hastighet enn greenene på front, som varierte mye i hastighet.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Manglende klipp mandag , henger sammen med at det kom ned store mengder vann fra oven dagen før. Da klipper de ikke før det er tørt nok.

I dag var det klippet og gode forhold. At greenene på front varierer mye i hastighet tror jeg du får ta på egen kappe. Det er masse ondoleringer og sjelden helt flatt på green.

Dermed putter du litt oppover og litt nedover ,gjerne med fall til høyre eller venstre stort sett overalt.

Hatigheten er jevn den. Men onduleringene gjør de vanskelig å lese.

Ellers hyggelig å høre at du vurderer banen til å være "spillbar"............

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

den dagen Simen erkjenner feil på Hakkedalsbana spiller Beatles i Domkirken.....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Jeg erkjenner gjerne feil, men ikke feil informasjon......

Jeg har nok spilt egen bane noe oftere enn "spillbar,men knapt mer"
Og slik greenene fremstår nå , har de jevn hastighet. Om de er raske nok til å tilfredstille alle er en annen skål.

Det får vi sikkert tilbakemelding om i morgen da vi arrangerer vår del av romerikstour.

Siden Beatles stadig spiller i domskirken, jobber vi hele tiden med å forbedre banen. Det er alltid ting som kan bli bedre, også hos oss ;-)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Simen, er banen din åpen for greenfee spillere på søndag? På tide å gjøre seg opp sin egen mening for gamle Sam

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Sjekket akkurat golfbox, og det er ikke noen turneringer eller andre blokkeringer på søndag.

Dermed skulle det være fritt frem. God tur og håper du får fint vær:-)

PS. Jeg eier ikke banen bare leier ca 1 mål av den i 50 år he he..

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Takk Simen - da får vi se om jeg får det til. Hvor lang tid må jeg regne fra Oslo og ut ?

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Ca 25 min fra Sinsen krysset utenfor rush trafikk.

Hvis du kommer den veien da.

henrik færevåg

over 18 år siden

henrik færevåg

Herregud - det er mye grinere her. Enten er gresset for langt, eller så er det for kort, greenene for raske eller for trege. Aldri passe.

Jeg hadde den fornøyelse - en utsøkt sådan - å spille Hakadal forleden. Det var før greenene var åpne på back (ti dager før ble jeg fortalt) Hakadal er en meget fin bane, med artige hull på fronten. Back var det vanskelig å bli klok på når du spiller provisoriske greener. Det virket som om det var ganske mange korte par fire, men som sagt, provisoriske. Det siste hullet er et skikkelig psycho-hull som vil avgjøre mange turneringer. Valget du tar før utslag blir helt avgjørende.

Til grinerne, ta en pille, det finnes mye god medisin i butikkene for tiden. For som min gamle gode golfbuddy Phil, ville sagt: Dere ville vel klagd om de skulle henge dere med nytt tau.

Og til Hakadal: Takk for nok en fantastisk golfbane i Norge som noen har betalt for og som jeg får lov å spille for symbolske summer.

Hei Henrik

over 18 år siden

Hei Henrik

Husker du dritten du skrev om Nes golfbane for et par år siden ?? Det kledde deg heller dårlig, hadde jeg ikke visst hvem du var ville jeg trodd du var en uoppdragen fjortis !!!!!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Har akkurat kommet tilbake fra 18 hull på Hakadal.

På plussiden:

- over middels banedesign - ingen veldig mikke mus hull og noen veldig ok, f.eks 18. Litt kjedelige par 3 hull varierer fra 125-147....
- ok greener
- hyggelig betjening i proshop

På minussiden:

- blinde hull uten klokker.
- ikke hullkart på tee
- utrolig lodne fairwayer - noe som skyldtes at været ikke hadde tillatt klipping iflg pro.
- dreneringen kan bli et stort problem- vått som fy over alt selv mot slutten av minst 6 timer med sol..
- ingen merker på tee som viser hvor lemgden er målt fra. Utrolig irriterende på par tre hullene.

Alt i alt terningkast 4- på min terning. En helt ok bane med potensiale til å ligge i sjiktet bak de beste.

Når Henrik sier den er fantastisk så synes jeg det er å ta vel hardt i. Den er ikke fantastisk og kan neppe være bygget for å være det heller.

Det er fordi

over 18 år siden

Det er fordi

Henrik Færevåg med sin forankring i myrene rundt Bergen er ikke så godt vant. Godt vær og OK gress må fortone seg som himmelrike for en golfspillende Bergenser.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Spilte selv i dag og kan skrive under på at det fortsatt er vått.
Torsdag kom det 35mm på 30 min. Romerikstour ble 40 min forsiknket pga dette. Siden har det regner enda mer. Lite vi kan gjøre med det.

Kommentarer til dette :

"- blinde hull uten klokker.
- ikke hullkart på tee
- utrolig lodne fairwayer - noe som skyldtes at været ikke hadde tillatt klipping iflg pro.
- dreneringen kan bli et stort problem- vått som fy over alt selv mot slutten av minst 6 timer med sol..
- ingen merker på tee som viser hvor lemgden er målt fra. Utrolig irriterende på par tre hullene. "

Alle minus punktene jobbes det med akkurat nå. Baneguide kommer i løpet av juli/starten av august.

Skilting : her er klubben i en prosess med å velge skilt design. Så fort valget er tatt vil dette komme opp så fort som mulig.

Merking på tee vil da også komme opp.

Regnet vi har fått den siste uken kan vi ikke gjøre mye med. Men det har kommet mye. Når jorden er mettet med vann trengs mer en 6 timer med delvis sol og 20 grader for at det skal tørke opp.

Prøv fra hvit neste gang du kommer. Da er par 3 hullene på front mer utfordrende. Og med mindre du slår like langt som meg er det knapt et blindt hull igjen. Minus 18 da, hvis du sikter mot greenen;-)

Ellers håper jeg du hadde en fin dag på banen og takker for konstruktiv tilbakemelding:-)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Simen, når det gjelder regnet/våt bane - så lover jeg deg at Hakkerdalen er langt våtere enn andre baner - spilte andre baner lørdag og tidlig tidlig søndag morgen - Hakkerdalen var betydelig våtere. Jeg lukter dreneringstrøbbel.

Vanskelig å se at banen blir veldig mye mindre blind fra hvit - så stor forskjell var det ikke mellom teestedene ? Jeg ser på scorekortet at man sier at det er mye større forskjell enn det kan se ut som i virkeligheten men...... Uansett så er vel de fleste gul tee spillere - så da trenger dere klokker uansett. P.t. er banen direkte farlig.

Low Borr

over 18 år siden

Low Borr

hahaha,,, farlig golfbane...

"Aggressivt gress angrep ivrig golfer på hull 7 i Hakadalen på søndag"

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Skal ikke le av kjøttetende planter. Igår mistet jeg fire geiter og et beltedyr til en glupsk plante i nabolaget.

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Smilende Sam, hørt om lokale regnbyger? Regn som treffer Hauger sør i Nittedal bommer på Hakadal og omvendt.

Vi har den siste uken hatt store nedbørsmengder pga lokale byger av den kraftige sorten.

Vi har ett problemhull med tanke på drenering og det er hull 12. Der er det paddeflatt og vannet blir liggende lenger.

Vi har ikke derneringstrøppel, men har hatt mye regn. Så luktesansen din er nok litt nedsatt om dagen. Du er kanskje pollenallergiker du også? :-)

Angående blinde hull.

1 : kan være blind om du spiller fra gul og slår mer en 250m
fra hvit må du slå nesten 300m før det blir blindt.
8 : Område mellom ca 240m - 280m fra tee som er blindt fra gult og hvit.
Er ikke værre enn å vente til gruppen foran dukker frem igjen før du slår hvis du skal så langt.
15 : Blindt mot greenen om du er dristig nok til å gå den veien fra begge teesteder. Da må du slå henholdsvis 280 eller 300m

16 : Blindt om du går for greenen , da må igjen slå 280 eller ca 300m

17 : Slår du lenger enn 225m er det blindt. Her er jeg enig at det trengs bjelle.

18 : Blindt mot green, her er det bare og tusle 40m frem å titte så der du om det er klart om du går for en frekk linje.

Etter 2 og en halv sesong har vi enda ikke fått rapportert inn noen uhell/skader så jeg tviler på at vi er så veldig mye farligere enn andre baner.

Kan jo også minne om det jeg lærer bort når jeg holder kurs :
Ser du ikke området der du har tenkt til å lande ballen, gå frem å se etter om det er klart før du slår.

Samt skal du lete etter ballen din , sett baggen synlig i fairway for de som kommer bak.

Så lenge banene ikke er flate vil det være blinde områder avhengig av hvor du vil lande ballen og hvor du lander etter ett slag.

Bruker folk hodet er ikke dette noe problem.

Når baneguiden er klar blir det lettere for besøkende å spille banen da de kan se lengdene til hindringer og forbi m.m.

Forøvrig heter det ikke "Hakkerdalen" men Hakadal.....

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

...grunnen til at banen er farlig er selvsagt pga idiotene som ikke tenker på blindsonene.... beklager dypt mangelen på presisjon :-)

Jeg kan ta ansvar for beltedyret - det er spist og smakte utmerket. Geitene er det andre som har tatt....

Oddvar Hansen

over 18 år siden

Oddvar Hansen

Jeg er medlem på Hakadal og hadde ikke forventet at alt skulle være på plass når 9 hull av banen åpnet for 2 år siden. Vi fikk 9 hull til i fjor og har dermed 18 hull å spille. Ting tar tid, la oss ta opp diskusjonen om 2-3 år. Jeg vil gjerne høre fra de som kan si at banen deres var "strøken" i løpet av det første året.

Mats Ø.

over 18 år siden

Mats Ø.

BANEN MIN VAR ÅPEN MED 11 I STIMP PÅ GBEENENE FØRSTE UKA HALLO
JEG DRIVA ALLE LETT HRREGUD HANDICAPPET MITT ER FEIUL DET SKAL VÆRE 2,8 IKKE 28!!!!!!!!!!!!11111

Nei vent. Sånn var det ikke. Oddvar Hansen for president. ;)

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Da er altså baneguiden for Hakedalen klar, jeg fikk min dog noe for sent, først etter å ha fullført min første runde og etter å ha klødd meg i hue en rekke ganger og fundert "hvordan i hule skal dette hullet spilles?????" 3ern og 18 var ganske snedige hull faktisk, scoren blei dog bra, mest fornøyd var jeg kanskje etter TV golf innspillet på 9'ern, satte birdien med mobilen, måtte jo forevige innspillet må vite (er det lov å putte med mobil forresten?)
Men, det jeg skulle si var faktisk at den (baneguiden altså) er en av de bedre jeg har sett, godt med tips, godt med avstander til vesentlige punkter, tydelig at noen har gjort seg litt flid med den.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her