Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nytt utstyr, Norge vs Import

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

Er på utkikk etter nytt utstyr da det første settet har blitt utslitt,delvis ødelagt og mangler en del køller. Trenger ikke superutstyr, men køller som holder i massevis for en høy hcp'er som meg.

Har sett litt på XXL på Callaway x-18 og Nike Ignite. Jern fra 4 til PW på begge mener jeg og prisen er under 4000 på begge noe jeg ser på som en grei pris.

Har ny hybrid + putter samt driver fra det gamle settet som funker veldig bra.

Har sjekket litt rundt på nettet og finnes mye bra rundt på edwinwatt osv, hvordan er det med frakt/toll osv fra disse sidene? Noen som har andre alternativer en disse køllene?

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Toll er det ikke på golfutstyr, men mva må du betale på utstyrspris + frakt (ca USD 50,-?). Edwin Watts og Golfsmith har relativt rimelig frakt, mens TGW har noe dyrere. Sjekk også rockbottomgolf. Mye rimelig og bra utstyr, men ikke all verdes utvalg. Ellers kan du gå på eBay, men her er det en del fake utstyr så vær litt obs.

Sjekk også i UK. Her er det 17,5% VAT (MVA) innbakt i de annonserte prisene. Kan trekkes fra siden vi er utenfor EU. GBP 20 i frakt er rimelig og da kan du "fylle" opp med andre varer innenfor et gitt volum (jeg kjøpte Sun Mountain tralle og en pencilbag som kom på GBP 20 i frakt).
Eks: Golfonline.co.uk, onlinegolf.co.uk og 118golf.co.uk

Syntes jeg så X-18 til kr 2990,- hos XXL nå - åpningstilbud ifm åpning på Ski - gjaldt alle butikkene tror jeg.

JohnnyBirdie

over 18 år siden

JohnnyBirdie

Er x-18 gode køller? Noen spesielle ting jeg burde tenke på når jeg skal bestille`?

Hej

over 18 år siden

Hej

Spander 200kr i bensin og kjør til Sverige og spar 2000kr på et jernsett

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ser ut som XXL har satt ned prisen på X-18 til 2999,- Billigere enn det blir det neppe noe sted. http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____49772.aspx

Olle

over 18 år siden

Olle

Det er riktig som Maverick over skriver at det ikke er toll, men han ser ut til å glemme at det 25% mva på alt over 200 kr.

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Neida, står i første linje. Skrev ikke eksplisitt om grensen på 200, men regnet med at når det var snakk om et helt jernsett, var ikke det relevant.

Olle

over 18 år siden

Olle

Sorry, du har rett!

mateij

over 18 år siden

mateij

anbefaler ben hogan bh-5 fra tgw.com koster litt over 2000kr og er et røver kjøp for folk som har ca 9+ i hcp

ein fyr

over 18 år siden

ein fyr

har settet selv og det er et bra sett og billig på tgw lettspilt og tilgivende

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her