Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

LPGA på TV eller nett-tv

Bøkko

over 18 år siden

Bøkko

Kanskje SportN burde vurdere å sende noen LPGA-turneringer nå som Tutta gjør det så bra ?

Eller er det noen andre måter å få se disse turneringene ?
Så at noen skrev noe om "sopcast". Hva er det ?

Bøkko

Stian

over 18 år siden

Stian

Hei.

på følgende link har du endel info om sopcast og p2p tv streaming generelt

http://www.myp2p.eu/Programs/TVAnts.htm

Det er som en torrent, bare at man streamer video

Feministen

over 18 år siden

Feministen

Damegolf på TV! Artig......

faktisk like artig som damefotball

Sjåvinisten

over 18 år siden

Sjåvinisten

ironi???
hvis ikke, så meld deg ut av samfunnet, for nå kommer damene for fullt!

LPGA er like morsomt å se på som PGA, og det spesiellt med fargeklatter som Tutta i toppskiktet!

damefotball..... utrolig merkelig at så mange idioter sammenlikner med fotball bestandig.
er like nærliggende å sammenlikne med sjakk!

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Fulgte med Tutta på sopcast igår, det funker veldig bra. Min første sending via sopcast, garantert ikke siste.

Mannensomkonstatererfaktum.

over 18 år siden

Mannensomkonstatererfaktum.

Det går ikke ann å nekte for at nivået på damegolf er labert. Sammenlignet med herregolf kan vi i tillegg legge til særdeles fremfor labert.

Faktum er at golf er en utpreget herreidrett, selv om jeg er enig i at damegolfen kommer, forhåpentligvis.

Det er overhodet ikke meningen å være sjåvinistisk og selv synes jeg det er artig å følge damegolf i ny og ne og har brukt Sopcast til det. Men prestasjonene kan ikke sammelignes med herregolf på høyt nivå. En helt annen konkurranse og mye jevnere i toppen.

Stian

over 18 år siden

Stian

Labert er vel å ta i litt...

Stian

over 18 år siden

Stian

Sammenlignet McDonalds(Bulle Rock) med St.Jude(TCP Southwind) på pgatour som gikk samme helg.

Bulle Rock : 6600 yds
TCP Southwind : 7244 yds

Vinnerscore Bulle Rock : -14
Vinnerscore TCP Southwind : 13
Antall på par/bedre Bulle Rock : 35
Antall på par/bedre TCP Southwind : 20

Ingen tvil om at herrene ville kommet best ut i en head 2 head, men å kalle damegolf særdeles labert er bare teit.

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Damegolf på TV er ikke så værst, faktisk... Selv jeg som er gutt synes det. De er litt mer ute og kjører, samtidig som de er ekstremt engasjerte... Håper damegolfen kommer mer på TV!

Gladidameroggolf

over 18 år siden

Gladidameroggolf

Til Mannensomkonstatererfaktum.
Hvorfor må du absolutt sammenligne dame- og herregolf? Hvorfor må enkelte ALLTID sammenligne kvinne idrett med herre idrett? Kanskje på tide å innse at de fysiske forusetningene er såpass forskjellige at en sammenligning stort sett blir bare tøv.

Når det gjelder nivået på damegolf så er vel det rimelig høyt allerede. Vil tro at kun tennis og friidrett er på tilsvarende nivå. Så, jo det går an å nekte på at nivået på damegolf er labert. Det gjør jeg NÅÅÅ, og legger til at det går IKKE an å nekte på at nivået på damegolf er HØYT, meget høyt.

Truls

over 18 år siden

Truls

Det er bare å vedkjenne seg faktum. Globalt sett er det mindre interesse for dameidrett. I hvertfall for type "eksplosive" idrettsgrener. Naturen har bestemt at kvinner ikke er like flinke til dette som menn og det er derfor mer interessant å følge mennene. I hvilke grener er det f.eks. mer penger for damer en for menn? (les: interesse blant sponsorer)

Jeg tviler på at mange i vårt land hadde giddet å glede seg til neste turnering på en dametour hvis vi ikke hadde landsmenn/kvinner med. Regner med at interessen for LPGA da hadde vært temmelig laber. Vi følger uansett med på mennenes tour'er med stor interesse. Dette har mye med hvilke profiler man møter. Hvilke store profiler har man på LPGA kontra USPGA Tour? OG hvem kan nevne så lite som TRE profiler på damenes europatour? Sikkert veldig få.

Flyer

over 18 år siden

Flyer

Damene på LPGA spiller skjorta av de fleste av oss vanlige golfere. Jeg synes personlig at jeg har stort utbytte av å se damegolf, og liker svært godt å se bl.a. Solheim Cup.
Mange av jentene er jo også søte/fine, det gjør heller ikke noe.

Desverre er det også alt for få kvinner/jenter å finne på norske golfbaner. Jeg tror at skal man ha veskt i denne idretten, noe man sliter me i øyeblikket, så må det skje gjenom å få flere damer inn i sporten. På denne måten tror jeg også at skilsmissestatistikken blandt par hvor en av partene spiller golf vil gå betrakelig ned.

Min holdning er vis mere damegolf på TV, og legge til rette for å få flere damer inn i golfsporten.

Stian

over 18 år siden

Stian

"Det er bare å vedkjenne seg faktum. Globalt sett er det mindre interesse for dameidrett. I hvertfall for type "eksplosive" idrettsgrener."

Damehåndball er jo det som regjererer i media innen håndball i Norge, og det kan man jo også se på som en eksplosiv idrett.

Hva gjorde de riktig ?

tilskuer

over 18 år siden

tilskuer

Dette er vel en temmelig typisk mannedebatt. Når damene gjør det bra internasjonalt skyldes dette labert nivå på sporten, mens når mannfolk gjør det dårlig skyldes det at det er så høyt internasjonalt nivå i idrettsgrenen. Helt irrelevant - spør du meg.

At det er mindre interesse for dameidrett skyldes vel mer at mange damer har andre prioriteringer enn å sette seg ned med øl og se på sport hver kveld. Jeg synes også det er en tendens til at jenter ikke har den samme grad av medfødt konkurranseinstinktet som gutter har, og at de dermed ikke trenger idrett som en konkurransearena. Kan vel være noe genetisk nedarvet fra steinalderen/dyreriket hvor hannen må vise sin fysiske overlegnehet for å få forplante seg? Når en betrakter fotballen (spillere og supportere) får jeg enkelte ganger følelsen av at en ikke har beveget seg velgig langt siden steinalderen.

Ellers har det jo vært en del mediayndlinger også blant kvinnelige idrettsutøvere, men på meg virker det som om kvinnelige idrettsutøvere må litt mer i tillegg til prestasjonen for å samme oppmerksomhet som menn.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Er håndball en eksplosiv idrett? jeg trodde det var en utholdenhetsidrett.

Er forøvrig enig med Truls om at herreidrett sanker flere tilskuere enn dameidrett.
Dette er jo et faktum, og ingen personlig påstand.
Når det gjelder golf, så klarer jeg ikke å se hvorfor det skal være mindre interessant å se damer enn herrer spille golf.
Å kalle golf en utpreget herreidrett kommer kun av en ting, og det er antallet i hvert kjønn som representeres i spillet.

Dette igjen har med faktumet at vi mennesker FORTSATT har fordommer i forhold til hvilke forskjeller vi skal ha mellom damer og menn!

hvor mange damer trener på fast basis, uansett gren?
hvor mange menn gjør samme?

hvorfor, kan man jo spørre seg.

hjemme hos meg, så er det slik fordi kona mi ikke har samvittighet til trene 2-3 ganger i uken, for det gjør jeg, og da har ikke hun tid.
så får jeg dårlig samvittighet som trener, og kaster henne ut i et forsøk på å døyve min egen samvittighet.. hehehe...

poenget er vel bare det at det er vi selv som legger opp til nivået som skal presenteres i dameidretten, når vi fra før av legger opp til tilgangen på talenter av det motsatte kjønn.

Megaslice

over 18 år siden

Megaslice

Ser i dagens VG at Viasat vil sende US Open og Masters på SportN. Så 28. juni - 1. juli (US Open) og 26. - 29. juli (Evian Masters) vil vi tydeligvis kunne glede oss over Tutta også på norske skjermer!

Pølsa

over 18 år siden

Pølsa

Kanskje det blir mer interesse for damegolf hvis de sender det mer! Trekker jo faktisk litt det også... Kan si hva dere vil, men Paula Creamer er diggere å se på enn Phil Mickelson...

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!
Jeg ser at Sjåvinisten nevner sjakk og LPGA.
Siden jeg både spiller sjakk og golf må jo jeg fortsette den tråden!
Og da sier jeg at golf er best om sommeren og sjakk er best om vinteren.

Alle vet at LPGA har noen snertne damer, men det finnes noen i sjakken også !.

http://www.chesspics.com/albums/chesspicsdresden04/players/img_2775Kosteniuk.jpg

http://www.chess-press.com/hu/hirlevel/20060703/judit.jpg

http://ec1.images-amazon.com/images/I/51NQTZPGPFL._SS500_.jpg

http://www.rochadekuppenheim.de/meko/fotos/paehtz2.jpg

Og her er det noen som kanskje ikke spiller sjakk, men liker brett og brikker ! ... http://www.kruchem-schach-art.de/

Ha en fin sommer med lite sjakk, men masse golf !
Ray

hahaha

over 18 år siden

hahaha

du har ikke akkurat høy standar.....

uforståelig

over 18 år siden

uforståelig

Amici Sumus: du legger virkelig listen for "snertne damer" utrolig lavt! Da finnes det tusenvis av snerte damer innen golfsporten i Norge også!

mmm

over 18 år siden

mmm

lene erdigg ja!

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Det er heldigvis få bussdamer fra Skippagurra i golf

steintøff

over 18 år siden

steintøff

Etter å ha fulgt litt med på denne tråden er min påstand:
"Ingen kan være uenig i at IQen blant norske herregolfere er særdeles lav". Bakgrunnen for påstanden er særdeles objektive iakttakelser. (Må innrømme at det finnes noen hederlige unntak som bekrefter regelen).

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Idioter !

Men disse har hjerne !, men når jeg tenker meg om så er kanskje ikke det en fordel ??!

Spill sjakk og bli smart !
Ray

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Hva med Fotball hadde damene sett ut og kledd seg som de gjør i strandwolleyball ville suksessen vært sikret.I golf også (hvet ikke om Laura Davis og noen andre er enig ?)uansett det du mangler på ene måten får du ta igjen på en annen.Kom igjen og slakt dette innleget ,det vil du sikkert .Politisk korrekt og alt dette her!:)

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Ivar Hoff sa det som er verdt å si om damefotball: Ikke er det damer og ikke er det fotball

Stian

over 18 år siden

Stian

Første og siste i rekka med bilder av sjakkspillere var jo helt greie de vil jeg si.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her