Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfspillere i Norge

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Personlig mener jeg at vi har utrolig mange dyktige golfere i Norge, som faktisk har/har hatt kapasitet til å spille stabilt på både Europatouren og PGA touren. Det samme gjelder damene. Men hvorfor når de ikke opp? Jeg mener nå at de trener litt for mye på range og litt for lite på wedger m. m. Men er det klubben som da er problemet fordi de ikke har fasiliteter?

jonag

over 18 år siden

jonag

ja, men jeg mener det mangler en treningskultur veldig mange steder. mange andre idretter i norge har en etablert kultur og forståelse for hva som kreves. Jeg tror det bare er for oss å akseptere at det ikke trengs mindre trening og tilretteleggelse i golf, og så får vi golffaglig være så flinke vi kan å lære fra verden og bli så gode vi kan.

Hva med samarbeid mellom klubber, innen fylker, innen regioner ??
Hva med treningsmiljø i klubbene på tvers av alder ??

Lompa

over 18 år siden

Lompa

Du tar feil her. Det er slettes ikke mange som har kapasitet til å nå så langt i golfnorge. Det er yderst få, spør du meg. Ja, de er flinke i Norge når de blir matchet av norske spillere, men på internasjonalt toppnivå? Neppe. Kanskje et par-tre kan hevde seg om 5-10 år. Noe få utskudd med kjempetalenter kan vel stikke seg ut med lange mellomrom.

Husk at vi har veldig få spillere i dette landet sammenlignet med ørten andre land som er flere hav foran Norge når det gjelder golf. Tenk på alle de landene, med tusenvis av golftalenter som kan spille og trene året rundt. Skal det bli noe stort av norske spiller må de ihvertfall flytte og bo i et land med golfsesong hele året. Tviler på at man blir blant de beste i verden av å trene på et eller annet innendørs senter om vinteren.

Ta å sjekk resultatlister fra amatørturneringer i andre land en Norge. Du vil se scorer som får norske turneringer til å se ut som klubbmesterskap i Ludo i forhold.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Tror dette i er i ferd med å endres. Treningskulturer og miljører etableres i fler klubber. De som har gått foran både av spillere og klubber har hatt effekt. Bredden kommer. Resultatene kommer. Ja, det tar fortsatt tid før vi når svensker og dansker til skinnleggen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her