Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark........ skjerp dere !

TerjeV

over 18 år siden

TerjeV

Gikk en runde på Holtsmark igår.
Havnet uheldigvis bak en ball som til de grader var treige, noe som resulterte i at runden tok nøyaktig fem - 5 - timer.
Fin bane, men som noen andre her inne har kommentert, så kunne det vært fint med noen skilt etc. på utslagene.

Det som derrimot er en SKANDALE, er at når man prosjekterer en golfbane til et to-sifra antall milioner, så unnlater man å legge inn et par tre steder hvor man har mulighet til å få seg litt drikkevann.
Eneste muligheten er etter hull seks, hvor man må gå et par hundre meter bort til klubbhuset. Dette kan også være en årsak til at det går treigt. Nemlig at man må gå så langt for litt vann.

Dette er Holtsmark helt sikkert klar over, og da burde dere i det minste kjøre rundt med en kiosk-bil da. Å selge noe drikke.
Eller gjøre som på bl.a. Hauger. Sette ut avkjølte vanntanker hvor man kan bunkre litt.

Jeg kommenterte dette i klubbhuset etter runden, og da fikk jeg beskjed om at dette ville komme nå. Toalett og vannkran.
Vet ikke hvor fort dette skjer, men inntil da bør dere gjøre som jeg forslo her litt tidligere i innlegget.

Terje

WiBo

over 18 år siden

WiBo

TerjeV. Sjekk svaret fra Lars Hjort på denne posten.: Til dere som spiller holtsmark 3.juni

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Forøvrig vil jeg nevne at det for en ung uke siden, kjørte en snasen frøken rundt og solgte forfriskninger.

TerjeV

over 18 år siden

TerjeV

WiBo:
Har lest hva han har svart, men han svarer jo kun på det med baneguide og skilting, og det er ikke akkurat det jeg er sur på.

Men om Lars Hjort leser dette, så er det bare å komme med en kommentar på det jeg tok opp.

Terje

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Nå har de vært veldig flinke på Holtsmark med den bilen som kjører rundt og selger drikke og slikt. Var fint med hun søte damen som kjørte rundt og vartet oss opp. Dessverre var hun ikke der på søndag.

Nå når varmen kommer så er det nok lurt å bære med seg ettpar ekstra flasker med vann :)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

TerjeV:
- vi brukte veldig lang tid i går,og håper ikke det var oss dere venta mye på,vi fikk noen bak oss fra hull 13 og ut men gikk ifra på hull 15. Men det med vann var helt essensielt i går,for det var fryktelig varmt. En i vår gruppe gikk av etter hull 10,var helt utslitt og preget av varmen og sola. Vi andre gikk på med krumma nakke og håp om bedre spill. Aldri har jeg vært så sliten etter en runde tror jeg,og resultatet var katastrofalt dårlig..men men

Det er mange ting som ikke er ferdig som mange har nevnt tidligere,og som har blitt besvart av daglig leder også. Det som forundrer meg er at det tar så lang tid å få fikset de mest elementære tingene:
- drikkestasjoner
- skilting og hullguide ved tee
- toaletter

Da hjelper det lite at man lager Norges eneste 3D baneguide...

Og så et lite tips:
- prøv å ha teeklossene der de hører hjemme,rødt på rødt,gult på gult,hvitt på hvitt osv. Hva er poenget med å aldri ha teestedene på "rett sted",slik at faktisk en evt baneguide/hullguide stemmer? Ja for å spare teestedene,men de er jo 100% strøkne,alle sammen. Bruk lengde og bredde på de til å regulere,ikke de andre teestedene...folk bruker jo masse tid på å finne ut hvor langt det er...på hvert eneste hull.

Banen i seg selv er veldig fin og morsom å spille,men er fortsatt skuffa over greenene som flere har nevnt i en annen tråd...har ikke blitt mye bedre siden sist

king ben

over 18 år siden

king ben

Sitter å ser på den nye 3D guiden til Holtsmark.

Hva gjør denne så bra?

Det finnes ikke annen info der en på scorekortet.......

Jeg klarte ikke å finne ut noe om div avstander til bunkere osv.....

Stian

over 18 år siden

Stian

Sjekket 3D guiden nå, og for meg som ikke har spilt holtsmark så syntes jeg det var interresant å få ett visuelt inntrykk av hullene. Noen avstander underveis hadde seff ikke skadet.

utsoo

over 18 år siden

utsoo

Det er en 3D presentasjon av banen, men baneguide er det jo ikke. Det var også skuffende kvalitet på grafikken, dessverre. Dog har jeg virkelig sans for idéen og håper flere baner gjør dette.

Åge

over 18 år siden

Åge

Så kult med 3d-guide. Men den hjelper null. Jeg må si meg enig med king ben her. Kjenner meg heller ikke så godt igjen blant onduleringene i terrenget. Hull 4 skal dog være ganske oppbygd bak greenen med store kuler som kan ta imot lengre slag, men det får man definitivt ikke inntrykk av. Området bak er da ikke helt flatt.
Kjempetøft at Holtsmark satser på slike presentasjoner. Det er kult å se. Gøy å "oppleve" banen før man spiller den. Man får uansett et bedre innblikk i terrenget (på tross av de områdene som ikke stemmer helt).
De skulle lagt inn slike store merker i Fairway som viser hvor langt der er til bunkere fra de ulike teestedene. Slik man ser på PGA Tour. Tøffe saker!!

Gratulerer med ny guide! Håper 2d-guiden kommer snart.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Like sant som det er at det er tynt med gress på greenene miklagard, så er Holtsmark den første banen i norge med 3D-guide. Storklubben Mjøsen GK har hatt 3D guide i flere år allerede. Bad research!

http://www.msgk.no/baneinfo.htm

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg håper ikke denne var dyr å produsere, for på meg virker det som litt bortkastede penger. Fin å se på, men fint lite nytte. Håper ikke dette er tegn på hvordan klubben skal drives fremover. Mest show og lite innhold på det som betyr noe. Er svært kritisk dersom utsetting av benker og vann og skilt har blitt bortprioritert på bekostning av dette.

What?

over 18 år siden

What?

Måtte inn og kikke på guiden jeg også, og må si meg enig i det som flere sier. Foreløpig gir den meg ikke mye. Den mangler minimum lengder (fra tee og til green) og høydedifferanser.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Det som hadde vært knall var dersom man hadde en digital baneguide hvor man kunne dratt en strek fra et punkt til et annet og fått vite hvor lang streken er på banen. Da kunne man laget seg en så detaljert baneguide man selv ville. I og med at denne 3d guiden trolig innebærer en svært detaljert digital reproduksjon av banen så burde jo dette være enkelt å få til, men først må vi få benker, skilt og vann slik at spillopplevelsen blir optimal. Skiltene bør få lik utformingen som de som er på Dynekilen.

Åge

over 18 år siden

Åge

Ingen har bedre skilt enn på Nøtterøy. Skilt med en meget informativ og pen baneguide. Mangler lengder fra svart på endel linjer så det må man regne ut selv.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Tillat laser på alle baner så hjelper det også en del. Fortsatt en del uforståelige forbud mot et hjelpemiddel som fremmer god golf.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Fjosok: Det er jeg helt enig i. Jeg fikk spilt sammen med Yorkie i helgen med lasermåler. Utrolig gøy å vite nøyaktig hvor langt det er til flagget. Man slipper å undre etterpå om man skritta opp rett, pluss at man sparer tid. Nei en sånn gadget bare må jeg ha meg. *spare*

Lasermåler blir uansett lov å bruke på Scangolfturneringen :) Så da må jeg jo prøve å få tak i en sponsa en som hovedpremie.

kongla

over 18 år siden

kongla

Laser er et uvurderlig hjelpemiddel.

Er også enig i at Nøtterøy har fått suverne skilt. Langt bedre enn "galgene" de hadde inntil i fjor!

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hehe...sjekk hull 18 på baneguiden...finn en feil ;)

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Hei veggiss. Var det bare der du fant feil? Hihi. Må si at denne guiden bommer kapitalt når det gjelder inntrykkene av høydeforskjellene på de fleste hullene. synes også flere bunkere er feilplassert i forhold til hvordan de faktisk ligger. Hadde fått mere utbytte av å benytte seg av et modellhelikopter med et minikamera på, tror jeg. Billigere hadde det sikkert blitt også.

Åge

over 18 år siden

Åge

veggiss: Han som modellerte denne 3d-guiden var ikke interessert å ha bunkere på 150 m merket nei :) gøyalt.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Hvor lang tid bruker man på å kjøre Oslo sentrum - Holtsmark ?

Vanskelig å finne banen ?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Lett å finne,bruk veibeskrivelse fra hjemmesiden deres. Jeg pleier å kjøre av v liertoppen,mot tranby,sylling og gjennom sylling og så står det skilt. Fra skøyen har jeg brukt alt mellom 30-50 min avhengig av trafikk

Per Kristian

over 18 år siden

Per Kristian

Hvordan er forholdene på Holtsmark nå? Skal spille der i helga, så jeg håper på bedre forhold enn det som er beskrevet fra forrige helg...

Tigærn

over 18 år siden

Tigærn

Til dere som kritiserer "3D baneguiden" til Holtsmark.
Prøv heller å se positivt på initiativet til Lars Hjort som ønsker å profilere banene på annerledes og spennende måte. Dette er jo ikke en baneguide dere tar med ut på banene. Den er ment å presentere den utrolig fine banene som Holtsmark har fått.
3D baneguiden ga i hvert fall meg veldig godt inntrykk av hvordan banen er. Det er helt uvesentlig å vite lengder og lignende i en slik presentasjonsform.

Til Fjosok: 3d baneguiden til Mjøsen GK kan ikke sammenliknes med Holtsmark sin.

Keep it up Holtsmark!

bagpipe

over 18 år siden

bagpipe

3D-guide på nett er vel av det som jeg vil kalle luksusvare, mens skilt på teested, toaletter, vannpåfylling er av ting jeg vil kalle for nødvendige. Selvfølgelig skaffer man seg det nødvendige før man unner seg litt luksus, eller har jeg misforstått?? Jeg meldte meg hvertfall ut ifjor fordi jeg var så lei av at de ble alftor kommersielt isteden for å satse på en god bane

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Holtsmark ser ut til å satse tungt på markedsføring (ref. sponsing av golfsendinger på SportN osv.), og da passer jo dette inn. Noen særlig praktisk verdi har den ikke.

optemist

over 18 år siden

optemist

hei bagpipe

du er typen som helt sikkert finner en løvetann på banen på tross av at den ikke finnes. Slutt med alle disse helt uvesetlige innlegg når det allerede er nevt 3 ganger. omdu har meldt deg ut dri....... vel Holtsmark i så slutt å gjør et poeng ut av det !!!!!

PCmist

over 18 år siden

PCmist

hei optemist,

det var dagens dårligste innlegg.
synes du bagpipes innlegg var uvesentlig? hva med ditt eget? var det konstruktivt....

dust

optemist

over 18 år siden

optemist

PC mist: dust !

OPW

over 18 år siden

OPW

Dere er duster begge to, det sier jeg dere.

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Og innlegget ditt OPW er bedre enn optemist og PCmist sine på hvilken måte? Dust!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her