Eirik V. Larsen
Godt at noen klubber går i riktig retning i allefall.
i år har jeg spilt Larvik, Tyrifjord, Nøtterøy,Miklagard, Holtsmark og Hakadal.
av disse banene er det Tyrifjord jeg har fått desidert best behandling hos.
de må ha verdens søteste damer i proshoppen, og de er utrolig seviceminded. profesjonelle og hyggelige, på toppen av faktumet at banen er så bra nå, så er dette en kjempesuksess.
vi holder i år bedriftsturneringen vår på Tyrifjord, for de har et profesjonellt apparat for håndtering av dette, i motsetning til de fleste andre, hvor man nærmest blir overlatt til seg selv når det arrangeres turnering hos dem.
det er mye "hit med penga, værsågod å spill" i norske klubber, mens tyrifjord er et foregangsmønster som gir oversikt over hvilke tjenester du får og hva dette koster.
Nøtterøy har i år fremstått som en skamplett når det gjelder service, og også som blir nevnt over, følelsen av å være velkommen.
Jeg er utrolig glad i banen, men orker ikke reise dit når det er som det er der nå!
Miklagard opplever jeg som en ytterst profesjonell klubb, hvor det selvsagt er fokus på medlemmer, men hvor man alikevel føler seg velkommen til enhver tid.
Larvik er en fin bane, men med en klubb bak seg som man virkelig ikke vet om man kan stole på, med de konfliktene ang. landområder, aksjeeiere, økonomi, etc. som foregår der nede.
Holtsmark er det siste skuddet på stammen, som har potensiale til å bli knallbra, men som ødelegger litt for seg selv ved å slurve med vedlikeholdet. synd, men de har i hvertfall en ledelse som er trivelig å prate med og som gir gode forklaringer når man spør.
Hakadal er dessverre i dårlig forfatning etter noen generaltabber fra greenkeeperstaben. det er hyggelig i Hakadal, men hvis de ønsker å få noe ut av anlegget sitt, må de i hvertfall starte mer å være ærlige og si det som det er. alle jeg snakker med, både medlemmer og stab, kommer med hver sin forklaring på hva som har skjedd, og ingenting av det virker troverdig.
når jeg ringte for å sjekke forholdene, så fikk jeg beskjed om at det var bra, med unntak av noen provisoriske greener..
eh.... 9 nysådde greener og 9 vintergreener er ikke "bra med unntak av noen provisoriske greener".
nå åpner de visstnok til helgen for fullt, så får vi håper de er kvitt problemet for i år.
i mellomtiden, spiller jeg nok Miklagard og tyrifjord fremover. der vet de hva de holder på med.