Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nytt golfmerke til Norge

slice

over 21 år siden

slice

Har hørt rykter om at det kommer et nytt golfmerke på det norske markedet i år. Tror det heter MDGolf og skal, etter det jeg har hørt, ha vunnet flere tester i golfblader. Skal ikke være så dyrt heller. Noen andre som har hørt om MDGolf?

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Jeg har sett både fairway-woods og jern fra MD golf som har deltatt i tester i Golf World. De har kommet på jumboplass i begge tester, tydeligvis ingenting å satse på til tross for at de har et tiltalende design.

Andreas

over 21 år siden

Andreas

Har spilt med Superstrong siden i fjor sommer og er meget fornøyd med køllene. Spiller også med Superstrong Steel spoon og liker den godt, særlig Proforce XL skaftet. Du kan sjekke www.mdgolf.co.uk for mer info og flere tester....

BP.

over 21 år siden

BP.

Mente å huske at de smidde jernene har fått meget bra omtale i flere golfmagasiner. Sjekket sidene deres og fant at det gjaldt for flere av produktene deres:

http://www.mdgolf.co.uk/fi_original.html
http://www.mdgolf.co.uk/ss_hot.html
http://www.mdgolf.co.uk/ss_steel.html
http://www.mdgolf.co.uk/ss_wedges_gm.html

...

backtee

over 21 år siden

backtee

Det er riktig at de langseres i Norge. Har selv testet superstrong settet, samt driver og inntrykket er positivt. Men jeg har ikke fått testet muscle back settet, som ser veldig bra ut. Blades opp til 7-jern og deretter cavity back. Det virker ihvertfall som merket står for kvalitet. Håper jeg finner et sted å teste muscleback settet. Noen som vet hvor de selges??

Har også sett de har kommet positivt ut i tester, så jeg lurer på hvor "køllekalle" har funnet jumboplasseringene??

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Jomboplasseringene fant jeg i GOLF WORLD International Edition.

Jeg har aldri hverken sett eller prøvd MD Golf's produkter, men basert på testresultatene som er sitert under ville jeg aldri vurdert å ta dem i mine hender engang.
Når et produkt oppnår slike kommentarer som MD har gjort her burde produsenten trekke produktene fra markedet. En pro-shop som anbefaler et så katastrofalt dårlig produkt fremstår som uvitende og useriøs og burde boikottes.

Testresultatene gjenspeiler ikke bare at MD-golf har de dårligste køllene, men i tillegg ser man at avstanden frem til de nest dårligste er meget stor.

I april-utgaven testet GOlf World fairwaywoods med følgende resultater:

1 King Cobra SZ 34p
2 Mizuno MP-001 33p
2 Srixon W-302 33p
4 Callaway Big Bertha 32p
5 Ping G2 27p
6 Progen Full Bore 2.3 25p
7 MD Golf Superstrong 18p

I mai-utgaven testet de jernsett:

1 Callaway X-16 33p
2 Titleist 704.CB 32p
2 Adams Idea a1 Pro 32p
4 Makser M Tour 31p
5 Taylor Made RAC TP combo 29p
6 Ping S59 28p
7 MD Golf Superstrong 24p

For å sitere noen av testernes kommentarer til MD's produkter:
"short"
"difficult off fairways"
"not easy at all"
"poor performance"
"inconsistent"
"didn't work for me"
"struggeled to hit shots"

tompa

over 21 år siden

tompa

Man kan säkert vara så kategorisk som Køllekalle är. Kanske KølleKalle har vikarierande motiv. MDGolf's Superstrong Fairway woods korades till "Best for Value" i Today's Golfer. I denna testen deltog 18 olika klubbmärken. Superstrong Forged Irons blev 2003 utsedd till "Top Ten Buy i Today's Golfer och var det märket som låg längst på denna listan - och ligger där fortfarande. Om jag inte minns helt fel så är det inga experter som testar golfutrustning i Golf World utan spelare som KølleKalle, något som kan ge lite olika resultat. Olika personer föredrar olika klubbor. Att KølleKalle därför säger att han aldrig skulle vilja ta klubborna i sina händer blir därför lite dumt, speciellt när han inte vet hur klubborna är och inte har testat dem. Kanske det är KølleKalle som skulle bojkottas. Som sagt, förmodligen vikarierande motiv här.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Det er riktig at det er spillere som meg og deg som tester køller i Golf World. Det er det som gjør testene "riktige".
HVordan skulle amn ellers teste køller ???
Blir jo litt dumt for hakkende middlehandicappere å tro de er best tjent med å bruke samme køller som Tiger Woods og Ernie Els bruker.
Det er også litt for dumt å spenne opp drivere i en robot til å bare slå perfekte slag og så offentliggjøre sammenligningstester.
Ved å velge ut et representativt utvalg av vanlige golfere og la dem teste ulike køller mot hverandre får man et bedre sammenligningsgrunnlag på hva som tjener gjennomsnittsgolferen.
Uansett hva slags utstyr som testes vil noen være negative og noen positive. Jernene til MD mottok blandet kritikk, men fairway-woodene fikk dårligste karakter av SAMTLIGE testere.
At et merke kåres til "best-buy" kan like godt bety at de er billige som at de er gode, i dette tilfellet har vi tross alt å gjøre med et billig-merke.
Er det noen som kan fortelle meg butikkprisen i Norge ??
Dessuten vet man både i Sverige og Norge at det går an å betale for en tittel.........

Og for ordens skyld og som jeg har nevnt flere ganger tidligere: Jeg er ingen golfkommersant, så jeg kan mene hva jeg vil uten baktanker.
Mitt motiv for å delta på diskusjonsforumet er å få slutt på utstyrsleverandørenes urimelige prising av golfutstyr.

Boromir

over 21 år siden

Boromir

Nå vet jeg ikke hvor mange som har testet disse køllene, hvilket handicap de har osv, men ut i fra sitatene KølleKalle viser til, vitner dette om subjektive meninger fra en stakkar som ikke bruker noe annet enn overpriste køller for å kompensere for noe annet. En kan ikke avfeie en ting uten å prøve det selv. Ingen er like.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Hvis du sikter til meg når du snakker om overpriste køller er jeg redd du bommer stygt. Det finnes de som betaler mer for driveren sin enn jeg har betalt for hele golfbagen min.

Og for å strø ytterligere salt på MD Golf kom jeg nettopp over en test i aprilnummeret av Golf Monthly, også der kom MD Superstrong fairwaywoods dårligst ut blant ALLE testerne, med poengsummer langt bak nestbeste merke.

Boromir

over 21 år siden

Boromir

Jeg sikter ikke til deg når det gjelder overpriste køller. Jeg sikter heller ikke til deg når jeg nevnerl "stakkar". Jeg beklager hvis det kunne virke sånn. Jeg har stor respekt for det du skriver her inne på forumet. Det jeg egentlig ville fram til, som jeg ser ikke kom så godt fram, er at golfkøller blir veldig individuelt fra person til person. Hva andre folk kommer fram til i tester ser jeg som lite viktig i mitt valg av køller. Ingen sving er lik. Å avskrive noe uten å ha prøvd mener jeg blir feil. For noen vil disse køllene være bra for andre ikke. Det viktigste som jeg ser det er ikke tester, selv om dette gir en pekepinn, men hva en selv er førnøyd med.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her