Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

mest lettspilt driver?

sam

over 18 år siden

sam

noen som har formening om hvilken driver somer den mest lettspilte i den rimelige enden av kostnadskalaen er?

ønsker å ta i bruk driver og vil da gjerne ha en med mye tilgivenhet...:)

jonag

over 18 år siden

jonag

Stort sett all drivere er meget tilgivende idag fordi de er nesten en halv liter store...

Det er mindre forskjeller mellom en mengde av dem og jeg tror du kan hente mest i å passe på rett skaftlengde, skaftflex og loftvinkel.

mange drivere idag skal så sabla langt at man får skaft på over 45''. En tomme gir lite i lengdeøkning i forhold til hva du kan tape i feiltreff og sideskru.
feil flex kan gi deg inkonsistent treff, sideskru og dårlig tempo.
for lavt loft gir mer sideskru og vanskeligere å løfte ballbanen, kanskje til og med kortere totallengde.

Men noen drivere har ord på seg å være veldig rette å slå med og om du får litt hjelp fra proshopen på valg av flex og loft burde dette gå bra.

Jeg har ikke prøvd særlig mange drivere så merkenavn vet jeg ikke, men noen av de store har laget drivere i mange år som går som en kule, så bruktmarkedet kan også være bra.

sam

over 18 år siden

sam

thanx for svar...

hva slags loft anbefaler dere på driveren? har høy ballbane tilvanlig men er vel ikke noen fordel med alt for lav loft for en hobbyspiller m 17 i hcp?

jonag

over 18 år siden

jonag

Swing speed -- 60 mph; Driver loft -- 17
Swing speed -- 70 mph; Driver loft -- 15
Swing speed -- 80 mph; Driver loft -- 13
Swing speed -- 90 mph; Driver loft -- 12
Swing speed -- 100 mph; Driver loft -- 11

Sakset fra http://www.pga.com/improve/tips/equipment/improve_wishon041106.cfm

sam

over 18 år siden

sam

har alldri målt min svingspeed jeg da..:) men ser de fleste av mine golfbuddies har 10,5 og 11 grader... passer sikk meg best oxo..

Testpilot

over 18 år siden

Testpilot

Etter å ha prøvd ALLE de store merkene sitter jeg igjen med følelsen av at Cobra har den mest lettspilte. Dog er ikke forskjellen stor nok til at jeg bytter ut min etterhvert gamle SMT 455.

jonag

over 18 år siden

jonag

Sorry :-)
100mph er ca 220m carry. og 90 er ca 200m
90 er vel meget nære gjennomsnittelig bra driving...
Slår du generelt litt høyere kan du gå litt ned i loft om du vil uten skade...

King Cobra

over 18 år siden

King Cobra

King Cobra's drivere er lettspilte. Enklere å få ballen opp med enn de fleste andre (kan derfor ha litt mindre loft)

spiller selv med en SZ 430 og er storfornøyd selv om det bråker litt :)

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Spilte tidligere med en Cobra SZ440, men jeg syntes den ble litt vinglete fordi nederste del av skaftet er nokså mykt. Antall fairwaytreff var derfor ikke imponerende selv om jeg slo langt ved gode treff. I år fikk jeg Lasse Hansen på Skedsmokorset til måle og teste meg, og jeg endte opp med en Mizuno MX 500 med et skaft som passer meg veldig bra. Mizunoen går mye rettere enn Cobraen for mitt vedkommende. Svinghastigheten min var ca 85-86 mph så vidt jeg husker.

Tarzan

over 18 år siden

Tarzan

Har Cleveland sin HiBore XL. Om noen er mer lettspilt en denne tviler jeg på. Tøff og go lyd har den også. =;-)

sam

over 18 år siden

sam

takker for gode svar.... men cobra og cleveland er vel ikke blandt de rimeligste....

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Ta et søk på ebay så skal du se at prisene ikke er så gale. :)

sam

over 18 år siden

sam

spilte sammen med en m hcp 30 i år å driveren var den kølla han slo best med... innså at jeg også må trene inn driveren... om ikke for å spille bedre så for den følelsen ett perfekt driverslag gir...:) ikke det samma med 2hybriden selv om den går 210+....

har hørt mye bra om ram av de som bruker det... og loco skal jo være god for oss som har litt "bue" i ballen..:P

Gjest

over 18 år siden

Gjest

Det ligger en Cobra SZ 440 med stivt skaft på bruktmarkedet her på scangolf.

Jeg kjøper mye brukt og har god erfaring med det - liker du det ikke får du som regel solgt det igjen uten tap

Bådlahånki

over 18 år siden

Bådlahånki

I detta høvet ville eg ikkje ha kjøpt brukt utslagsballong.
Det har hendt mykje sidan i vinter med desse store hovuda med vekt rundt kanten. Cobra, TaylorMaid (Burner), Kallavei, Clivland, Naik og nokre fleire ha teke eit steg nærare midten av fairwayen med sine høge M.O.I. våpen.
Ska du ha ny Draiver i år høver det seg å kjøpa NYTT.
Av det eg ha sett på andre ser Naik'en uit te å væra litt av ein kanon.

lettsppilt

over 18 år siden

lettsppilt

har en klonet driver til litt over 1000kr å den funker bra du kan tilpasse skaft og loft etter eget valg

chris

over 18 år siden

chris

Kjøpte Cleveland Hibore XL på Ebay i mai, kom på 1700,- inkl moms og frakt.

søreine

over 18 år siden

søreine

kjøp RAM firkantdriver eller olyo !!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her