Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Anderledes tee i utlandet ??

Jan B. Sørensen

over 21 år siden

Jan B. Sørensen

Kom over en side på Guam der min bror bor for tiden. På banekartet ser jeg at de opererer med 4 tee i rekkefølge fra den korteste:
Red, White, Blue, Gold.
Ikke at det har så stor betydning, men jeg spiller vanligvis ikke fra hvit, men gul tee. Forbereder meg ganske mye før jeg tar tak i banen og vil derfor ha litt info om dette med disse benevningene. Legger ved en link til første hull
http://www.mangilaogolf.com/en/guide/hole01.html

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Hei Jan!

Det er flere steder vanlig å spille fra Rød som dame, hvit som herre. Blå er ofte dame konkurranse.

Jan B. Sørensen

over 21 år siden

Jan B. Sørensen

Dette var vel egentlig ikke svar på det jeg spurte om ?
Normalt er vel hvit den bakerste tee. Som det går fram av mitt innlegg er hvit her etter rød. Bak den er blå og bakerst er Gold (som ser ut som gul).

TAH

over 21 år siden

TAH

Hei!
Jeg tror den hvite eller blå er de som kan sammenliknes med "vår" norske gule tee. Gold er nok championship tee, blå er nok vanlig backtee (som vår hvite), mens hvit er vanlig herretee (og mulig konkurranse tee for damer) og rød er vanlig dame tee.

Jeg er ikke sikker på dette, men det er sån jeg tror det er;)

God Tur!

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

All of you are wrong..

There is no normal or unnormal colour of tees. It all depends on how the club wants to set up the course. I have played in America at Sand Hills, where the course has no colours at all!! It was diamond, square and circle.

When I played at Pine Valley there were no colours or shapes or anything, you just had front tee or back tee!! This course is ranked number one in America by all ranking magazines.

So, the answer really is that a club can do what ever it wants.

Brian

TAH

over 21 år siden

TAH

Er fullt klar over at banene selv kan velge hvordan de vi merke sine tee-bokser. Men jeg fikk intrykket av at Jan lurte på hvilken av tee-boksene på banen som tilsvarer herre-tee i norge. Jeg svarte som jeg gjorde med bakgrunn i de banene jeg selv har spillt der det er 4 tee-bokser.
Er du (Brian) ikke enig i at det er naturlig om en av de to tee-boksene i midten er herre-tee?
Jeg vil faktisk tro at den tee-boksen som er "gold", er en mesterskaps tee (som kanskje ikke er åpen for selskapsspill engang....).

mvh

TAH

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Jeg har ikke feil Brian! Jeg sa at det flere steder er vanlig at herrene spiller fra hvit tee. F.l.e.r.e. og ikke alle.

Jeg ville spillt fra hvit tee hvis jeg var Jan B. Tror den er nærmest gul som også TAH sier.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

No one will know what tee is where until he gets there...

Just play from the tee that the starter or Pro recommends to you.

White in Britain is the Medal tee as in the back tee and it is not often guests are allowed to play from the whites.

TAH,

I agree with you that one of the colours in the middle is a middle tee....there is no such thing as a man's tee or a woman's tee anymore...that is why we have a slope these days to try to get men to stop thinking like that. Too many men play off tees that just do not suit there handicap or game.

I think the the golf tee is the championship tee or back tee.

Brian

Brian

over 21 år siden

Brian

I just looked at the website and the Red is the front, and Gold is the back..

Brian

Brian

over 21 år siden

Brian

I just looked at the yardage and I would play off the Blue tees if I was you. 6600 yards is about perfect for most golfers.

Brian

TAH

over 21 år siden

TAH

Brian
I think you maybe you missunderstood when you wrote that we were all wrong. In his first contribution Jan listed the tee-boxes from the shortest to the longest.

Proffen and I used that as background in our contributions.
When I knew that the white and the blue tee-boxes was the two in the middle I assumed that those were the best tee-boxes to play from for an average norwegian golfer.

- TAH

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

TAH,

ok...gotcha..

Brian

Globetrotter

over 21 år siden

Globetrotter

Guam is - as I recall - an island in the Pacific. I would'nt worry too much about the colour of the tees, unless I planned to visit the site.

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Guam er i Micronesia...

Globetrotter

over 21 år siden

Globetrotter

Please view

http://www.mangilaogolf.com/

or

http://www.guampdn.com/

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her