Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

GolfDigest Ranking #82

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Satt og tittet litt på Golfdigest i går. På rankingen over 100 beste utenfor USA dukket som ventet Halmstad opp som eneste bane i Norden (trodde jeg) så så jeg nummer 82.... Sand GC i Jönköping?!!???.
Noen som har spillt denne?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Har ikke spillt den,men håper å få gjort det i løpet av sommeren. Linksbane...fått utrolig mye skryt

Hmmm

over 18 år siden

Hmmm

Kan vel ikke være links. Ligger i innlandet...

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ja..innlands links...http://www.sandgolfclub.se/nav23677

MCS

over 18 år siden

MCS

Banen har vært mye omtalt i Sverige. Ser ut til at alle som spiller den er meget imponert over banen.

Mesteparten av kritikken jeg har lest går på banens beliggenhet i ingenmandsland. Antar at det er de fra Stockholm som gjerne vil spille banen, men syntes det er for langt å kjøre

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Den er bygd som en linksbane, eneste som mangler er havet! Har ikke spilt den, men var å så den i fjor under ferdigstillingen av byggingen. De har rett og slett bruk sand for å lage terrenget slik det er ute i sanddynene. Hvorfor en så ny bane har kommet på en slik ranking er merkelig! I fjor så det jo bra ut fordi sanden var jo sanddyner, men tipper de vil få problemer med innlands ugress som vil tete igjen sanden etter hvert, siden de mangler den harde vinden som holder sanddynene i bevegelse. Siden de antagligvis ikke ligger å luker, så er alternativet sprøyting eller bruk av helikopter...ler Den skiller seg ut ja....det var også mye vann elementer i spill.

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Yorkie,

Da la du kanskje merke til at Woodhall Spa var ranket noen plasser forran Ganton også da ??!

Ha en fin sommer videre !
Ray

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

La merket til det Amici:) Men, det var jo ikke mange plassene da
God sommer, treff mange greener og sett putten!

Tom

over 18 år siden

Tom

Spilte "søsterbanen" Hills nedenfor Gjøteborg i fjord. Green gress på fairways. Meget spessielt. 7 utslags tee på alle hull. Kostet 900 svenske og Sand tror jeg skal koste 1100.- eller 1200.- Dyrt.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Den prisen er langtfra riktig,Tom. Kan vel neppe kalles dyrt når den er inne på topp 100 lista. Billigere enn endel norske "toppbaner".Sakset fra www.sandgolfclub.se

Greenfee 2007
Vardagar 18 hål 600:- / 9 hål 300:- / Juniorgreenfee 18 hål 300:-
Helgdagar 18 hål 800:- / 9 hål 400:- / Juniorgreenfee 18 hål 400:-

Ytterligare 18 hål samma dag 400:-

Bokning i förväg (mer än 9 dagar)
Vardagar 18 hål 700:-
Helgdagar 18 hål 900:-

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

Hotellpaket:
"Golfpaket från 960:- - 1095:-
I golfpaketet ingår logi, stor frukostbuffe, kaffebuffé och 1 greenfee."
... er vel heller ikke så verst!

Tom

over 18 år siden

Tom

Det kostet 900.- når jeg var der i fjor. Betalte fra egen lomme. Da var det også info om Sands og prise skulle være 11 eller 1200.- kr.
Hvis den hotell pakken innholder Sands banen drar jeg garantert på tur. Men jeg tar nok en telefon først. jaaa Skeptisk. =;-)

Tom

over 18 år siden

Tom

Har sjekket og du får pakke i med Sands. Lurer på hvorfor det er så mye billigere en hva som var planlagt. Hmm...

Albatross"-paketet med greenfee på nya Sand Golf Club
dubbelrum 1095:- pp
enkelrum 1295:-
Det blir no en tur i sommer da. Bare må teste.

Her er foresten en link på Hills. "søsterklubben" vert et besøk den også. Ser at det nå koster "bare" 800.- i ukedagene.

http://www.hillsgolfclub.se/

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

For ordens skyld:
"Hotelpaketet" jeg har sitert over er hentet fra Sands hjemmeside...
http://www.sandgolfclub.se/nav25811

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Iflg informasjon på siden dere så har de sunn økonomi,og kommer til å drive med pluss endel før budsjettert,kanskje derfor de beholder de prisene. Hotellpakken er kanonbra,og et tilbud jeg absolutt vil prøve i løpet av sommeren

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Spillte Sand på lørdag,det var en fantastisk opplevelse. Banen er bygd i et sandtak og inneholder sikkert over 100 bunkere av natursand,deriblant en meget spesiell bunker på hull 1 som er mange hundre kvadratmeter stor og trapper for å komme ned og opp igjen.

Banen er klassisk links,innlandslinks. Med tøff rough,mange og dype bunkere. Kvaliteten på fairways og greener er førsteklasses,meget raske og veldig ondulerte. Jeg spillte ikke bra golf den dagen så runden ble litt skjemmet av det,men som sagt,en fantastisk bane. Vill og rå natur rundt,veldig utfordrende og morsom å spille.

Anbefaler alle som er i den delen av Sverige i juli å benytte seg av juli tilbudet på 495,- SEK. Det er veldig billig for en bane i verdensklasse.

Anlegget i seg selv er også meget imponerende,meget bra driving range,treningsområder. Klubbhuset er utrolig pent,og restaturant og proshop meget innholdsrike. Alt i alt en nærmest perfekt golfopplevelse

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Takker for oppdateringen Kevin,

Høres nesten ut som jeg faktisk må legge inn en ekstra sløyfe til uken. Planen var å spillle Halmstad, Båstad, Barsebäck, Falsterbro, Ljunghusen og så Hills og Kungälv (jaja, kanskje ikke helt i klasse med de andre, men jeg er nå svak for par-6 hull da)

Er dog noe usikker, "på hull 1 som er mange hundre kvadratmeter stor og trapper for å komme ned og opp igjen" høres unektelig ut som ett sted hvor jeg selvsagt må innom;)

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

ehm, som en tilleggsinformasjon må nevnes at jeg faktisk har klart kunststykket å havne i alle 4 bunkere på hull 6 på Holtsmark på samme runde;)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Ligger endel fine bilder fra banen på hjemmesiden deres,men hvis du er interessert i noen av de jeg har tatt så send meg en mail på kmyklebust@hotmail.com,så skal jeg sende deg noen flotte...bla fra hull 1..he he. Jeg var der nede ja...

Mathias

over 17 år siden

Mathias

Yorkie:
jeg og. Men jag fikk PAR! KM 2006

Rolf

over 17 år siden

Rolf

Har også spilt Sand i forrige uke. Fantastisk bane. Absolutt verdt turen til ingenmannsland. De har sommertilbud til 495 og spiller du twilight (etter kl 16) så koster det 395. Og det er rimelig for en bane av denne kaliberen. Jeg skal tilbake i august og spille mer på Sand :)

snappy

over 17 år siden

snappy

Tjenare...

Går ut på förste tee 70 i morgen tidlig på Hills... Green fee i juli er 495,-.... Denne banen er bare fantastisk...

Blir nok Sand GC til neste år...

Snakkes

Daly

over 17 år siden

Daly

Spillte nettopp Barsebãck og Halmstad norra.Anbefales på det sterkeste.Norske baner har noe å jobbe med når det gjelder standard!

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Det var turen sin det! Hills, Halmstad, Båstad og Sand! Hills var nok i best stand og min favoritt (bortsett fra at jeg helt klart neste gang skal ha bil! leggmusklene fikk kjørt seg) greenene var helt fantastiske, 12 på stimpen ble jeg fortalt og ballen gikk akkurat dit du sikta (dog var hverken pacen og siktet mitt spesiellt fintstilt).
Halmstad og Båstad sleit begge to med ettervirkningene etter alt regnet, masse bunkere som så ut som innsjøer, og endel rimelig soggy partier på fairway, men jeg liker virkelig de banene så de var allikevel verdt turen alene!
Sand var definitivt verdt de ekstra 200 kilometrene, meget snedig ide å lage bane på ett sandtak:) Fantastisk design, en bane som man virkelig må tenke seg igjennom, ble mye utslag med resque i ett panisk forsøk på å treffe de små grønne flekkene innimellom alle bunkerne og all roughen (og for en rough, i rough=lost ball) Ikke ofte man ser ett par tre med index en, men 180 meter med en diger bulkete green som faller bort fra tee og jeg tror jeg talte 16 bunkere! Eneste minuset var greenene, de var skåret relativ nylig så det blei litt hopping og sporing. Banen ligger jo midt i ingenmannsland, så det var litt snodig å høre en isbil! som kjørte rundt i skogen, han kjørte faktisk rundt to ganger, må ha vært litt forvirra eller kanskje på desperat kundejakt;)
Blei også meget positivt overrasket over å få spesialtilbud på både Hills (495 SEK) og Sand (450 SEK).
Så kast dere i bilen og kjør, kun 890 korte kilometer Oslo-Gøteborg-Jønkøping og tilbake!

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Og Kevin, jeg fant også bunkeren på hull 1 (som bunker nummer to;) Den var SVÆR den! Kunne jo nesten ha laget ett helt normalt par tre i den:)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Bra du ble fornøyd da,litt synd at du måtte spille på nyskjærte greener,de var utrolig bra når vi var der. Deler absolutt dine betraktninger om banen ellers,den er en utrolig opplevelse.

Hadde planer om Hills i år og,men er ikke sikkert det blir noe av,men håper å få til en tur i september...etter hva du sier så blir det vel bil da..he he

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Kevin, sendte deg noen bilder fra Hills sånn at du får opp appetitten på en tur:)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Takk for det,flotte bilder...av en flott bane. Håper virkelig jeg får tatt en tur i år

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her