Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Evje Golfbane - rundetid

asgeir

over 21 år siden

asgeir

Evje Golpbane (park?) har fått mye positiv omtale i ulike fora de siste ukene. Jeg spilte banen forrige uke og kan si meg enig i at det var bra forhold sessongen tatt i betraktning! Dette gjalt jo spesielt greenene. Banen forøvrig (front nine) har en bra layout og vil bli koselig å spille utpå sommeren når de store eiketrerne sommerdrakt.

Treningsfasilitetene er det heller ikke noe å si på. Service i proshop likeså!

Det som imidlertid var meget skuffende var at jeg brukte 5 timer og 15 minutter på 18 hull!! Jeg gikk riktignok alene, og har jo dermed ikke noen rettigheter ift 2, 3 og 4-baller, men stort sett så blir man sluppet gjennom evt. invitert inn i en flight når man spiller alene på de banene jeg pleier å spille. Under runden på Evje forrige uke ble jeg ikke tilbudt å slippe gjennom en eneste gang! Til samenligning så spilte jeg Onsøy dagen før og brukte 3 timer på 18 hull. Dette var samme tid på dagen, og det var minst like mye folk på banen....

mvh
asgeir

Golfdommer

over 21 år siden

Golfdommer

Du er tydeligvis ikke klar over at det er en regelendring i år som gir single spillere samme rettigheter som 2, 3, og 4-baller.
Ser med skrekk og gru frem til alle konfliktene som vil oppstå når singel-spillere tar igjen en ball med flere spillere som nekter å slippe forbi med grunnlag i en avskaffet regel.

Lurende golfer

over 21 år siden

Lurende golfer

Til golfdommer: Kan du fortelle meg hvor dette står i regelboka?? Sikkert en fordel å kunne denne sesongen...

Fortrinssrett

over 21 år siden

Fortrinssrett

for alle grupper. Fortrinnsrett skal bestemmes ut gruppens spillehastighet. Det står mao ikke eksplisitt at 1-baller nå har fortrinnsrett med mindre den defineres som gruppe???

"Dommer" du må gjerne belyse dette nærmere

Joje

over 21 år siden

Joje

Jeg synes det burde være samme rettigheter for en person som en gruppe. Hastigheten er viktigst.

På den annen side, Asgeir. Hvis det ikke var ledig plass foran firer-flighten, så var det vel heller ingen grunn til å slippe deg forbi. Eller?

Speed

over 21 år siden

Speed

Total lengde 18 hull på Evje i dag er ca. 7000 meter (3501 x 2) - Onsøy har totalt 5683 meter. 1,3 km lenger bane pluss 9 hull x 2 (fletting) gir nok utslag i spilletid. Har forøvrig flere ganger spilt Evje (18 hull) på ca 4 timer.

Men, "golfdommer" hvor er du?

Speed

over 21 år siden

Speed

Total lengde 18 hull på Evje i dag er ca. 7000 meter (3501 x 2) - Onsøy har totalt 5683 meter. 1,3 km lenger bane pluss 9 hull x 2 (fletting) gir nok utslag i spilletid. Har forøvrig flere ganger spilt Evje (18 hull) på ca 4 timer.

Men, "golfdommer" hvor er du?

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

I have played Evje a few times this year and have never played nine holes in more than 2 hours..as a two ball

Brian

Golfdommer

over 21 år siden

Golfdommer

I den norske regelboka under Etikette står det på side 14 i avsnittet om spillehastighet:

Her har forøvrig NGF gjort en dårlig oversettelsesjobb. I den originale Decisions on the rules of golf fra R&A står det SKAL i stedet for BØR.

Nytt av året er også at det skal bli lettere å gi straff for brudd på Etikette. Eksempelvis så har man i Sverige et system med tidtakning på hver enkelt golfspiller dersom det viser seg at noen bruker unødig lang tid. Hver spiller har 40sek på seg til å slå ballen fra han er kommet frem og det er hans tur til å slå. Bruker han lengere tid får han 2 straffeslag første gang og blir diskvalifisert andre gang han ikke klarer tidskravet.

Måten enkelte norske komiteer opptrer på ved å gi hele ballen straff dersom den ikke klarer å følge flighten foran er et skrekkeksempel på udugelighet.

Golfdommer

over 21 år siden

Golfdommer

Og for ordens skyld: En gruppe er fortsatt en gruppe selv om den bare består av én spiller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her