Runar Nyrud
Og der ble Arnulf satt GRUNDIG på plass av en som VET hva han snakker om... hehe... Det er dessverre skjelden vare at folk vet hva de snakker om her..... Å si sin mening, det er en ting, men å si at "slik og slik" må ting gjøres, når man (som Arnulf) ikke har peilig i det hele tatt, det er noe annet.
Vet du hva Arnulf, jeg var på St. Andrews for noen dager siden, vet du hva de drev med på første tee ? Akkurat: dresset. Og den banen er 600 år gammel. Jada, jeg vet at tee bli mer slitt enn fairways. Det som var litt morsomt var at de spredde det ut med spade, og brukte store gammeldagse sopelimer til å spre det med... Tok bilde av det.... (Nå tok vi totalt rundt 600 bilder + video på turen da men....).
Hvorfor det ligger igjen "naken sand" enkelte steder ? Forde det er dårlig gressvekst der regner jeg med. Tipper at det er resådd nå i vår, så det blir det forhåpentlig orden på. Vet du noe TAH ?
Kongsberg er en veldig fin bane etter min mening. Den har hull som gavner "long hitter's" og den har hull som du må bruke hode. Smak og behag selvsagt. Den er morsom å spille for alle hcp grupper etter min mening, derfor er den populær blandt spillere.
Ja - man skulle selvsagt ønske seg raskere greener, noe man får for sent på året (rundt km). Jeg stoler på at greenkeeperen vet hva han gjør, og at det vil bli bedre etter hvert.
Brian: jeg har hørt at noen har sagt at gresstypen som brukes på baner som feks. Miklagaard ikke kan benyttes på andre baner, som feks. Kongsberg pga. klima. Noe som gjør at gresset på greenene på Kongsberg aldri kan klippes så lavt som på Miklagaard, men at man må satse på å klippe så lavt man kan og RULLE greenene mer for å få de raske. Noen synspunkter / fakta rundt dette ?
Den, som mange andre er prisgitt at vinteren er "snill" med banen. I fjor hadde feks. Kjekstad store problemer med greenene. Tyrifjorden hadde problemer, Skoger hadde problemer i fjor osv. I år har Kongsberg litt problemer, derfor har de valgt å utsette åpningen. Var der i går, og det ser bra ut. Tiltakene man har gjort ser ut til å fungere bra, uten at jeg er noen proff .....