Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

slope på Nøtterøy

overrasket

over 18 år siden

overrasket

Var å spilte på Nøtterøy for en stund siden. Spiller stabilt på HCP 23. Så kommer jeg på gul tee på Nøtterøy og bogeyer å dobbeltbogeyer flyr inn, et par usle par detter også inn på scorekortet. Etter 18 hull skulle jeg regne Stablefordpoeng og tippet på en ca 32..til min store overaskelse endte jeg på 49!! Er ikke slopen litt snill?

Mattelærern

over 18 år siden

Mattelærern

med 2 par og resten fordelt på Bogeys og Dobbeltbogeys får du neppe 49 poeng, spørs om du ikke har flere par enn dobbeltbogeys.

Har ikke spilt nøtterøy

over 18 år siden

Har ikke spilt nøtterøy

Hvis din beskrivelse av at dobblene flyr inn og du bare hadde et par usle par stemmer, må du vel ha regnet feil, for hvis jeg ikke har regnet så mye feil, gikk du ca. 15 slag over par.
Det vil vel gi nokså mange poeng for en 23hcp'er uansett bane.

golfmannen

over 18 år siden

golfmannen

har 28 mottatte så blir vel sånn ca 87 slag da.. da må du ha spilt ganske greit da.. tror du fikk litt mere en et par usle par.? heller 9-10 par kanskje eller noe sånt.

JJs

over 18 år siden

JJs

Tipper vedkommende har sett på slopetabellen for damer fra gul tee

overrasket

over 18 år siden

overrasket

nei, har sett på herrer gul.

king ben

over 18 år siden

king ben

Beskrivelsen din stemmer ikke.
Om du kun hadde to par kan du maks få 48 poeng med 28 motatte...

Og da har du ingen doble... med mindre du ikke har satt en to-tre birdies da.....

overrasket

over 18 år siden

overrasket

skal sjekke scorekort og komme tilbake med eksakte tall siden noen hisser seg opp =)

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Faen meg skjerpe deg!! :D

overrasket

over 18 år siden

overrasket

Jeg? Hvorfor det?

Ole Gregert terjesen

over 18 år siden

Ole Gregert terjesen

Fra gul tee på Nøtterøy mener jeg 36hcp får 40 eller 42 mottatte slag.
Jeg gikk runde med 6 par , 6 bogeyer og 2 dobb. bogeyer det gav 45 poeng viss jeg ikkie husker helt feil. Dette var basert på slope fra 2004/2005.

dette indikerer litt om slopen på Nøtterøy

!"#

over 18 år siden

!"#

Også fikk du 4 birdier da eller?? Ganske grei runde for deg det....

Har ikke spilt nøtterøy

over 18 år siden

Har ikke spilt nøtterøy

!"# han har selvfølgelig 4 stryk, han får 44 mottatte, 45 poeng med den scoren han oppga.

Nøtterøy sliter

over 18 år siden

Nøtterøy sliter

Når vi diskuterer Nøtterøy lurer jeg egentlig på hva som har skjedd med en av mine favorittbaner? Helt siden åpningen i 2003 har det alltid vært en glede å besøke banen – alltid hyggelig og alltid bra kvalitet. Etter at klubbhuset sto ferdig i fjor var det ikke mange baner som kunne tilby det samme etter min mening.

I år er det imidlertid noe helt annet. Banen er katastrofal i forhold til hva man kan forvente og det har den vært siden starten av sesongen. Jeg deltok på Amatouren i begynnelsen av mai og tenkte som så at det ikke var så farlig at banen ikke var helt topp, men når den nesten er dårligere nå da lurer jeg på hva de driver med.

Verre er det at den gode stemningen er borte. Før var det alltid hyggelig å komme til banen – ta en prat med medlemmer og andre gjester – nå var det ikke slik.

Jeg hører også rykter om konflikter internt. Daglig leder har blitt ”mobbet” vekk fra stillingen av styremedlemmer, headpro blir motarbeidet åpenlyst og trafikken stuper. Ikke særlig hyggelig å høre.

Håper Nøtterøy skjerper seg kraftig fremover. Som sommergjest i Vestfold har jeg vurdert å bli medlem, men nå bruker jeg heller penger på Borre eller Vestfold – her er det hverfall hyggelig å spille og faktisk er banene også bedre nå.

Er det noen som har opplevd likende eller er det kun jeg som har vært uheldig på Nøtterøy i år.

Henke

over 18 år siden

Henke

Jeg må innrømme at jeg har tilgode å høre noe annet enn negativ omtale av Nøtterøy. Alle de jeg spiller med til daglig har sluttet å dra til Nøtterøy når de er på ferie på Tjøme, og kjører heller til Vestfold GK, fordi de ikke gidder å bli så dårlig behandlet.

Truls

over 18 år siden

Truls

Det er desverre mange klubber som fokuserer mer på å tjene penger og gjøre en god butikk fremfor å prioritere produktet og yte service. Slikt merkes veldig raskt utad og kan lett skape et netative følelser hos publikum. Kanskje det har blitt slik på Nøtterøy? Dårlig personalpolitikk er også ugunstig. Dette merkes i hvertall på humøret til de ansatte. Kanskje noen bør vurdere sin stilling/posisjon?

Eirik V. Larsen

over 18 år siden

Eirik V. Larsen

Godt at noen klubber går i riktig retning i allefall.
i år har jeg spilt Larvik, Tyrifjord, Nøtterøy,Miklagard, Holtsmark og Hakadal.

av disse banene er det Tyrifjord jeg har fått desidert best behandling hos.
de må ha verdens søteste damer i proshoppen, og de er utrolig seviceminded. profesjonelle og hyggelige, på toppen av faktumet at banen er så bra nå, så er dette en kjempesuksess.

vi holder i år bedriftsturneringen vår på Tyrifjord, for de har et profesjonellt apparat for håndtering av dette, i motsetning til de fleste andre, hvor man nærmest blir overlatt til seg selv når det arrangeres turnering hos dem.
det er mye "hit med penga, værsågod å spill" i norske klubber, mens tyrifjord er et foregangsmønster som gir oversikt over hvilke tjenester du får og hva dette koster.

Nøtterøy har i år fremstått som en skamplett når det gjelder service, og også som blir nevnt over, følelsen av å være velkommen.
Jeg er utrolig glad i banen, men orker ikke reise dit når det er som det er der nå!

Miklagard opplever jeg som en ytterst profesjonell klubb, hvor det selvsagt er fokus på medlemmer, men hvor man alikevel føler seg velkommen til enhver tid.

Larvik er en fin bane, men med en klubb bak seg som man virkelig ikke vet om man kan stole på, med de konfliktene ang. landområder, aksjeeiere, økonomi, etc. som foregår der nede.

Holtsmark er det siste skuddet på stammen, som har potensiale til å bli knallbra, men som ødelegger litt for seg selv ved å slurve med vedlikeholdet. synd, men de har i hvertfall en ledelse som er trivelig å prate med og som gir gode forklaringer når man spør.

Hakadal er dessverre i dårlig forfatning etter noen generaltabber fra greenkeeperstaben. det er hyggelig i Hakadal, men hvis de ønsker å få noe ut av anlegget sitt, må de i hvertfall starte mer å være ærlige og si det som det er. alle jeg snakker med, både medlemmer og stab, kommer med hver sin forklaring på hva som har skjedd, og ingenting av det virker troverdig.
når jeg ringte for å sjekke forholdene, så fikk jeg beskjed om at det var bra, med unntak av noen provisoriske greener..
eh.... 9 nysådde greener og 9 vintergreener er ikke "bra med unntak av noen provisoriske greener".

nå åpner de visstnok til helgen for fullt, så får vi håper de er kvitt problemet for i år.

i mellomtiden, spiller jeg nok Miklagard og tyrifjord fremover. der vet de hva de holder på med.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hyggelig å lese om din opplevelse av bedriftsgolf i Tyrifjord da. Dette er sterkt i fokus i klubben vår vet jeg.
send meg en mail, så skal du til og med få en greenfeebillett av meg...

snufs... blir helt rørt av sånt skryt.... :D

king ben

over 18 år siden

king ben

Personlig synes jeg Tyrifjorden er VERDENS BESTE BANE!!!!!

HVor mange bilettere for jeg for det? ;-))

Yngve

over 18 år siden

Yngve

King Bend,

du får en billett, og det er til åpningen av seminaret "How to hit a ball straight!"

Yngve

over 18 år siden

Yngve

huff, den var slem... du skal få en billett du også da..... siden du har bursdag

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Eirik V Larsen, angående Hakadal så er banen ikke i dårlig forfatning.Banen er i meget god stand. Problemet var greenene på backnine som "døde" i vår.Det er ikke noe poeng å grave seg ned i spekulasjoner om hva som gikk galt da.

Greenene på back ble ødelagt, klubben tok tak i det og har jobbet knallhardt for å få de opp igjen så fort som mulig.Vi åpner de dobbelt resådde greenene på backnine over helgen.

De er blitt gode og er på rekord tid blitt ganske tette og fine.

Ellers har undertegnende lasermålt alle avstandsmarkeringer i spillelinjen til senter green.

Så i år er avstandene riktig. Vet at dette var savnet i fjor.

Etter sanktans kan jeg selv og alle andre endelig spille fulle 18 hull i Hakadal igjen, og jeg gleder meg som en unge:-)

Eirik V. Larsen

over 18 år siden

Eirik V. Larsen

Simen Fulland,

Når greenene er uspillbare, da er banen i dårlig forfatning.
at fairwayene er greie, er ikke på langt nær så viktig som at greenene er det.
ok, vi skal ikke grave oss ned i spekulasjoner, men hvorfor skal alle ha sin teori om hva som gikk galt? Jo, fordi ingen tør å innrømme hva de har gjort feil. da blir det slik at det henger igjen lenge, og da blir det slik at en som meg, blir skeptisk når jeg blir møtt med at banen er bra når 9 greener er stengt.
er halvparten av greenene stengt, da er IKKE banen bra!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her