Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Par3 på 263 meter

Stian

over 18 år siden

Stian

Blir å se i årets US open på Oakmont... 263 meter!. Det er glatt brutalt.

Blir nok mer scrambling enn birdier der vil jeg tro :)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

greenene er 14,2 i snitt på stimpen akkurat nå også, men de prøver å få dem tregere til turneringen starter. det blir faktisk tregere greener under us open enn hva det er til vanlig for medlemmene på oakmont, men røffen er jo helt klart tøffere nå, den er som vanlig i knehøyde når det er us open.

snappy

over 18 år siden

snappy

Fikk par på hull 13 jeg på Hills GC. Se www.hillsgolfclub.se

Dette hullet er oppover også... Joda, jeg var fornøyd.

Hacker

over 18 år siden

Hacker

Fra bakerste tee?

jaja

over 18 år siden

jaja

det hadde fort vekk blitt et fult jern for Fulland også det... ;-)

geir

over 18 år siden

geir

Det er når flaget står bak. gå på golfdigest.com, så får du tanken bak hullet

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Er helt sykt!
Hvis US Open prøver å toppe vanskelighetsgraden for hvert år, vil det begynne å bli parodisk (om det er ikke er det allerede ;-)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Iflg svenske utg av Golf Digest er det laget en ny backtee på hullet,som gjør hullet til 275m ved utslag helt bakerst

Og som veggiss sa,greenene er raskere til vanlig...de slutter å måle når det passerer 15 på stimp...hmm,I wonder why:-)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Og så er det en annen spesiell greie med Oakmont banen,noen av bunkerne..såkalt "church pew bunkers"...som f.eks denne:

http://www.usopen.com/images/wallpaper/1024x768_Oakmont6.jpg

snappy

over 18 år siden

snappy

Er jo en dags jobb å rake den bunkeren.... Skal man være veldig slem mot caddien er dette bunkeren og velge en litt vanskelig rute til ballen... Heheheh

simen fulland

over 18 år siden

simen fulland

Selv om jeg selv har spesial kompetanse på det å slå langt og skjevt, synes jeg dette begynner å ta litt av.

I vindstille eller litt medtrekk er ikke distansen noe problem for de fleste (heller treffsikkerheten) , men hva om det blåser i mot?

Det bør jo være mulig for majoriteten av proffene å komme frem til green på et par 3. Med distanse over 260 + vil mange av dem dra til og ligge kort med drive på et par 3 hull ....

Ser ikke helt poenget med disse hullene.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Tiger ble spurt i et intervju om hvilken kølle han kom til å bruke,om det ble driveren....han sa noe sånt som "det strider mot min religion å bruke driver på par 3"...tipper han kommer fram med noe annet ja.

Ikke bare er det langt,men man skal jo gjerne få ballen til å stoppe også på green..som er lynrask...må ha endel høyde da,eller lande i forkant og rulle på..hvis det er mulig

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg er enig med Fulland her ja. Ser ikke poenget med å lage slike hull bare fordi proffene slår lengre nå enn før. Det burde heller settes regler for utstyr enn å designe baner som skal være helt ville. Nå er jo US Open ganske spesielt da. Men jau. Er glad jeg ikke skal spille slike baner fra bakerste tee :)

Nå har jo jeg hole in one med driver så jeg skal vel neppe uttale meg. Men fan. Kommer jo ikke fram ellers når det er 200 m, oppover, og noe vind.

¤%&/

over 18 år siden

¤%&/

Men se for dere da, at du spiller et par 4 hull som er 260 meter. Hva ville du kalle det? Jeg ville ihvertfall kalle det et birdie-hull. Og disse gutta er såpass gode, så MANGE vil få "birdie" der. Synes det er helt greit med et slikt hull.

Ole Gregert terjesen

over 18 år siden

Ole Gregert terjesen

hei

Den ene dagen under US open med riktig teested og flagplassering vil dette hullet være på 300 yards i mest ekstreme tilfelle og være første gang at man spiller par 3 med slike lengder

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hvorfor sammenlikner du det med et par 4 hull ¤%&/?

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Par 3 hull er prikkskyting og en birdieputt er målet.Dette er bingo selv for proffene Treff green og redd en par ,eller scramble det hele i land.Dette åpner for tilfeldigheter også, liker det ikke!

Stian

over 18 år siden

Stian

Greit at US Open skal være vanskelig, men det burde være ett klart skille mellom tøft og teit. USGA er iferd med å viske ut den grensa med dette hullet.

Uansett, skal bli underholdene å se på tv :)

feil

over 18 år siden

feil

263 yards for f, ikke 263 meter....

Tom

over 18 år siden

Tom

Det skal vist være et par 5 hul der også på over 600 meter. Men det var vist greenene de fryktet mest. Skal vist være steinharde og umulige å spille inn på med lange inspill. Det var noen som hadde spådd vinner scoren på +10. Blir bra samma fa..

Stian

over 18 år siden

Stian

feil : Jaha ?

Da tror jeg samtlige websider i hele verden som omtaler det hullet har skrevet feil, dvs 288Yards og ikke 263..Amatørjournalister ass!

What?

over 18 år siden

What?

Jeg mener da bestemt det står 288 yards på skiltet på tee'en :o)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

"feil" har feil...prøv å sjekk fakta før du dummer deg ut

http://www.oakmont-countryclub.org/default.aspx?p=CourseHole&vnf=1&ssid=88629&view=&crsID=1042&hole=8

!"#

over 18 år siden

!"#

Hvorfor jeg omtaler det som et par 4?? JO, fordi det er akkurat alle spillerene denne uka kommer til å omtale det som! Og når de da gjør "Birdie", så¨har de gjort par.... Kun psykologisk, men en god tanke. Og hvis de gjør bogey, så har de allerede sagt til seg selv at dette er et par 4, og dermed er det "greit"..

lorry

over 18 år siden

lorry

hullet spilles som 230 meter i dag. feil har ikke helt feil....

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Leste for en stund siden på en amerikansk nettside at hullet skal spilles 288 yards to av dagene og en del kortere, ca. 255 - 260 yards, de to andre dagene.

king ben

over 18 år siden

king ben

Det blir morsomt og følge med hva som skjer på dette hullet.

Her tror jeg hver og en av oss vil lære noe. Tipper at flere av spillerne vil velge å dele opp dette hullet om forholdene tillsier det.

Jeg er helt sikker på at absolutt alle i feltet KAN slå disse lengdene om de absolutt MÅ. Men, jeg tror noen vil spille det som et par 4 ihvertfall de to første dagene.

Om så skjer bør det være en tankevekker for en del av oss som stort sett alltid prøver å nå flagget/green om vi i det hele tatt har den gitte lengden inne.....

Øyvind

over 18 år siden

Øyvind

Det er en slagkonkurranse, så det spiller ingen rolle hva de forsjellige parene er på banen og de forskjellige hullene. Den som har lavest score etter søndagens spill har vunnet. Enige?

Stian

over 18 år siden

Stian

Bogeyer smaker ikke godt uansett

Ikke helt enig her nei

over 18 år siden

Ikke helt enig her nei

Ser ofte at spillerne går for greenen på par-4 hull på 300-320m, ville forundre meg stort om ikke de aller fleste går for greenen på dette 263m hullet. De fleste klarer det fint med en 3 eller 4-wood.

Om hullet heter par3 eller par4 har ingenting å si. Her er det om å gjøre å bruke færrest slag. Spillere på dette nivået har både presisjonen og nervene som skal til for å greie det.

What?

over 18 år siden

What?

Det er nok i overkant vanskelig til å være par tre. De 20 øverste på listen er vel 11 over (hvis jeg ikke har talt feil) til sammen. Det ligger vel litt i US Open sin tankegang om å være drit vanskelig...

På den anne side så er jo poenget så enkelt at man skal bruke færrest mulig slag, så om det er en par 3 på 263 meter, eller om det er en par 5 på 650 meter, så bør det jo ikke ha noe å si...

feil

over 18 år siden

feil

hadde rett, hyll meg!

feil

over 18 år siden

feil

Ser ofte at spillerne går for greenen på par-4 hull på 300-320m, ville forundre meg stort om ikke de aller fleste går for greenen på dette 263m hullet. De fleste klarer det fint med en 3 eller 4-wood.

Om hullet heter par3 eller par4 har ingenting å si. Her er det om å gjøre å bruke færrest slag. Spillere på dette nivået har både presisjonen og nervene som skal til for å greie det.

Hæ? Er du seriøs mann? Det finnes ikke EN spiller som IKKE går greenen på et slag her.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Tullete "feil"...ingen tvil om hvor langt hullet er hvis du gidder å sjekke,at de velger å sett utslaget lengre fram de to første dagene får være så...blir myyyye lengre i morra

feil

over 18 år siden

feil

ja og alle kommer selvsagt til å slå inn på et slag og ikke legge opp som noen tror...

Skjønner det ikke

over 18 år siden

Skjønner det ikke

Om de spiller -40 slag, so what? Den beste vinner. Merkelig. De sa at når man merket ballen på green måtte man passe på for mynten kunne skli hvis det var for stor ondulering.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

De fleste går nok for green,Tiger slo greit inn med sine 3`er wood i dag,rulla pent inn på midten av green og to-putta. Det viktige er å unngå rough rundt green der,da kan det være lurt å landa litt foran

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

300 yds på søndagsrunden - det er sykt.

Tomba

over 18 år siden

Tomba

Det som er sykt er at Tiger går ut med jern på dette hullet!!

og

over 18 år siden

og

det verste var at tiger lå i greenkant ca pin high med jern

uzi

over 18 år siden

uzi

Hvor finner man statestikken for dette hullet? Gjennomsnittscore osv.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

www.usopen.com.

Bobby Peru

over 18 år siden

Bobby Peru

Hvilket er interessant ift statistikker på driving distance osv. Slår du 300 yds med 2'er jern, skjønner man fort at DD statistikken ikke sier alt når tiger er rangert som nr 25 med 295.3 yds i snitt :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her