Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaftstivhet og retning

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Det er vel slik at et for stivt skaft kan/vil gi slice. Jeg slår ofte til høyre (høyrehendt) for der jeg sikter, men det går rett uten slice(gjelder den store klubban). Kan dette være på grunn av for stivt skaft eller er det bare feil i svingen?

What?

over 18 år siden

What?

I og med at ballen din ikke skrur, så virker det som om du i hvert fall treffer ballen ganske "square". Mest sannsynlig sikter du feil eller står feil oppstilt.

Har hatt samme problemet selv, og det hadde rett og slett med siktingen å gjøre. Trodde jeg var stilt opp rett på målet, men den gang ei...

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Takk! Tenkte meg det. Får sjekke oppstillinga da. Jeg som håpet på ny kølle... :o)

(/&

over 18 år siden

(/&

Det kan fort være svingtekniske ting også. Hvis du bare dytter ballen til høyre for der du tror du sikter, så kan det jo fort være at køllehodet er åpent når du treffer ballen.

What?

over 18 år siden

What?

Det kan selvsagt være andre ting enn oppstilling også, men hvis man treffer med åpent eller lukket køllehodet har ballen en tendens til å skru, hvis man svinger etter den normale linjen. Jeg ville i alle fall sjekket oppstillingen først og så evt. se på andre ting hvis det ikke funker :o)

Maverick

over 18 år siden

Maverick

sjekket oppstillingen - sto med bena mot høyre. Fault fixed! Takk What?!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her