Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner amatouren på Kongsberg?

happygolfer

over 18 år siden

happygolfer

Det er jo et meget bra startfelt, og det er ikke lett å tippe hvem som vinner! Noen som har noen heite tips på vinner eller topp 3?

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Jeg skal gjøre mitt beste. Og jeg regner med at det bare er jeg som har troen på meg selv :)

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Noen som går for Dennis Den ROover eller?:P

Tja

over 18 år siden

Tja

Tror Stian Hansen vil vinne der oppe. Mye bra spilling i dag på en helt rå bra bane. Moro å spille når banen er så kanonbra.

Tja, hva med Hatle og Hatle

over 18 år siden

Tja, hva med Hatle og Hatle

Satser på Hatle brødrene, 3 og 4 bak etter første dag. Tidligere medlemer på K. Så de kjenner banen godt.

Ellers var jo top 3 fra første runde VELDIG bra idag. Moro å se hvor enkelt det kan gjøres.

Tja og tjo

over 18 år siden

Tja og tjo

Kanonbra forhold? Nåja :) Spørs hva man er vant med. Men helt ok, det er det.

haha

over 18 år siden

haha

det var kanonbra..... idiot!

Tja og tjo missa cutten

over 18 år siden

Tja og tjo missa cutten

Anntar det er banens skyld at du misset cutten ?

lol?

over 18 år siden

lol?

missa ikke cutten.. og banen var dritbra! si?

Tja og tjo missa ikke cutten

over 18 år siden

Tja og tjo missa ikke cutten

Bare det jeg ville høre, takk

!"#

over 18 år siden

!"#

nuh, kanonbra er vel å ta i litt, men helt grei, det var den. Relativt jevnt, men noe tregt på greenene. Tøff rough, når man rotet seg uti der... Ellers har jeg vel aldri spilt så mange dogleg på en runde noengang, men det er nå engang sånn layouten er.
En ting jeg skulle ønske, var at man kanskje fjernet et par av de store furuene på innspillet på hull 12. Unødvendig trangt innspill der. Idag var pinnen snill, men med plassering litt lenger venstre, er det umulig å komme til, hvis man ikke har millimeterpresisjon på 2.slaget sitt. Jeg synes hullet hadde blitt vesentlig bedre hvis man gjorde det. Men, det er jo bare min mening.

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

!"#: Enig med deg, trefaenskapet er alltid i veien når jeg skal spille inn. Men hullet hadde vel blitt vel enkelt uten nevnte trær, eller ?

Tja

over 18 år siden

Tja

Hehe. Jeg klarte cutten med god margin. Men jeg syns ikke greenene er topp. De var helt ok, men litt ujevn innimellom. Mye bedre enn forrige helg i alle fall, så klubben har gjort en bra jobb. Også liker jeg ikke så treige greener. Men men.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Nå skal man sove på seg superenergi til i morgen :) hu hey!

Jeg synes greenene var helt greie dog litt ujevn til tider. Missa tre 2-metringer som hoppa litt, og tre 1-metringer pga dårlig putting. Greenene spilte med litt mer break enn på mandag pga økt hastighet, så det måtte man venne seg til. Klarte å feilberegne HELT på avgangen fra Oslo, og rakk akkurat tee-offen min. Jeg er dritflink å planlegge :D

tvalo: hvor var du i dag? Fant deg ikke. Kunne trengt deg på hull 11 når jeg fant den grusomme roughen, men med flink markør ordna det seg.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Lykke til alle dere som skal ut og spille i dag,muligens endel tøffere forhold i dag hvis det regner på Kongsberg og!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Hvor tøft er det egentlig ? For meg ser det ut som om cut'en gikk på 80 og 83 (damer).

Gunder med birdie på hull 1 så var det kanskje god planlegging?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

huffda...synd med 81 i dag gunder. var nesten sånn at jeg satte penger på at du skulle vinne ;)

Bevern'n fra Bevergrenda

over 18 år siden

Bevern'n fra Bevergrenda

Du tvalo'en, du kan vel ikke mene furuene er i veien på hull 12 ??????
Det er et par 5 hull, dvs hullet er designet for å bruke 3 slag tiol greenen.
Driver ut, 4-jern over bunkeren oppi bakken og 30-40m chip til greenen. Ser ikke helt hvordan furuene kan komme i veien....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

veggiss: Ja kjipent med en dobbel og en trippel i dag. Men det var pga to dårlige svinger så da er det jo greit :) Alt i alt fornøyd med helgen, men det er surt å miste mange slag på greenene. Å to-putte fra 15 meter er ikke noe man kan beregne i noe særlig grad. Så med innspill som ikke sitter blir det tøft å berge inn en grei score.

tvalo: Du var dritgod å finne baller på hull 15 :) det skal du ha.

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Hallo! Par 5 hullene på Kongsberg er jo laget for å nå inn på 2!!! Easy birdie!

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Gunder: Hadde innetjeneste lørdag, men var klar for å assistere alle på 13 og 15 idag. Ingen måtte gå tilbake å slå ny, så jeg annser jobben som vel utført.

Pølsa: 12 er kun nåbar hvis du går mellom trærne. 1, 9, 10, 18 kan nås, men det skjer ikke for ofte. Tror det var 3 eagler i helgen.

Eller så det ut som om få hsuket å ta en kølle ekstra i regnet/lav temp, mange som gjorde 13/15 vanskelig med å være kort på innspillet.

Takk for besøket, det var hyggelig å ha Dere på besøk

Gunder

over 18 år siden

Gunder

hull 9 nåbar på to? hehe. Tja. Det er ikke så veldig mange i Norge som når det hullet på to slag. Greit nok i medvind, men da kan Donald Duck også nå alle hull.

tvalo: det hjelper utrolig mye å ha markører på banen. Veldig bra at folk stiller opp på slikt. Skal selv stå markør på Challenge Tour på miklagard. Gøy å se på karene som virkelig kan spille. Synd du måtte se på oss (noen av oss) i helga :)

hull 9 på 2 slag

over 18 år siden

hull 9 på 2 slag

Det er bare én av medlemmene på Kongsberg som stabilt er i stand til å nå green på hull 9 på to slag uten medvind eller andre gunstige og uvanlige tilfeldigheter, og med tee-klossene riktig innstilt. Flere andre har greid det, men da har det vært gunstig vind og tee-klossene har stått langt fremme.

2

over 18 år siden

2

hvis driven og spoonen er som den skal så er det greit å komme inn... ikke lett, men greit!

Feil

over 18 år siden

Feil

Hull 9 på kbgk er ikke så langt. Har selv vært inne der flere ganger, og det trenger ikke være medvind... Har vært inne med driver, 4-jern. Og at det bare er en fra kongsberg som er stabil lang nok til å komme inn der er tull.

Kjenner selv to stk som er medlemmer som ikke har problemer med dette....

Hjelp

over 18 år siden

Hjelp

Hvor finner man resultat liste?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

resultat i Golfbox, der så godt som alle resultat ligger.

MC

over 18 år siden

MC

Hvor finner man resultater fra 1. dag ???

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Resultatene fra dag 1 ligger fortsatt på forsiden til www.kongsberg-golfbane.no.

Hva med å lete de mest åpenbare stedene selv først?

ja men

over 18 år siden

ja men

der står bare de som klarte cuten.... hvor ble det av de andre?

så mange skrytepaver

over 18 år siden

så mange skrytepaver

som forviller seg inn på et forum.

karer som "Feil" er så utrolig dust.
hvis du skal skryte av at du selv når hull 9 med driver og firer, og kjenner folk som greier det, så hva med å da stå frem med navn?
er du redd for å bli avslørt som en skrytepave som bare har golf i kjeften?
noe så dumt...

Helt enig

over 18 år siden

Helt enig

Ble nysgjerrig, har ikke spilt banen men ser på hjemmesiden at hullet er 525 meter!
Tipper det er uvanelig med en drive på 300 meter og så et 4 jern på 225 meter etterpå.....
Ihvertfall på det nivået.
Må smile litt av sånt, morsomt dette forumet her..

Helt enig II

over 18 år siden

Helt enig II

I tillegg ligger greenen høyere enn der hvor ballen ligger etter utslaget, så det er noen ordentlige sluggere vi har her på forumet.

Til Pepper

over 18 år siden

Til Pepper

Hva med å sjekke litt før du plumper ut med åpenbaringene dine.

Helt enig III

over 18 år siden

Helt enig III

Er vel bare Jørn Walter Kristiansen som klarer å gå inn på 2 slag på hull 9 uten "hjelp". Har sett mange prøve seg med 3-wooden på andreslaget, men det går sjelden bra. Bare en håndfull som klarer å komme over veien på 2.
Men skryte er vi flinke til på Kongsberg, for vi har jo en slik fantastisk bane.....

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Tror nok det er mer enn en håndfull som klarer å passere veien på 9'ern på 2.

Om det er så alt for mange som når green på 2 er en annen sak. Da må man i tillegg til å slå langt, også slå 2 meget gode slag på rad.

Husk at det er mange golfere som slår langt. Det er imidlertid få som slår langt og rett..hver gang.

Det er vanskelig det he he:-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

nå ble det jo sagt at det bare var en håndfull som klarte det stabilt da.

jeg klarer også å slå en drive på 290 og en spoon på 235, men de to slagene i sammen med resultat som ønsket er ikke så ofte jeg får muligheten til, og enda færre ganger blir vellykket, så jeg faller langt utenfor kategorien "stabilt inne på 2 slag" på hull 9.

det er mange som sier de greier det sikkert, men det blir det samme som på hull 9 på Tyrifjord. 505 meter "bare", men ikke mange som har eagleput der heller!

mikkelrev

over 18 år siden

mikkelrev

hei alle "longhittere"...
det er vanskelig å få eagle når man pingler rundt med jern :-)))))

"hvis tanta mi hadde hatt k... så hadde hun vært onkelen min"

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Noen slår langt, har spilt med folk som har for høyt handicap for å delta på AMAT. som har nådd både 10 og 18 med Driver + spoon. Aldri sett noen nå 9, men sikkert ikke umulig det heller. Blitt fortalt at det er registrert en Albatross på 12, så det kan nås også.

Så mye viss vass

over 18 år siden

Så mye viss vass

Gå igjennom listen og se hvor mange birdier det er på hull 9. Snittet ligger langt over 5. Så det er vel ikke så mange som gjør det så bra der. Det er også moro å høre på dere "lavhandicapere" som prater om så lette baner hele tiden. Kongsberg er så lett. Ingen under par der i helgen med det startfeltet. Hadde det ikke vært for at puttene deres hoppet og noen dårlige svinger så hadde de fleste gått langt ned på 60 tallet. Nå har det vært Norges cup, (nå P4) og to ama-tourer der oppe. Hvor mange runder under par er det totalt.. Ikke mange. Det var lavere score på vinneren på Meland i fjor enn det var på Kongsberg. Og Meland spiller vel de fleste av dere et stykke under par eller?

PG

over 18 år siden

PG

Banen er som den er, lite å få gjort noe med. Moro å se en stabil Mikkel på listene. Mye riktig i det du skriver viss vass, men sjekk litt før du kommer med påstander. Så vidt jeg husker så var det vel 11-12 over de vant på på ama-tour der i mail i fjor. Tage vant vel på +6 på P4 touren over 54 hull. Skal sies at det også var i et skikkelig møkkavær. Kongsberg er ikke veldig vanskelig men det er heller ikke lett å sette de helt gode scorene. Og da er den vel ikke så dårlig turneringsbane? Men Mikkel... 7 på hull 8 og 3 på hull 10? Det var mer enn at ballen hoppet på greenen på 8 da eller? c",)

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Hehe... Ikke lett når man går rundt med jern du liksom. Du får skylde deg selv! Banene er lett for de som slår langt. Jeg for min del spilte ikke i helgen, da man har viktigere ting fore enn å vase rundt på en jævla Ama-tour. P4-tour er jo bedre! Men, så lenge driveren sitter på hull 12, så er det jo mulig: kommer an på pinnplasseringen, men likevel skal det være mulig. Har gjort det mange ganger før...

3wood - 3wood går jo også... Må jo under kronen på trærne da:P

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Tror vi hadde sett -score på 2-3 mann hvis vi hadde fått like fine forhold på søndag som lørdag. Alt blir litt vanskeligere med med kalt vær og regn. Alle i lederballen hadde kapasitet til å klare 2 runder under par.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

For en morsom diskusjon dette ble :) Det var litt motvind på hull 9 i når jeg var der. Dere er flinke dere som lett går inn på 2 der. Det må jeg si. Personlig slo jeg drive, 3 wood og 4 jern for å nå greenen på 3 slag på søndag :-D Birdieputten fra 4 meter var vanskelig å sette, så jeg ble glad for en innkakket par.

Jeg er gigalonghitter jeg!

hahaha

over 18 år siden

hahaha

hvis dette var greie slag så slår du jo helt sykt kort...

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg slår ikke så langt :) Dårlig drive på 190. 3 wood ca 190. 4 jern fra 160 pga to køller motvind. Tøft!

Men i medvind, DA slår jeg langt jeg!

Feil

over 18 år siden

Feil

Hva med Edvard Hatle... Han slår lett inn på 9 på to, har selv spillt med han hvor han har spillt inn D-5 jern inn dit.... Så er nok ikke bare Walter som gjør den biffen gitt... Selv har jeg også vært inne flere ganger på to på nieren...Og som regel er det retning og ikke lengden som er min utfordring.. Til og med vært ti meter over green med D, 3-wood. Hull ni er langt men ikke så langt.... Og jeg anser ikke meg selv for å være noe long hitter... Dog noe over gjennomsnittet lang fra tee..

Og de som er uenig i at par fem hullene på kongsberg er lette.... Hull en kan man jo spille to jern inn på greenen. Hull ni nåes av de spillerene som slår langt... Dog noe vanskeligre en de resterende hull...Hull ti lett i to!! Diger fairway hvor man kan slå 40 meter til hver side uten at det er noe farlig... Og å gå for greenen er jo ikke noe stress da det er åpent som bare det i mils omkrets..

Tolv er vel noe mer tricky... Man kan slå drive og et jern på greenen, men da må man plassere ballen riktig på utslaget... Hull 18 er kort... Drive og jern til greenen der.. eller en 3-wood...Og det er heller ingen farligheter rundt greenen her...

Så i sum: Alle kan nåes i to, tre av dem skriker etter å bli spillt som lange par fire, mens to av dem bør man tenke på før man tar valget...Kan da ikke sies å være så vanskelig det.....

Grevlingen

over 18 år siden

Grevlingen

Enig med Feil bortsett fra hull 9.
Men for å spille slik så må man kjenne banene ganske godt.

Feilfeil

over 18 år siden

Feilfeil

feil er anonym, og da kan man skryte så mye man orker...... dust.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

En av gutta på pallen gikk inn med sterkt hooket 4 jern. Gikk riktignok i tre siste dag. (12)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Siden jeg er en kronisk fader så har jeg gått inn med en sterkt fada 5'er wood. til venstre for trærne er det en åpning for tullinger som meg som vil prøve. på 12'ern ja.

king ben

over 18 år siden

king ben

Må le litt her.

Jeg hører stadig om disse som slår så hinsides langt og er inne på ALLE par5 på to osv osv.... Jeg har spilt med JWK på kongsberg og sett ham slå drive, jern på hull 18 en gang. Ellers har jeg sett Jørn Johnsen spille inn på to ofte på mange baner. Men å lire ut av seg at de er så jævla lett!!!! jaja....

Om det er slik at dt stemmer at det er så "lett" på par 5ene på kongsberg. Hvofor var det ikke flere birdier på dem da? evt eagle...

Om man tar et langt par4 i norge på rundt 425 og man får litt vind i mot ser jeg ofte "langtslående" sliter med å nå på to. Om man da legger på 100 meter kan jeg ikke skjønne det blir så fryktelig lett!

Spilte mikla i går og hadde en god drive på hull 4 som stoppet på rundt 315 meter. Hadde da ca 220 igjen til pinnen. Slo jern i venstre greenbunker. Jeg var ikke inne på to selv om lengden var der. Kan derfor ikke forstå at dette skal være så lett......

Det at det er mulig gjør det absolutt ikke LETT!

Medvind

over 18 år siden

Medvind

Og hvor mye medvind var det da?

!"#

over 18 år siden

!"#

Var litt medvind sikkert, men hvis du har nok lengde på driven, så lander du i nedoverbakke, og da får du MANGE meter extra.

Har sett kingben slå, og det hender han dundrer avgårde noen lange slag, men innimellom er jo slagene like skeive som Great garlic girls, og da blir det jo ikke bra...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her